سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناسایی متهم قتلعام در جنگ خوشه پنجگانه کهکشانی!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/25:: 1:57 عصر
getty-148.jpg

دانشمندان مؤسسه فناوری کالیفرنیا و مؤسسه مکس پلانک در حال بررسی خوشه پنجگانه «استفان» دریافتند که قوس عجیب سبز این جهان کهکشانی، در حقیقت یک انفجار صوتی عظیم بوده که توسط یک کهکشان دیگر با سرعت زیاد در میان این کهکشانها افتاده است.

 خوشه کهکشانی پنج‌گانه «استفان» در فاصله 280 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی اسب بالدار قرار داشته و برای قرنهای متوالی در حال برخورد و انتشار نورهای درخشان بوده است.

ادامه مطلب...

تلسکوپ فضایی اشعه ایکس ناسا در مدار زمین قرار گرفت

ارسال شده توسط رضا در 91/3/25:: 1:54 عصر
218-1.png

تلسکوپ اسپکتروسکوپی هسته‌‌ای NuSTAR ناسا روز چهارشنبه از منطقه‌ای در میان اقیانوس آرام به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

 هواپیمای جت L-1011 "Stargazer" ساعت 16 به وقت گرینویچ، موشک Pegasus XL حامل تلسکوپ فضایی اشعه ایکس ناسا را به منطقه مورد نظر در اقیانوس آرام منتقل و موشک را در هوا رها کرد.

پس از روشن شدن موتورها، موشک حامل تلسکوپ راهی فضا شد. حدود 13 دقیقه بعد تلسکوپ فضایی با جدا شدن از موشک، در مدار تعیین شده در ارتفاع 563 کیلومتری بالای زمین قرار گرفت.

ادامه مطلب...

احتمال تشابه ژنتیکی میان انسان و بیگانگان فضایی

ارسال شده توسط رضا در 91/3/24:: 3:51 عصر

براساس جدیدترین یافته های محققان در کانادا،‌ احتمال وجود تشابه ژنتیکی میان انسان و بیگانگان فضایی وجود دارد و به معنای دیگر انسان و بیگانگان فضایی احتمالا دارای DNA مشابه هستند.

محققان موفق به ساخت مصنوعی واحد های سازنده حیات شده اند که میلیون ها سال پیش روی زمین وجود داشته اند.

به گفته آنها احتمالا این واحدهای سازنده بر روی شهاب سنگ ها نیز وجود دارد.
 
اگرچه هیچ مدرک و دلیل عینی در این زمینه، هنوز یافت نشده است اما این یافته ها احتمال شکل گیری این واحد های سازنده حیات در سیارات عجیب و غریب را بسیار بیشتر از تصورات پیشین ما می داند.

ادامه مطلب...

گام مهم دانشمندان برای تحلیل دقیق زایشگاه آسمانی ستارگان

ارسال شده توسط رضا در 91/3/24:: 3:37 عصر
3-3.bmp

یافته‌های جدید دانشمندان در آمریکا گامی مهم در تحلیل دقیق محل تولد ستارگان در فضا به شمار می‌آید.

 گزارشات اخیر تیم تحقیقاتی آمریکا می‌تواند به اخترفیزیکدانان در خصوص تحلیل دقیق‌تر ابرهای مولکولی گاز و غبار یعنی محل تولد ستارگان کمک کند.

«کریزیستوف سالویچ» Krzysztof Szalewicz پروفسور فیزیک و ستاره‌شناسی دانشمند ارشد پروژ تحقیقاتی بود که معادلات مکانیک کوانتومی برای توضیح دقیق‌تر تعاملات بین مولکول‌های هیدروژن و منوکسید کربن (فراوان‌ترین گازهای موجود در فضا)، را حل کرد.

ادامه مطلب...

افزایش جمعیت ساکنان مریخ تا 2023!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/24:: 3:33 عصر
getty-114.jpg

یک شرکت پرتاب فضایی خصوصی قصد دارد تا آوریل 2023 چهار انسان را به مریخ منتقل کرده و آنها را در همان جا اسکان دهد!

 شرکت «مارس وان» مدعی است که یک گروه چهار نفره از فضانوردان هر دو سال یک بار به کاوشگران روی سیاره سرخ که در حال ساخت سکونت‌گاههایی برای خود هستند، اضافه شده و تا سال 2033 تعداد 20 انسان بر روی مریخ زندگی خواهند کرد.

این شرکت در حال مذاکره با شرکت‌های تامین‌کننده فضایی مستقل مانند اسپیس‌ایکس هستند که اخیرا اولین کپسول خصوصی خود را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرده و بازگردانده است.

ادامه مطلب...

تصاویری از تمرینات دشوار فضانوردی در اعماق اقیانوس

ارسال شده توسط رضا در 91/3/24:: 3:28 عصر
194-1.jpg

فضانوردان ناسا برای آمادگی سفر به سیارک‌های دور دست، تمرینات دشواری را در اعماق اقیانوس پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا شاید ایده حضور در اعماق اقیانوس بیشتر به فیلم علمی- تخیلی 20 هزار فرسنگ زیر دریا شباهت داشته باشد؛اما درحقیقت این برنامه تلاش محققان ناسا برای شبیه سازی مأموریت به یک سیارک است.

فضانوردان ناسا در قالب پروژه‌ای موسوم به «نمو» (Neemo) در ساحل «کی لارگو» فلوریدا در عمق 64 فوتی (19 متری) و در آزمایشگاه زیرآبی Aquarius مستقر شده‌اند تا بتوانند شرایط سفر به یک سیارک را شبیه سازی کنند.

ناسا برای آغاز این پروژه بیش از پنج ماه تحقیق انجام داد و این پروژه از اکتبر سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ادامه مطلب...

ادعای جدید دانشمندان در مورد کشف اولین کهکشان جهان

ارسال شده توسط رضا در 91/3/23:: 4:42 عصر
getty07-12.jpg

محققان ژاپنی در ادعایی رقابت‌جویانه با دعوی‌های پیشین در مورد اولین کهکشان جهان،از کشف دقیق‌ترین کهکشان جهان با استفاده از تلسکوپ‌های هاوایی خبر دادند.

طبق محاسبات این محققان که در مجله Astrophysical منتشر شده، این کهکشان قدیمی حدود 12.91 میلیارد سال پیش شکل گرفته است.

دانشمندان رصدخانه ستاره‌شناسی ملی ژاپن از تلسکوپ‌های سوارو و کک مجموعه موناکی استفاده کرده‌اند.

ادامه مطلب...

حتی روسها هم نمی دانند شی نورانی چه بوده است!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/22:: 3:0 عصر

انتشار خبر و ویدئو در مورد شی نورانی در شبکه های اجتماعی و بدنبال آن در سایتها و خبرگزاری های رسمی، اذهان مردم را سخت به خود مشغول کرده است.

این موضوع باعث شد تا تازه ترین اخبار در این مورد پیگیری شود. به گزارش شبکه تلویزیونی روسی "راشاتودی" محافل علمی هنوز از واژه Unindentified flying object یا شی ناشناخته در آسمان یاد می کنند و روس ها هم نگفته اند موشک شلیک شده همان شی نورانی دیده شده توسط مردم  در ایران و لبنان و فلسطین اشغالی و ترکیه و ... است.

برای خواندن و دیدن فیلم بحث برانگیزی که روسها آنرا از روی اینترنت محو کردند،

ادامه مطلب...

اعزام نخستین گردشگران فضایی در سال 2014

ارسال شده توسط رضا در 91/3/22:: 2:21 عصر

سفرهای توریستی - فضایی در سال 2014 با اعزام نخستین گردشگران به فضا تحقق می‌یابد.

 رؤیای سفرهای توریستی به فضا با پرتاب موشک‌های بالدار در سال 2014 تحقق می‌یابد. شرکت XCOR Aerospace مستقر در موهاوی کالیفرنیا در حال طراحی هواپیمای فضایی زیرمداری Lynx با هدف اعزام مسافران توریستی به فضا است.

هواپیمای فضایی دارای دو صندلی بوده و برای حمل یک خلبان و یک مسافر طراحی شده است. این وسیله می‌تواند تا 4 بار در روز را پرواز کرده و قادر به اوج‌گیری و فرود در یک باند پرواز معمولی است.

به گفته یکی از مجریان ارشد، این شرکت در نظر دارد در سال 2013 پروازهای عملیاتی Lynx را از پایگاه فضایی موهاوی آغاز کرده و یک سال بعد نیز از جزیره کوراکائو واقع در جزایر کارائیب این اوج‌گیری را صورت دهد.

این مدیر اجرایی که در حضور جمعی از مقامات فضایی سخن می‌گفت، اقدام مزبور را گامی مهم در عصر فضا خواند و گفت: روش‌های قدیمی کاوش در کیهان که توسط دولت برنامه‌ریزی می‌شد، به تدریج منسوخ می‌شوند و صنعت فضایی تجاری جدیدی پیش روی انسان قرار دارد.

مقامات XCOR در 7 ژوئن همکاری جدید خود را با کمپانی هلندی توریسم فضایی SXC اعلام کردند. بر طبق توافقات صورت گرفته، SXC مسوول فروش صندلی‌های هواپیمای فضایی خواهد بود.

همچنین به تازگی شرکت سازنده ساعت Luminox همکاری خود با SXC را به منظور ساخت ساعت‌های ویژه برای توریست‌های فضایی اعلام کرد. ساعت‌های طراحی شده قادر خواهند بود نیروهای گرانش زمین را تحمل کنند.

گفته می‌شود، هزینه هر بار سفر توریستی به فضا 95 هزار دلار عنوان شده است.


فرار از غوغای زندگی زمینی با سکونت در شهر آسمانی!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/22:: 2:16 عصر

172-4.jpg 

ایده احداث شهر آسمانی «Herma» می‌تواند راهی برای فرار از شلوغی، ترافیک و آلودگی کلانشهرها باشد.

به گزارش ایسنا محققان طی سال‌های اخیر، طرح‌های زیادی برای فرار از شلوغی و ازدحام کلانشهرهاارائه کرده‌اند و «شهر آسمانی» (city in the sky) یکی از نمونه ایده‌های خلاقانه طراحان برای سال‌های آینده محسوب می‌شود.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 60 ، بازدید دیروز: 18 ، کل بازدیدها: 329856
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ