سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعزام نخستین گردشگران فضایی در سال 2014

ارسال شده توسط رضا در 91/3/22:: 2:21 عصر

سفرهای توریستی - فضایی در سال 2014 با اعزام نخستین گردشگران به فضا تحقق می‌یابد.

 رؤیای سفرهای توریستی به فضا با پرتاب موشک‌های بالدار در سال 2014 تحقق می‌یابد. شرکت XCOR Aerospace مستقر در موهاوی کالیفرنیا در حال طراحی هواپیمای فضایی زیرمداری Lynx با هدف اعزام مسافران توریستی به فضا است.

هواپیمای فضایی دارای دو صندلی بوده و برای حمل یک خلبان و یک مسافر طراحی شده است. این وسیله می‌تواند تا 4 بار در روز را پرواز کرده و قادر به اوج‌گیری و فرود در یک باند پرواز معمولی است.

به گفته یکی از مجریان ارشد، این شرکت در نظر دارد در سال 2013 پروازهای عملیاتی Lynx را از پایگاه فضایی موهاوی آغاز کرده و یک سال بعد نیز از جزیره کوراکائو واقع در جزایر کارائیب این اوج‌گیری را صورت دهد.

این مدیر اجرایی که در حضور جمعی از مقامات فضایی سخن می‌گفت، اقدام مزبور را گامی مهم در عصر فضا خواند و گفت: روش‌های قدیمی کاوش در کیهان که توسط دولت برنامه‌ریزی می‌شد، به تدریج منسوخ می‌شوند و صنعت فضایی تجاری جدیدی پیش روی انسان قرار دارد.

مقامات XCOR در 7 ژوئن همکاری جدید خود را با کمپانی هلندی توریسم فضایی SXC اعلام کردند. بر طبق توافقات صورت گرفته، SXC مسوول فروش صندلی‌های هواپیمای فضایی خواهد بود.

همچنین به تازگی شرکت سازنده ساعت Luminox همکاری خود با SXC را به منظور ساخت ساعت‌های ویژه برای توریست‌های فضایی اعلام کرد. ساعت‌های طراحی شده قادر خواهند بود نیروهای گرانش زمین را تحمل کنند.

گفته می‌شود، هزینه هر بار سفر توریستی به فضا 95 هزار دلار عنوان شده است.





بازدید امروز: 50 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330645
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ