سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادعای جدید دانشمندان در مورد کشف اولین کهکشان جهان

ارسال شده توسط رضا در 91/3/23:: 4:42 عصر
getty07-12.jpg

محققان ژاپنی در ادعایی رقابت‌جویانه با دعوی‌های پیشین در مورد اولین کهکشان جهان،از کشف دقیق‌ترین کهکشان جهان با استفاده از تلسکوپ‌های هاوایی خبر دادند.

طبق محاسبات این محققان که در مجله Astrophysical منتشر شده، این کهکشان قدیمی حدود 12.91 میلیارد سال پیش شکل گرفته است.

دانشمندان رصدخانه ستاره‌شناسی ملی ژاپن از تلسکوپ‌های سوارو و کک مجموعه موناکی استفاده کرده‌اند.

 

سال نوری به مسافتی گفته می‌شود که نور در یک سال طی می‌کند و معادل شش تریلیون مایل است. برای مشاهده کهکشان‌های دور باید در زمان به عقب برگشت.

از نظر سایر محققان این ادعا در برابر گفته‌های پیشین متقاعدکننده‌تر بوده چرا که از شیوه‌هایی استفاده شده که قابل قبول همگان است.

سال 2010 یک تیم فرانسوی از تلسکوپ فضایی هابل ناسا استفاده کرده و مدعی کشف یک کهکشان از 13.1 میلیارد سال پیش شده و سال گذشته نیز بک تیم کالیفرنیایی با استفاده از همین تلسکوپ مدعی کشف کهکشانی در 13.2 میلیارد سال پیش شدند که پژوهش هر دو در مجله نیچر منتشر شد.

با این حال این دو تیم هنوز موفق به تائید یافته‌های خود با شیوه‌های دیگر نشده‌اند. همچنین تیمی از ستاره‌شناسان دانشگاه آریزونا نیز در همین ماه از کشف کهکشانی در فاصله 13 میلیارد سال نوری با استفاده از تلسکوپی در شیلی خبر داده‌اند.

نظریه کنونی بر این اساس بوده که جهان از یک انفجار بزرگ در حدود 13.7 میلیارد سال پیش بوجود آمده است. از این رو ستاره‌شناسان از نیرومندترین تلسکوپهای جهان برای نفوذ در اعماق هرچه بیشتر فضا برای کشف اسرار کیهانی استفاده می‌کنند.





بازدید امروز: 36 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330631
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ