سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزرگترین پرتو خورشیدی

ارسال شده توسط رضا در 89/11/30:: 11:16 صبح

رصدخانه SDO ناسا به تازگی تصاویری از بزرگترین پرتو خورشیدی که طی چهار سال گذشته مشاهده شده را به زمین ارسال کرده است، این پرتو غول پیکر از لکه ای خورشیدی سرچشمه می گیرد که به سرعت در حال بزرگتر شدن است.

ادامه مطلب...

رقابت فضایی آمریکا و روسیه دوباره داغ شد

ارسال شده توسط رضا در 89/11/30:: 7:21 صبح

رقابت فضایی آمریکا و روسیه دوباره داغ شد

پس از آنکه شوروی با فرستادن انسان به فضا فاتح نبرد فضایی لقب گرفت، آمریکا با فرستادن انسان به ماه این شکست را جبران کرد. اکنون به نظر می‌رسد که تاریخ دوباره تکرار شده و رقابت فضایی جدیدی آغاز شده است.

ادامه مطلب...

ساخت فضاپیماهای هوشمند

ارسال شده توسط رضا در 89/11/27:: 4:5 عصر

آژانس فضایی اروپا به همراه دانشمندان بریتانیایی موفق به ساخت فضاپیمایی شده اند که به صورت خودمختار تصمیم گیری کرده و از قدرت استدلال و درخواست برخوردار است.

ادامه مطلب...

تلاش برای یافتن نهمین سیاره منظومه شمسی

ارسال شده توسط رضا در 89/11/27:: 4:2 عصر

 

گروهی از دانشمندان در دانشگاه لوئیزیانا قصد دارند با تجزیه و تحلیل اطلاعات تلسکوپ وایز ناسا، شواهدی را از وجود نهمین سیاره منظومه شمسی به دست آورده و وجود این سیاره گازی عظیم را تا دو سال دیگر ثابت کنند.

ادامه مطلب...

روسیه انسان به مریخ میفرستد

ارسال شده توسط رضا در 89/11/27:: 3:47 عصر

مقامات فضایی روروسیه توانایی ارسال انسان به مریخ را تا 20 سال آینده دارد.سیه معتقدند که این کشور تا 20 سال آینده توانایی فرستادن انسان به مریخ را خواهد داشت.

ویتالی داویدو معاون رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: مأموریت فرستادن انسان به مریخ تا 20 سال دیگر قابل انجام است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که برنامه‌ریزی برای 20 سال آینده کاملا مناسب است و این برنامه عملیاتی و اجرایی خواهد بود.

ادامه مطلب...

کشف دو حفره عظیم در خورشید+عکس

ارسال شده توسط رضا در 89/11/27:: 2:6 عصر

فضاپیمای ژاپنی دو حفره عظیم را در میدان مغناطیسی خورشید کشف کرد. این دو حفره، درگاهی برای خروج مواد خورشیدی به فضا شده‌اند.

این تصاویر که توسط ماهواره رصد خورشید هینوده ژاپن در روز اول فوریه گرفته شده، به روشنی نشان دهنده دو حفره تاریک عظیم در بالا و پایین خورشید است.

ادامه مطلب...

رقابت فضایی آمریکا و روسیه دوباره داغ شد

ارسال شده توسط رضا در 89/11/27:: 1:25 عصر

رقابت فضایی آمریکا و روسیه دوباره داغ شد

 پس از آنکه شوروی با فرستادن انسان به فضا فاتح نبرد فضایی لقب گرفت، آمریکا با فرستادن انسان به ماه این شکست را جبران کرد. اکنون به نظر می‌رسد که تاریخ دوباره تکرار شده و رقابت فضایی جدیدی آغاز شده است.

ادامه مطلب...

سال 2011 و فعالیتهای شدید خورشیدی

ارسال شده توسط رضا در 89/11/26:: 4:11 عصر

این مقاله به  فعالیتهای خورشیدی و نیز به آثار مخربی می پردازد که طوفانهای خورشیدی باعث انتشار امواج بسیار قوی در فضا می گردد و در نتیجه با رسیدن این امواج به جو زمین ، جو زمین بمانند یک سپرعمل می نماید تا از ورود پرتو های مخرب فرا بنفش و پرتوهای ایکس به زمین جلوگیری کند ولی در بعضی از مواقع در زمانی که فعالیت خورشیدی در حال افزایش است عکس العمل جو زمین در مقابله با این امواج بی ثمر مانده و آن به سطح زمین رسیده و فجایع بسیار بزرگی را برجای خواهد گذاشت.

سال 2011 نقطه عطفی برای آب و هوای جهان است ، به عنوان مثال فعالیت های خورشیدی در فاز جدیدی قرار خواهد گرفت و آن بدان معناست که آغاز دوره جدیدی از اغتشاش می باشد و احتمالا بروی زمین آثار مخربی بر جای خواهند گذاشت.

 

 بسیاری از مردم ممکن است از شنیدن تغییرات خورشیدی هیچ عکس العملی نشان ندهند و بنطر آنان ستاره خورشید مثل قبل درحال سوزاندن سوخت هیدروژنی خود و تولید نور و گرماست. اما عکس این موضوع است.

 

ادامه مطلب...

هزاران حرف و حدیث درباره تصاویر گرفته شده ناسا

ارسال شده توسط رضا در 89/11/26:: 4:4 عصر

این تصاویر ارزشمند در بین هزارن دیدگاه مختلف قرار دارد و همانند کلیشه ها و اسطوره های قدیمی، بدون جواب باقی مانده و هیچ تفاوتی با آنها ندارد.

نویسنده مقاله: من این تصویر را یک روز قبل در وب سایت رسمی ناسا مشاهده کردم ، در تصاویر یک شی ناشناخته پرنده به وضوح در آسمان دیده می شود ، از خود پرسیدم آیا به اشتباه ناسا این تصویر را به سوی عموم مردم منتشر کرده ؟ و در این میان بسیاری از مخاطبین در مورد صحت تصاویر از من سوالهای متعدد کردند که این خود باعث گردید من به بررسی بیشتر در تصویر مد نظر بپردازم ، و در این میان به نتایجی هم دست یافته ام که در ذیل به آنها خواهیم پرداخت:

ادامه مطلب...

آیا می توانیم کمتر از 3 ساعت به مریخ برسیم ؟

ارسال شده توسط رضا در 89/11/26:: 4:1 عصر

دانشمندان در حال کار بر روی فناوری هستند که این امکان را بوجود خواهد آورد ؛ که افراد بتوانند با سرعتی بیش از سرعت نور در فضا سفر کنند.

پاسخ این فناوری (سفر با سرع نور) در 50 سال قبل در آلمان توسط دانشمندی بنام "Burkhard Heim" داده شود ، که بر این اساس و با نظریه های واقعی ، وی این امر را امکان پذیر دانسته و مدعی بود ، با ایجاد یک میدان مغناطیسی بسیار وسیع در امتداد یک فضاپیما ، و با فشار به اطراف فضاپیما (توسط میدان فشرده شده مغناطیسی) و هل دادن آن به سمت فضا ، سفینه فضایی با سرعت ایجاد شده برابر سرعت نور و یا بیش از آن در فضا به حرکت در خواهد آمد.

اگرچه تا کنون در فیزیک چنین چیزی صحت ندارد ، شما نیز می دانید که هیچ چیز (سفینه - فضاپیما) نمی تواند از سرعت نور یعنی (186.000 مایل بر ثانیه) و نیز (700 مایل بر ساعت) سریعتر حرکت کند. فیزیکدانان نیز می گویند: "شما نمی توانید سریعتر از سرعت نور حرکت کنید" ، در این میان برخی از مهندسین و تکنسین فیزیک آماتوری ادعا می کنند که در آینده نچندان دور شاهد خواهیم بود که سفینه های ساخته شده سرعتی بیش از نور خواهند داشت و بطور کلی محدودیت سرعت از بین خواهد رفت. پس به امید آن روز!!!!!


   1   2   3      >



بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 329008
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ