سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احتمال مشاهده یوفوها در بازیهای المپیک لندن

ارسال شده توسط رضا در 91/3/20:: 12:29 عصر

موجودات بیگانه فضایی را در زمان گردهماییهای جامعه بین‌المللی چون بازیهای المپیک لندن مطرح کرده است.

نیک پاپ، کارشناس ارشد یوفو در بریتانیا که طی دو دهه گذشته در وزارت دفاع این کشور فعالیت کرده اظهار داشت: رویدادهای گروهی تابستان چون بازیهای المپیک لندن می تواند زمان مناسبی برای موجودات فضایی باشد تا خود را به انسان نشان دهند.

ادامه مطلب...

سازمان پدافند غیر عامل از برگزاری یک رزمایش موفقیتآمیز خبر داد

ارسال شده توسط رضا در 91/3/19:: 12:53 عصر

پنج شنبه شب پس از انتشار خبر وجود اشیاء نورانی در آسمان برخی شهرهای کشور سازمان پدافند غیر عامل از برگزاری یک رزمایش موفقیت‌آمیز خبر داد.

 سازمان پدافند غیر عامل علت مشاهده اشیاء نورانی در آسمان برخی شهرهای کشور را برگزاری رزمایش سراسری با هدف تست واحدهای پدافندی کشور اعلام و خاطر نشان کرد که این رزمایش با موفقیت انجام شده است.

این رزمایش با عنوان "طلوع فجر" برگزار شد.


وقوع پدیده‎ای نورانی در آسمان کشور+عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/3/19:: 11:39 صبح
حوالی ساعت 22:18 شامگاه پنجشنبه 18 خرداد 1391 گزارش‌های متعددی از شهرهای کشور مبنی بر مشاهده پدیده نورانی عجیبی در آسمان منتشر شد. ماهیت این پدیده هنوز مشخص نشده است اما به گفته یک منبع آگاه این پدیده به دلیل برگزاری مانور پدافند غیر عامل در کشور بوده است.

ادامه مطلب...

تلسکوپ جاسوسی به چه کار ناسا میآید؟

ارسال شده توسط رضا در 91/3/18:: 12:16 عصر

پیشرفته‌ترین فناوری‌ها همیشه برای مقاصد نظامی و جاسوسی ابداع می‌شوند. دو تلسکوپ فضایی که در اصل برای مقاصد جاسوسی ساخته شده بودند، شاید بتوانند به پروژه ناسا برای کشف تاثیر انرژی

ادامه مطلب...

تمام جهان از هیدروژن به وجود آمده است

ارسال شده توسط رضا در 91/3/18:: 12:3 عصر

1391-03-11-2

 مطالعات جدید نشان داد که بیش از آنچه در گذشته تصور می کرده اند، در جهان امروز هیدروژن اتمی وجود دارد.

 

 این اولین اندازه گیری دقیق هیدروژن در کهکشانی غیر از راه شیری است. درست پس از بیگ بنگ تمام چیزی که در جهان وجود داشت. در طول زمان اتم های انی گاز به هم نزدیک شدند و کهکشان ها، ستارگان و سیارات را تشکیل دادند و این پروسه هنوز هم در حال انجام است. فضانوردان می خواهند بدانند کجا، چه زمانی و چطور این اتم های گازی تغییر شکل داده اند تا بتوانند جهانی درآن زندگی می کنیم را بهتر بشناسند.

ادامه مطلب...

تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/17:: 8:20 عصر
دیشب، در آخرین ساعات 16 خرداد ماه، بسیاری از مردم ایران، به پشت بام ها شتافتند تا تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه را مشاهده کنند ، ولی این مورد ، در کمال تاسف ، دروغی شرم اور بود و چنین چیزی از اساس وجود نداشت!

به گزارش افکار نیوز ، دیشب تعداد زیادی از مردم ایران ، راس ساعت 10 و نیم با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود!

 

ادامه مطلب...

ساخت رصدخانه ملی ایران تا سال 92

ارسال شده توسط رضا در 91/3/17:: 2:10 عصر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اتمام پروژه ساخت رصدخانه ملی و نورگیری این پروژه ملی تا پایان سال 92 خبر داد.

 دکتر نسرین سلطانخواه گفت: طرح رصدخانه ملی از مصوبات شورای عالی پژوهشی کشور در سال 78 بود که هر سال مبلغ 200 میلیون تومان بودجه می‌گرفت و تنها فعالیت مطالعاتی داشت.

وی افزود: در سال 85 اعتبار هفت میلیارد تومانی این طرح را به حرکت درآورد و قرار است آینه آن تا زمستان سال جاری وارد کشور شده و تا سال 92 ساختمان آن ساخته شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قرار است بودجه این طرح در قالب پروژه «مهر ماندگار» افزایش یابد تا اولین نورگیری این رصدخانه در سال پایانی دولت دهم انجام شود.

سلطانخواه اضافه کرد: آینه رصدخانه در حال ساخت است و بناست تا زمستان سال 91 وارد کشور شود.(ایرنا)


عبور یک سیارک از نزدیکی زمین

ارسال شده توسط رضا در 91/3/17:: 2:8 عصر

روز سه‌شنبه هفته گذشته، زمین شاهد عبور یک سیارک چهار متر و 877 سانتی‌متری با سرعت بالای 61 هزار و 160 کیلومتر در ساعت از نزدیکی خود بود.

فاصله این پاره سنگ آسمانی در نزدیک‌ترین نقطه به زمین، برابر با فاصله نیویورک سیتی تا نیوزیلند اعلام شد.

با این حال این رویداد، دانشمندان را نگران نکرد زیرا این سیارک قبل از داشتن هر شانسی برای برخورد با سطح زمین در جو آن، آتش می‌گرفت.

این پدیده توسط «الکس جیبز» از دانشگاه آریزونا کشف شد. وی این سیارک را هنگام عبور از نزدیکی کره خاکی رصد و با تاخیر زمانی از آن عکس گرفت.

به گفته وی مسیر و سرعت آن طبق کمیت پیش‌بینی شده بود.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، عبور این سیارک را ششمین گذر نزدیک از کنار زمین لقب داده است. (ایسنا)


آشنایی با دانشمندان نجوم ایران

ارسال شده توسط رضا در 91/3/17:: 1:38 عصر

نشست هفتگی کانون نجوم فرهنگسرای شفق با عنوان «تاریخ نجوم ایران و آشنایی با دانشمندان نجوم ایران» در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای شفق، این نشست به همت کانون نجوم فرهنگسرای شفق پنجشنبه 18 خردادماه، ساعت 17 تا 19 در سرای کتاب این فرهنگسرا برگزار می شود.

بررسی شروع علم نجوم در ایران، بررسی تاریخچه نجوم، آشنایی با تعدادی از دانشمندان نجوم ایران از ابتدا تا کنون و بررسی تعدادی از آثار و مقالات دانشمندان نجوم ایران موضوعاتی هستند که کارشناس برنامه در این نشست به بررسی آنها می پردازد.

کانون نجوم فرهنگسرای شفق فعالیت خود را از سال 1386 در این فرهنگسرا آغاز کرد.

این کانون جلسات هفتگی خود را روزهای سه شنبه ساعت 17 در سرای کتاب فرهنگسرای شفق برگزار می کند.

برگزاری نشست های تخصصی نجوم، برگزاری تورهای رصد نجومی و بازدید از مراکز نجومی کشور از برنامه های این کانون است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست و عضویت در کانون نجوم فرهنگسرای شفق به این فرهنگسرا واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان21 بوستان شفق، مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9-88554016 تماس حاصل نمایند.


برخورد دهنده بزرگ هادرون ارتقا مییابد/ اثبات ذره بوزون هیگز تا پ

ارسال شده توسط رضا در 91/3/17:: 1:32 عصر

رالف دیتر هیور مدیر سرن ( مرکز تحقیقات هسته ای اروپا)، مقر برخورد دهنده بزرگ هادرون اظهار داشت که وی اطمینان دارد که تا پایان سال می توان وجود بوزون هیگز، ذره ای که به جهان جرم داده را اثبات کرد.

این ذره فرضی (بوزون هیگز) در نتیجه نقش محوری خود در تبیین فیزیک مدرن هرگز شناسایی نشده و دانشمندان چندین دهه است که برای اثبات وجود آن فعالیت کرده اند.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 20 ، بازدید دیروز: 18 ، کل بازدیدها: 329816
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ