سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 نکته جالب درباره غذاهای فضایی!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/31:: 6:49 عصر
از غذاهایی به شکل خمیر و پودور تا وعده های غذایی های کامل امروزی در فضا، بحث تغذیه فضانوردان همواره از بحثهای مهم و چالش برانگیز در مورد ماموریت های فضایی بوده است.


از زمانی که "یوری گاگارین" از جو زمین خارج شده و عصر سفرهای فضایی سرنشین دار آغاز شد یک نکته ذهن دانشمندان را به خود اختصاص داد و آن هم بحث تغذیه فضانوردان بود. در سالهای اخیر غذاهای فضایی دچار تغییراتی نیز شدند. حال که 3 فضانورد چینی طی

روزهای اخیر توانستند جدیدترین مسافران این جهان ناشناخته باشند در این مطلب شما را با حقایقی در مورد غذاهای فضایی آشنا می کنیم.

ادامه مطلب...

کشف دریاچه گرمسیری در قمر زحل

ارسال شده توسط رضا در 91/3/30:: 11:18 صبح
14-305.jpg

دانشمندان موفق به کشف علائمی از وجود یک دریاچه غنی از متان و چندین تالاب در مجاورت منطقه استوایی بزرگترین قمر زحل شدند.

 پیش از این دریاچه‌هایی در مجاورت مناطق قطبی تیتان شناسایی شده بود و مدت‌های مدیدی تصور می‌شد که به دلیل تبخیر بالا، اشیاء مایع در نزدیک مناطق استوایی این سیاره وجود ندارد.

«کیتلین گریفیث» از دانشگاه آریزونا و رهبر ارشد تیم تحقیقاتی، به دلیل عدم ثبات دریاچه‌ها در نواحی گرمسیری این کشف را کاملاً غیرمنتظره خواند.

ادامه مطلب...

کارگاه آموزشی پخت و پز در فضا!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/30:: 11:1 صبح
233-10.jpg

در راستای بخشی از پروژه آمادگی سفر به مریخ، کارگاه‌ آموزش پخت و پز در فضا در دانشگاه کورنل با حضور یک تیم 9 نفره از فضانوردان کارآموز آغاز شده است.

به گزارش ایسنا گروهی از دانشمندان و فضانوردان در پروژه ای تحت عنوان HI-SEAS در حال آماده سازی مواد غذایی برای ساکنان آینده مریخ و بررسی استراتژی پخت و پز در این سیاره هستند.

ادامه مطلب...

اتصال موفق نخستین فضاپیمای سرنشیندار به آزمایشگاه فضایی چین

ارسال شده توسط رضا در 91/3/29:: 10:8 عصر

 

251.JPG

مرکز کنترل هوافضای پکن ساعتی قبل از اتصال موفقیت آمیز فضاپیمای سرنشین دار چین به ماژول آزمایشگاه فضایی «تیانگونگ-1» خبر داد.

 «چن شانگونگ» مدیر مرکز فضانوردی چین اعلام کرد: فضاپیمای «شنژو 9» حوالی ساعت دو بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی (شش بامداد به وقت گرینویچ) با موفقیت به ماژول آزمایشگاه فضایی «تیانگونگ-1» ملحق شد.

وضعیت دما، سطح رطوبت و فشار هوا در فضاپیما و ماژول آزمایشگاه فضایی در شرایط مناسب قرار دارد و تا ساعاتی دیگر فضانوردان فعالیت خود را در «تیانگونگ- 1» آغاز می کنند.

ادامه مطلب...

کشف 635 هزار گودال در سطح مریخ

ارسال شده توسط رضا در 91/3/29:: 10:5 عصر
247-11.jpg 

محققان دانشگاه بولدر با شمارش، ترسیم و فهرست‌نویسی 635 هزار دهانه برخوردی موجود بر سطح مریخ، اطلس جامع سیاره سرخ را تهیه کردند.

 دهانه برخوردی (impact crater) حفره یا گودالی است که در اثر برخورد شهاب سنگ، سیارک یا فوران آتشفشانی بر سطح سیاره یا اجرام آسمانی پدید می آید. وجود تعداد زیادی دهانه برخوردی بر سطح مریخ نیز حاکی از برخوردهای متعدد بر سطح سیاره طی میلیارد ها سال متمادی است.

ادامه مطلب...

وجود یک شی \یوفو\ شکل در اعماق دریای بالتیک/گروه اکتشافی ocean x

ارسال شده توسط رضا در 91/3/28:: 10:42 عصر

دیلی میل نوشت: سال گذشته، یک شی "یوفو" شکل(به شکل سفینه فضایی) در اعماق دریای بالتیک کشف شد و منجر به سردرگمی بسیاری از افراد شد.  
 امسال، یک گروه اکتشافی اوشن ایکس، دل را به دریا زد و به اعماق دریا رفت اما نه تنها به پاسخی دست نیافتند بلکه با سئوال های بیشتری رو به رو شدند.

این گروه سوئدی دریافتند که این شی که شباهت ریادی با سفینه ی فضایی فالکون در فیلم های جنگ ستارگان دارد، 10 تا 13 فوت بالاتر از بستر آب قرار داشت و اطراف آن خمیده شده بود و به شکل قارچ درآمده بود.

این گروه افزودند که این شی گوشه های دایره ای دارد و اطراف آن ناهموار است.

پیتر لیندبرگ، یکی از اعضای این گروه سوئدی گفت:  در ابتدا ما تصور کردیم که این شی یک سنگ است اما سپس دریافتیم که کاملا چیز دیگری است.

این شی که قطری 50 متری دارد، در مرکز حفره ای تخم مرغ شکل وجود دارد. در اطراف این حفره، این گروه سنگ های عجیبی را مشاهده کردند. این گروه اکتشافی می گوید که این سنگ ها شبیه به شومینه های کوچکی بودند و این سنگ ها پوشیده از چیزی به ماننده دوده هستند.

لینبرگ، یکی دیگر از این گروه اکتشافی سوئدی گفت: از آنجا که هیچ فعالیت اتش فشانی در بالتیک گزارش نشده است، این کشفیات عجیب تر به نظر می رسد.

وی افزود: به عنوان یک غواص حرفه ای این عیجب ترین شی ای است که تا به حال دیده ام.

استفان هوگبرن، عضو این تیم اکتشافی گفت: در طول 20 سال غواصی، تاکنون چیزی به مانند این شی ندیدم، چراکه معمولا سنگ ها نمی زوند.

وی افزود: من نمی توانم توضیح دهم که چه دیدم، من به اعماق دریا رفتم تا پاسخ به سئوالات را بدهم اما با سئوالات بیشتری بازگشتم.

این گروه اکتشافی همچنین یک  راه 3022 سانتی متری پیدا کردند که به مانند یک باند فرودگاه مسطح شده بود.

ادامه مطلب...

حضور موش دوست داشتنی بر روی عطارد!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/28:: 8:36 عصر
239.JPG

در تصاویر ارسال شده توسط کاوشگر «مسنجر» ناسا از سطح سیاره عطارد، می‌توان شکل سر شخصیت محبوب کارتونی کودکان «میکی موس» را مشاهده کرد.

 کاوشگر «مسنجر» ناسا اوایل ماه جاری میلادی تصاویری از سطح سیاره عطارد به زمین مخابره کرد. در یکی از این تصاویر که از نیمکره جنوبی و در شمال غرب دهانه Magritte‌ عطارد تهیه شده است، می توان به وضوح تصویر سر «میکی موس» را به وسعت 104 کیلومتر مشاهده کرد.

این تصویر یکی از مجموعه تصاویری است که توسط کاوشگر «مسنجر» در طول یک مأموریت یکساله در اطراف سیاره عطارد تهیه شده است.

«مسنجر» در طول این مأموریت طولانی، تصاویر متعددی از سطح عطارد را در زمان قرار گرفتن خورشید در افق تهیه کرده است. در چنین شرایطی سایه های طولانی بر سطح سیاره ایجاد شده و بررسی ویژگی های کوچک و دهانه های مختلف فراهم می شود.

پیش از این نیز تصویر یک چهره خندان و صورت یک فیل بر سطح مریخ قابل مشاهده بود.


فضاپیمای سرنشیندار چین با موفقیت به فضا پرتاب شد+عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/3/27:: 6:57 عصر
 

 فضای پیمای شنزو-9 با دو سرنشین مرد و یک سرنشین زن با موفقیت به فضا پرتاب شد.

خبرگزاری فارس: فضاپیمای سرنشین‌دار چین با موفقیت به فضا پرتاب شد+عکس

 

به نقل از شبکه سی سی تی وی، فضای پیمای شنزو-9 با دو سرنشین مرد و یک سرنشین زن لحظاتی پیش با موفقیت به فضا پرتاب شد.

براساس این گزارش، فضا پیمای "شنزو-9" به همراه موشک ماهواره بر (لانگ مارچ 2اف) که در مرکز پرتاب ماهواره "جیوکوان" در شمال غربی این کشور مستقر شده بود با موفقیت پرتاب شد.

فضانوردان چینی عبارتند از

ادامه مطلب...

تصاویر ناسا از تصادم خیالی دو کهکشان!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/27:: 3:0 عصر
228.JPG

ناسا تصاویری از دو کهکشان در حال تصادم را درحالی ارسال کرد که آن‌ها در واقع ده‌‌ها میلیون سال نوری از هم فاصله دارند.

 نزدیک شدن این دو کهکشان که NGC 3314 A و NGC 3314Bنام دارند در واقع خطای دید است.

بزرگترین نشانه دال بر این که آیا کهکشان‌ها در حال تعامل‌اند یا خیر، شکل آن‌هاست. نیروهای گرانشی عظیم موجود در ادغام کهکشان‌ها به اندازه کافی برای خارج کردن یک کهکشان از شکل طبیعی خود در مدت زمان طولانی قبل از تصادم واقعی آن قوی هستند.

ادامه مطلب...

آغاز نخستین المپیک فضانوردان در فضا همزمان با رقابتهای لندن!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/27:: 2:58 عصر
230-7.jpg 

همزمان با برگزاری مسابقات المپیک لندن، گروهی از فضانوردان که تابستان جاری راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد، قصد دارند رقابت های ورزشی فضایی را همزمان با این رویداد مهم برگزار کنند.

«سونیتا ویلیامز» فضانورد ناسا به همراه «آکیهیکو هوشیدا» از آژانس اکتشافات فضایی ژاپن و «یوری مالنچنکو» فضانورد روس 14 جولای (24 تیر) به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهند کرد.

این گروه که قصد دارند چهار ماه در ایستگاه فضایی مستقر شوند، به همراه سایر فضانوردان و همزمان با برگزاری مسابقات المپیک لندن از 27 جولای تا 12 آگوست (6 تا 22 مرداد) رقابت‌های المپیک تابستانی فضایی را برگزار می‌کنند.

«هوشیدا» در مصاحبه مطبوعاتی پیش از آغاز این مأموریت تأکید کرد: هنوز در خصوص نوع ورزش هایی که قرار است در فضا انجام دهیم، تصمیم نگرفته‌ایم، اما انجام هر کاری که باعث تشویق به انجام ورزش شود، بسیار مهم است.

پیش از این نیز همزمان با مسابقات المپیک زمستانی 2010 در ونکوور کانادا، 11 فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و شاتل فضایی اندیور، مجموعه مسابقاتی مانند اسکی فضایی، شنا در حالت بی وزنی و لژ سواری در خلأ را برگزار کردند.


   1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 1 ، بازدید دیروز: 12 ، کل بازدیدها: 329347
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ