سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از سرگیری فعالیت شکارچی سیارکها پس از خواب زمستانی

ارسال شده توسط رضا در 92/10/23:: 7:17 صبح
18-458.jpg «کاوشگر تحقیقاتی مادون‌قرمز میدان وسیع شی نزدیک به زمین» (NEOWISE) ناسا، نخستین تصاویر را پس از اتمام خواب زمستانی‌اش ارسال کرد.

 ایسنا، سامانه مزبور این تصاویر را با استفاده از تلسکوپ 40 سانتیمتری‌ و دوربین‌های مادون قرمز خود تهیه کرده است.

 این کاوشگر با هدف جستجوی سیارک‌های خطرناک و همچنین کمک به انتخاب یک شی نزدیک به زمین به عنوان بخشی از تلاش در بازیابی سیارکی آژانس فضایی، طراحی شده است.

 ناسا مدعی است NEOWISE ابزاری قدرتمند برای کشف، دسته‌بندی و درک سیارک‌های منظومه شمسی است.

ادامه مطلب...

کشف یک سیاره غولپیکر در صورتفلکی ماهی

ارسال شده توسط رضا در 92/10/23:: 7:15 صبح

 6-1381.jpg تیمی از دانشمندان سیاره عظیمی را در یک سیستم ستاره‌ای واقع در صورت فلکی «ماهی» کشف کردند.

 

ایسنا، جرم این سیاره شاید دو برابر جرم مشتری باشد و به ستاره‌شناسان در درک بهتر چگونگی شکل‌گیری سیارات فراخورشیدی کمک خواهد کرد.

 

سیستم ستاره‌ای که میزبان سیاره جدید است، فقط دارای یک ستاره است و این درست مانند سه سیستم دیگر دارای سیارات فراخورشیدی است که توسط دانشمندان حاضر در این پروژه بررسی شده‌اند.

 

ستاره‌شناسان علاقه‌ فراوانی به ستارگانی که میزبان سیارات هستند، دارند چرا که معتقدند شکل‌گیری سیاره در یک سیستم چندستاره‌ای متفاوت از یک سیستم تک‌ستاره‌ای مانند منظومه شمسی است.

 

سیاره‌های فراخورشیدی معدودی در سیستم‌های چندستاره‌ای کشف شده‌اند، اما محققان حاضر در این مطالعه معتقدند چنین سیاراتی با چنین سیستم‌هایی وجود دارند.

 

چهارسیاره فراخورشیدی که آنها با استفاده از داده‌های تصویربرداری نوری در رصدخانه Gemini North هاوایی بررسی کردند، علائمی را نشان دادند مبنی بر این که شاید یک ستاره دوم یا شی دیگری در این سیستم‌ها وجود داشته باشد.

 

این دانشمندان سیاره جدید را با داده‌های جمع‌آوری‌شده از رصدخانه «کک» هاوایی کشف کردند.

 

نتایج این مطالعه در انجمن نجوم امریکا ارائه شد و جزئیات آن در مجله Astrophysical انتشار یافت.


یک دهه ماموریت «روح» و «فرصت» در سیاره مریخ به روایت تصویر

ارسال شده توسط رضا در 92/10/22:: 2:22 عصر
8-936.jpg موزه ملی هوافضای اسمیتسونیان در امریکا، نمایشگاه عکسی از ماموریت کاوشگرهای «روح» و «فرصت» طی 10 سال حضورشان بر روی مریخ را به نمایش می‌گذارد.

 ایسنا، کشف خوشه‌های مریخی موسوم به «بلوبری» (blueberries) در یک دهه پیش، نخستین شواهد از وجود آب مایع بر روی سیاره سرخ را در اختیار گذاشت.

 تصویر ارائه‌شده از این بلوبری‌ها که توسط کاوشگر مریخ به نام «فرصت» ارائه شد، این کره‌ها را در حالتی به نمایش می‌گذارد که مانند بلوبری‌هایی در یک کیک، در صخره مریخی جا گرفته‌اند.

 این تصویر ارسالی بخشی از نمایشگاهی در موزه هوافضای اسمیتسونیان است که بیش از 50 عدد از بهترین تصاویر دو کاوشگر «روح» و «فرصت» را به نمایش می‌گذارد.

 10 سال پس از آنکه ناسا این دو سامانه را برای یک ماموریت 90 روزه روی مریح فرود آورد، «فرصت» هنوز هم فعال است و این پروژه 10 ساله، صدها هزار عکس را از سطح این سیاره تولید کرده‌ است.

 «فرصت» این خوشه بلوبری را در مکان فرود دهانه برخوردی «عقاب» یافت و این ترکیب را با طیف‌سنج‌های خود تحلیل کرد.

ادامه مطلب...

تصویر استثنایی ناسا از لحظه انفجار یک ستاره +عکس

ارسال شده توسط رضا در 92/10/21:: 11:46 صبح

عصر ایران کارشناسان ناسا نام این عکس را که شبیه دست است " دست خدا" گذاشته اند.

تصویر شبیه به دست، ناشی از ابرهای غول پیکر از گرد و غبار و گاز های متصاعد در اثر انفجار است.


جدیدترین تصویر از دورترین کهکشان عالم

ارسال شده توسط رضا در 92/10/21:: 11:38 صبح

تلسکوپ فضایی هابل موفق شده است تا دورترین مرزهای قابل مشاهده عالم را آشکار کند؛ موفقیتی که با کمک گرفتن از اجتماع به هم فشرده و شلوغی از کهکشان‌ها حاصل شده است.

به گزارش  خبرآنلاین، تلسکوپ فضایی هابل موفق شده است تا دورترین مرزهای قابل مشاهده عالم را آشکار کند؛ موفقیتی که با کمک گرفتن از اجتماع به هم فشرده و شلوغی از کهکشان‌ها حاصل شده است. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، نخستین عکس از مجموعه تصاویر «میدان مرزی» (Frontier Field) است که با به کارگیری اثر موسوم به «عدسی گرانشی»، مشاهده دورترین مرزهای عالم را هدف گرفته است

ادامه مطلب...

وزیردفاع سابق کانادا: آدم فضایی واقعیت دارد!

ارسال شده توسط رضا در 92/10/21:: 11:32 صبح

وزیردفاع سابق کانادا اذعان کرد انسانهای فضایی به راستی وجود دارند.

به نوشته واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روسی ورلد فدرال پرس پل هلییر درگفتگو با یکی از برنامه های خبری روسیه ضمن تاکید بر امکان اثبات وجود این موجودات اظهار داشته آنها روحیه متخاصمی ندارند.

به گفته وی طی هزاران سال اخیر حداقل چهار نوع موجود فضایی به کره زمین آمده اند و در حال حاضر بین دو تا دوازده نوع از آنها که بیشترشان به انسانها شباهت دارند در سیاره ما ساکن هستند.

به گفته وی این موجودات از دانسته هایی برخوردارندکه می توانند برای انسان مفید باشند. با وجود این آنها از افشای اسرار خود برای انسانها و واکنش احتمالی شان می ترسند.


تصاویری دیده نشده از مریخ

ارسال شده توسط رضا در 92/10/20:: 1:13 صبح

سفر به مریخ و زندگی در این سیاره در میان آخرین آرزوهای انسانی از سوی اهالی زمین به نوعی نهایت ماجراجویی و دنیا دیدگی محسوب می شود.


اگر شما هم مانند ما سفر به مریخ را در برنامه های آینده تان نزدیک به بعید می دانید ، می توانید در این گزارش تصاویر بکری از این سرزمین را مشاهده کنید.

قدم به قدم

 

ادامه مطلب...

تصویر خیره کننده از کشف \زغال اخته\ در سطح مریخ

ارسال شده توسط رضا در 92/10/20:: 1:11 صبح

کشف خوشه های زغال اخته در سطح مریخ به یک دهه قبل همزمان با مشاهده اثراتی از اب در سطح مریخ می رسد.

به گزارش کمونه ،این  قطعات گوی‌سانی که در یک رخ‌نمون مریخی دیده شده‌اند، از جهات بسیاری با گویچه‌های آهن‌داری شبیه هستند که زغال اخته نامیده شده اند.

زغال‌اخته‌هایی که در جاهای دیگر مریخ کشف شده بودند سنگال‌هایی (Concretion) بودند که بر اثر فعالیت آب‌های معدنی درون صخره‌های مریخی تشکیل شده و نشان‌دهنده جریان آب در گذشته مریخ بودند.

در یکی از این تصاویر خیره کننده از سطح مریخ غروب مایل به ابی رنگی که به دلیل وجود گرد و غبار قرمز به رنگ صورتی نمایش داده شده است.

 

ادامه مطلب...

کشف یک منظومه 3 ستاره ای/ نظریه انیشتین به چالش کشیده میشود

ارسال شده توسط رضا در 92/10/18:: 8:28 عصر
 
 
یک ستاره شناس کانایی از کشف یک منظومه سه ستاره ای خبر داده که می تواند سرنخی برای حل اسرار کیهانی باشد و حتی نظریه نسبیت عام انیشتین را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینگرید استیرز ستاره شناس دانشگاه بریتیش کلمبیا بخشی از یک تیم بین المللی است که روی یک منظومه متشکل از دو ستاره کوتوله سفید و یک تب اختر ابرمتراکم بوده که در یک فضای کوچکتر از مدار زمین به دور خورشید قرار گرفته اند.

ادامه مطلب...

زیباترین تصاویر نجومی هفته/ سحابی رتیل و پرتاب کاوشگرنقشه بردار

ارسال شده توسط رضا در 92/10/12:: 10:54 صبح

 

 
سایت اینترنتی اسپیس فهرستی از تصاویر نجومی زیبای این هفته را چون تصاویری از پرتاب کاوشگر نقشه بردار ستاره ها، سیارک وستا، گفتگوی ربات فضانورد با زمینی ها و سحابی زیبای رتیل منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، درمیان تصاویر نجومی این هفته اولین تصویر به پرتاب کاوشگری اختصاص دارد که توسط دانشمندان نجوم و فضای اروپا ساخته شده و چند روز پیش برای یک مأموریت 5ساله پرتاب شد.

پرتاب کاوشگر نقشه بردار کهکشان

کاوشگر جیا از سازمان فضایی اروپا روز 19 دسامبر به منظور یک مأموریت 5 ساله فضایی در راستای تهیه نقشه دقیق از یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری به فضا پرتاب شد.

ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >



بازدید امروز: 12 ، بازدید دیروز: 41 ، کل بازدیدها: 329495
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ