سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر جدید ناسا از گردباد شش گوشهی زحل

ارسال شده توسط رضا در 92/9/15:: 11:58 صبح

،این گرباد با شعاع 20 هزار مایل و با سرعت 200 مایل در ساعت یک طوفان عظیم شش ضلعی در قطب شمال این سیاره است.

اولین بار این گردباد در سال 1980 توسط مدارگرد ویجر ثبت و به عنوان “شش گوشه” نام‌گذاری شد.

این جریان شش گوشه از یک طوفان چرخشی که در مرکز آن است ایجاد می شود.

به گفته‌ی ناسا، هیچ نوع آب و هوای مشابه به این گردباد در منظومه‌ی شمسی شناسایی نشده است.

article-0-198B8753000005DC-841_634x632

ادامه مطلب...

خودروی ساخت چین برای حرکت در ماه (+عکس)

ارسال شده توسط رضا در 92/9/11:: 4:0 عصر

"ماهنورد" ساخت چین، خودرویی است که می تواند با هدایت از زمین، بر روی سیاره ماه حرکت و دستورات دریافتی از زمین را اجرا کند.

به گزارش یورونیوز، این روبات شش چرخه 120 کیلوگرمی اواسط ماه جاری میلادی، دسامبر، بر سطح نیمکر? شمالی کر? ماه فرود خواهد آمد.


ماموریت یوتو کاوش سطح کره ماه، جستجو برای منابع طبیعی از جمله فلزهای نایاب عنوان و نقطه عطفی در بلندپروازی های فضایی چین محسوب می شود.

چین در بلندمدت درصدد ساخت یک ایستگاه فضایی دایمی در مدار کره زمین است.

آژانس فضایی اروپا (ESA)، از طریق مرکز فضایی گویان فرانسه در هدایت ماهنورد یوتو با چین همکاری می کند.


قیمت بلیت سفر یک ایرانی به فضا چقدر است؟

ارسال شده توسط رضا در 92/9/10:: 8:44 صبح

اعزام نخستین فضانورد ایرانی به فضا بالاخره چقدر هزینه خواهد داشت؟ این سوالی است که شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد. مخصوصا بعد از این که در چند روز اخیر اعداد و ارقام متفاوتی در این زمینه از طرف افراد مختلف اعلام شده است. 14 میلیارد دلار، 10 میلیارد دلار و تازه‌ترین رقم 800 میلیارد تومان (معادل 270 میلیون دلار)!

به گزارش خبرآنلاین، نکته اصلی اینجاست که دو دانشگاه معتبر ایرانی درست پس از مطرح شدن وعده ارسال «نخستین فضانورد ایرانی» در دولت پیشین، دست به کار شدند و هزینه انجام این طرح را برآورد کردند. هردوی این دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که با توجه به وعده‌ای که داده شده، برای انجام چنین پروژه‌ای (در پرواز مداری) باید زیرساخت‌های لازم در کشور در حداقل مدت زمان 10 سال و با هزینه حدودا 10 میلیارد دلار ایجاد شود. این دانشگاه‌ها برآورد کردند علاوه بر ایجاد این زیرساخت‌ها هزینه انجام خود پروژه نیز 4 میلیارد دلار خواهد بود.

ادامه مطلب...

امید دانشمندان به زنده ماندن «آیسان» پس از شیرجه انتحاری به سمت

ارسال شده توسط رضا در 92/9/9:: 8:40 عصر

دانشمندان امیدوارند دنباله‌دار آیسان پس از بلعیده‌ شدن توسط خورشید از نابودی جان سالم به در برده باشد.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران ، این دنباله‌دار پس از نزدیک‌شدن انتحاری به خورشید منهدم شد اما اکنون بارقه‌ امیدی وجود دارد که شاید این جسم کاملا نابود نشده باشد.

 تصاویر جدید تحلیل‌شده در روز گذشته (جمعه) رگه‌هایی از نور را نشان می‌دهد که در حال دورشدن از خورشید بوده و برخی بر این باورند که هنوز عمر آیسان به پایان نرسیده است.

ادامه مطلب...

منجمان ایرانی و بریتانیایی در جستوجوی ستاره زایی کهکشان همسایه

ارسال شده توسط رضا در 92/9/9:: 8:38 عصر

وی مدت این دوره تحقیقاتی مشترک را که در قالب طرح حمایت از همکاری بین‌المللی دانشمندان بریتانیا انجام می‌شود، دو سال عنوان کرد.

 خسروشاهی تصریح کرد: کهکشان M33 یکی از سه کهکشان مارپیچی است که در گروه محلی قرار دارند. این کهکشان در صورت فلکی مثلث قرار دارد و حدود 1 درجه از آسمان را می‌پوشاند. زاویه‌ی تمایل این کهکشان 56 درجه است و قرص آن به خوبی از روی زمین دیده می‌شود. غبار موجود در بخش‌های مرکزی کهکشان راه شیری، این کهکشان را از دید تلسکوپ‌ها پنهان کرده است و کهکشان M31 نیز در موقعیتی قرار گرفته که قرص آن به خوبی دیده نمی‌شود (زاویه تمایل این کهکشان 76 درجه است) بنابراین زاویه‌ی تمایل مناسب M33 باعث می‌شود که این کهکشان، گزینه‌ی مناسبی برای بررسی ساختار کهکشان‌های مارپیچی به شمار آید.

  ادامه مطلب...

کشف بیگانگان فضایی مدفون در یخهای قطبی/ شناسایی 28 نوترینوی پران

ارسال شده توسط رضا در 92/9/1:: 1:21 عصر
دانشمندان کشف کرده اند که مسافران فضایی زیر یخهای قطب جنوب دفن شده اند اما این مسافران موجودات زنده یا موجودات فضایی نیستند بلکه ذرات فرازمینی هستند که ازآنها با عنوان نوترینو یاد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولگا بوتنر استاد دپارتمان فیزیک و نجوم دانشگاه آپسالا در سوئد گفت: فرازمینی در این رابطه به معنای فراتر از منظومه شمسی است. برای اولین بار ما شواهدی در دست داریم که نشان می دهد جریانی از نوترینوهای پرانرژی از فراتر از منظومه شمسی در زیر یخهای قطب جنوب وجود دارد.

نوترینوها ذرات بنیادی شبیه الکترونها اما فاقد بار الکتریکی هستند. این مسافران فضایی توسط آشکارساز نوترینو IceCube که یک تلسکوپ علمی بزرگ که زیر سطح یخزده قطبی دفن شده شناسایی شد.

ادامه مطلب...

جزئیات سفر رفت و برگشت به مریخ فاش شد

ارسال شده توسط رضا در 92/9/1:: 1:3 عصر
 
یک سرمایه دار آمریکایی که در سال 2001 برای سفر به ایستگاه فضایی 20 میلیون دلار پرداخت کرده بود از طرحهای خود برای سفر به مریخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اظهارات دنیس تیتو سرمایه گذار آمریکایی که 12 سال پیش با پرداخت مبلغی به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرده بود، تلاشهای جدید وی برای تحقق یک سفر رفت و برگشت به مریخ با حضور دو فضانورد انجام می شود که مسافت 1300 میلیون کیلومتری زمین به مریخ و مریخ به زمین در عرض 501 روز طی می کنند.

ادامه مطلب...

اعزام یک ایرانی به فضا برای اقتدارآفرینی

ارسال شده توسط رضا در 92/9/1:: 12:38 عصر
قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: اعزام انسان به فضا اقتدار آفرینی در عرصه علوم فضایی است و زیر ساخت های آن و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی در کنار هم در حال آماده سازی است.
به گزارش ایرنا قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: اعزام انسان به فضا اقتدار آفرینی در عرصه علوم فضایی است و زیر ساخت های آن و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی در کنار هم در حال آماده سازی است.
حمید فاضلی در حاشیه مراسم تقدیر از تیم های برتر مسابقات قوطی ماهواره یا کن ست که شب گذشته در پژوهشگاه سازمان فضایی برگزار شد، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هدف ما استفاده از قابلیت ها و توانمندی ها و به کار گیری از دانش و ابزار فضایی برای بهبود معیشت مردم است.

ادامه مطلب...

تصاویر: طوفان گل رز در مریخ

ارسال شده توسط رضا در 92/9/1:: 12:25 عصر

فضاپیمای کاسینی ناسا تصویری از یک طوفان شدید و بزرگ در سطح مریخ گرفته که در نگاه اول شبیه یک گل رز بزرگ است که برگهای اطرافش سبز هستند، اما در واقع طوفانی است که 20 برابر هر طوفان معمولی در زمین وسعت دارد. 

ادامه مطلب...

تصاویری دیده نشده از مریخ

ارسال شده توسط رضا در 92/9/1:: 12:24 عصر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >



بازدید امروز: 25 ، بازدید دیروز: 47 ، کل بازدیدها: 330228
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ