سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیاز انسان به سه سیاره جدید با پایان توانایی زمین

ارسال شده توسط رضا در 91/3/1:: 5:11 عصر

محققان هشدار دادند: با توجه به استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی و نقش انسان در نابودی تنوع زیستی، زمین تا سه دهه آینده، پاسخگوی نیاز بشر نخواهد بود و اگر انسان به همین روند ادامه دهد، تا سال 2050 میلادی، به سه سیاره دیگر نیاز خواهیم داشت.

در گزارش دو سالانه صندوق جهانی حیات وحش‌ (WWF) که تحت عنوان Living Planet Repor 2012 در ژنو سوئیس منتشر شده، کاهش تنوع زیستی، رد پای انسان در تغییرات اکولوژیکی و کاهش ذخایر آب زمین مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، دخالت انسان در تغییرات زیست محیطی طی چند دهه اخیر بشدت افزایش یافته است و میزان استفاده از منابع طبیعی به شکل سرسام آوری رو به افزایش است و منابع موجود بر روی زمین قادر به پاسخگویی به این نیاز فزاینده نیستند.

ادامه مطلب...

تصاویر: حلقه آتش خورشید در آسمان

ارسال شده توسط رضا در 91/3/1:: 5:4 عصر
خورشید و ماه در پدیده‌ای نادر، روز گذشته در یک کسوف ناقص با هم در آسمان بخشهایی از آسیا و آمریکای شمالی همتراز شدند که این رویداد، برای مدت کوتاهی خورشید را تبدیل به یک حلقه آتش کرد.
امریکایی‌ها از سال 1994 تاکنون موفق به مشاهده این گونه خورشیدگرفتگی حلقوی نشده بودند. نوبت بعدی این رویداد برای سال 2023 پیش‌بینی شده است.مانیل، فیلیپسن

ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10      



بازدید امروز: 42 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330637
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ