سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمین در سال 2040 وارد عصر یخبدان 250 ساله خواهد شد!

ارسال شده توسط رضا در 92/6/20:: 6:47 عصر

به گزارش بولتن، آخرین بار که این اتفاق در سالهای بین 1650 و 1850 رخ داد، دوره‌ای موسوم به عصر یخبندان کوچک شکل گرفت.در آن زمان بیشتر رودهای انگلیس در زمستانهای سخت یخ زده و طبق برخی نقاشی‌های معاصر، مردم می‌توانستند حتی با اسکی روی یخ از روی رودخانه تیمز عبور کنند.دوره بعدی یخبندان باید بین سالهای 2030 و 2040 آغاز شود. اما دانشمندان رصدخانه پولکوو در سن‌پطرزبورگ تصور می‌کنند که این دوره احتمالا به سختی دوره قبلی نخواهد بود. 




ولادیمیر کوتلیاکوف از آکادمی علوم روسیه اظهار کرد: هیچ زمینه‌ای برای این ادعا وجود ندارد که گرم شدن جهانی تا پایان این قرن ادامه داشته باشد. آب‌وهوا دوره‌های طبیعی سرد و گرم شدن خود را به همراه زمانهای رطوبت و خشکی ادامه خواهد داد.


وی افزود: نشانه‌های اولیه یخبندان در حال حاضر وجود داشته و این روند احتمالا در سالهای آینده آغاز می‌شود. اگرچه فعالیتهای انسانی و تخلیه‌های صنعتی از تاثیر بزرگی بر روی طبیعت برخوردارند اما نیروهای طبیعت بسیار قدرتمندتر هستند.


نزدیک ترین سیاره شبیه به زمین +عکس

ارسال شده توسط رضا در 92/6/20:: 6:46 عصر

دنیاهای شبیه به زمین شاید نزدیکتر از آن باشند که تصورش را می کنیم.

به گزارش برترین ها، ستاره شناسان روز چهارشنبه گزارش کردند که نزدیکترین سیاره شبیه زمین شاید فقط 13 سال نوری – 77 تریلیون مایل – دورتر باشد. این سیاره هنوز کشف نشده است، ولی بر اساس مطالعات، باید گروهی از سرخ اخترک ها در آنجا باشد.

اگر در سطح کهکشانی بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که درست در همسایگی مان است!

کورتنی درسینگ، دانش آموخته دانشگاه هاروارد، رهبر این مطالعه گفت: اگر کهکشان راه شیری مان را به اندازه ایالات متحده کوچک کنیم، فاصله بین زمین و نزدیک ترین همسایه شبه-زمین، به اندازه طول پارک مرکزی نیویورک خواهد بود.

او در کنفرانس خبری کمبریج اعلام کرد که نزدیکترین سیاره شبیه زمین به اندازه یک پیاده روی در پارک، از ما دور است.



سرخ اخترک های کوچک و سرد، رایج ترین ستاره ها در کهکشان ما هستند و حداقل 75 میلیارد سرخ اخترک وجود دارد.

تیم فیزیک ستاره شناسی مرکز هاروارد-اسمیت سونیان تخمین می زند که 6 درصد سرخ اخترک ها، سیاره های شبیه به زمین دارند. به گزارش برترین ها، این سیاره ها برای آنکه شرایط زمین را داشته باشند، باید تقریباً به اندازه زمین باشند و به همان اندازه که زمین از خورشید نور می گیرد، از ستاره خودشان نور بگیرند.

این عدد بالا، می تواند جستجوی حیات فرازمینی را آسانتر کند. ولی چون سرخ اخترک ها خیلی کوچک هستند، سیاره هایی که احتمال سکونت در آنها هست، باید در مداری نزدیکتر از مدار زمین به دور خوشید، به ستاره خود نزدیک باشند. احتمالاً سطح آنها پر از صخره خواهد بود و اتمسفرهای مختلف آنها باعث می شود که انواع مختلفی از حیات در آنها وجود داشته باشد.

از آنجائیکه این سرخ اخترک ها ممکن است قدیمی باشند – خیلی قدیمی تر از خورشید ما – بدین معناست که سیاره های آنها هم باید قدیمی تر از زمین باشند و شکل های احتمالی حیات در آنها هم باید پیشرفته تر و تکامل یافته تر باشد.

منظومه شمسی ما 4.5 میلیارد سال عمر کرده است، در حالیکه بعضی از آن سرخ اخترک ها 12 میلیارد سال دارند. سفینه های فضایی آینده می توانند این سیاره ها را شناسایی و مکان یابی نمایند و شرایط آب و هوایی آنها را کشف کنند.


حال فضانوردان پس از فرود به زمین +عکس

ارسال شده توسط رضا در 92/6/20:: 6:45 عصر
بدن فضانوردان پس از یک مدت مشخص حضور در فضا به زمان برای سازگار شدن با گرانش زمین نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، ماه دسامبر گذشته «دون پتیت» فضانورد امریکایی در کپسول فضایی سایوز به فضا پرتاب شد و طی 191 روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

در آنجا این فضانورد سه هزار و 88 بار مدار زمین را طی کرد و شاهد رسیدن «دراگون اسپیس ایکس» به این ایستگاه بود.


وی همچنین تغییرات فیزیولوژیکی مهمی را در بدن خود تجربه کرد و بازه‌های زمانی طولانی گرانش پایین منجر به از دستن رفتن تراکم استخوان وی و کوچک شدن قلبش شده بودند.

این فضانورد در ماه جولای به زمین بازگشت و بدنش قادر به تحمل حتی فعالیت‌های بدنی جزئی در گرانش نرمال نبود، بنابراین خدمه زمینی وی را به یک چادر پزشکی نزدیک محل فرود جهت انجام آزمایشات معمول پس از پرواز فضایی منتقل کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وضعیت ماهیچه‌های فضانوردان پس از چند هفته رو به بهبود می‌رود اما تراکم استخوان آن‌ها هرگز به سطوح قبل از پرواز فضایی بازنمی‌گردد.

بازگشت سه فضانورد به زمین(+تصاویر)

ارسال شده توسط رضا در 92/6/20:: 6:44 عصر

سه فضانورد صبح امروز چهارشنبه 20 شهریور ماه با کپسول فضایی سایوز روسیه پس از شش ماه مأموریت در ایستگاه بین المللی فضایی در قزاقستان به زمین نشستند.

به گزارش مهر، پاول وینوگرادوف و الکساندر میسورکین به همراه کریس صبح امروز ساعت 8:58 به وقت محلی قزاقستان ( 02:58 به وقت گرینویچ) فرود آمدند.

 

ادامه مطلب...

تصاویری از شوک های آتشفشانی ناسا

ارسال شده توسط رضا در 92/6/14:: 7:16 صبح

سیاهچاله کهکشان ما حریص نیست/ سیاهچاله ای که غذای خود را بیرون م

ارسال شده توسط رضا در 92/6/10:: 7:40 عصر

زمین در چند سالگی آبی شد

ارسال شده توسط رضا در 92/6/10:: 7:39 عصر

سفر بی بازگشت به مریخ! +عکس داوطلبان ایرانی

ارسال شده توسط رضا در 92/6/8:: 10:6 عصر
اسکان انسان در کره مریخ همیشه دستمایه گمانه زنی ها و مطالعات جدی بوده زیرا شرایط سطحی این سیاره و وجود آب در آن باعث شده تا بتوان آن را قابل زیست ترین مکان خارج از کره زمین در منظومه خورشیدی دانست.

روزنامه کسب و کار: کره ماه به عنوان نخستین مکان برای شهرک سازی برون زمینی انسان ها پیشنهاد شده اما ماه دارای جو نیست؛ در حالی که مریخ با جو رقیقی که دارد امکان بیشتری برای میزبانی از انسان و دیگر گونه های زیست آلی را فراهم می کند.

هم کره ماه و هم کره مریخ به عنوان سکونتگاه های بالقوه برای انسان ها پرهزینه هستند و مخاطراتی چون فرود در مناطق با جاذبه سنگین معروف به چاه های گرانشی را هم در خود دارند. به این خاطر معدن کاری در سیارک ها نیز به عنوان گزینه دیگری برای گسترش انسان در محدوده فرازمینی مطرح شده است. 

ادامه مطلب...

هنر ایرانی در فضا+ تصاویر

ارسال شده توسط رضا در 92/6/7:: 3:54 عصر

این فضانورد روسی دین بزرگی به گردن ما ایرانی‌ها دارد. وینوگرادوف فضانوردی بود که با بردن کارت پستال های استاد فرشچیان به فضا با ناو تدارکاتی پروگرس ام- 56 در سال 1385، نخستین نمایشگاه هنری در فضا را به نام هنر ایرانی به ثبت رساند. وینوگرادوف از اوایل فروردین امسال برای بار سوم به فضا رفته و تا اوایل مهر در ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.

وینوگرادوف در حال پیاده روی فضایی به عنوان مسن‌ترین فضانورد(فروردین 92)

ادامه مطلب...

نخستین نشانهها از تأیید پیشبینی ناسا!

ارسال شده توسط رضا در 92/6/5:: 3:26 عصر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >



بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 98 ، کل بازدیدها: 330867
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ