سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به مریخ حرام است

ارسال شده توسط رضا در 92/12/2:: 7:52 عصر

کمیته فقهی اداره امور اسلامی دولت ابوظبی با صدور فتوایی سفر بدون بازگشت مسلمانان به کره مریخ را ممنوع و در عین حال حرام اعلام کرد و گفته است که سفر به مریخ متضمن ?خطری واقعی برای زندگی? است.

به گزارش ایرنا، این فقها می گویند که ?محکمه الهی? در مریخ هم عمل می کند و ?این امکان وجود دارد که مسافر مریخ آنجا جان سالم به در نبرد?.

فقهای ابوظبی در فتوای خود که رسانه های مختلف این خبر را پوشش داده اند، گفته اند کسی که به رغم اطلاع از این خطرات به سفر مریخ برود و جان خود را از دست بدهد، روز قیامت با مجازاتی روبرو خواهد شد که در شرع اسلام برای خودکشی در نظر گرفته شده است.

پیش زمینه صدور فتوای فقهای ابوظبی به طرح ?Mars One? برمی گردد که به موجب آن یک شرکت هلندی قصد دارد تا سال 2023 نخستین گروه گردشگران مریخ را روانه این کره کند.

در میان هزاران نفری که به عنوان مسافر این طرح ثبت نام کرده اند دست کم نام 500 شهروند سعودی یا سایر کشورهای عرب خلیج فارس دیده می شود.

کمیته فقهی ابوظبی در ادامه فتوای خود نوشته است که رفتن به مریخ و اقامت در این کره به هیچ وجه به معنای رهایی از ?محکمه الهی? نیست و این محکمه حتی شامل حال اتم ها هم می شود: ? حتی یک اتم هم از حوزه نظارت و تاثیرخالق بیرون نیست?.


نگرانی دانشمندان از نابودی زمین

ارسال شده توسط رضا در 92/12/2:: 7:49 عصر

زیباترین شب های پرستاره

ارسال شده توسط رضا در 92/12/2:: 1:8 صبح

آسمان ناحیه باکفاست در منطقه دیوون در جنوب غربی انگلستان، عکاس: Ricky Dibbins .کهکشان راه شیری و آسمان پرستاره جزیره وایت بریتانیا، عکاس: Chad Powell .

 سال ها است که به دلیل آلودگی هوا ساکنان شهرهای بزرگ از مشاهده شب های پرستاره و تحسین آسمان در چنین شب هایی محروم هستند. برای این گزارش 10 عکس فوق العاده از شب های پرستاره را انتخاب کرده ایم. عکس های به اندازه ای زیبا هستند که نیاز به توضیح چندانی ندارند. زیباترین شب های پرستاره.

ادامه مطلب...

کشف یکی از قدیمیترین ستارههای شناختهشده تاکنون

ارسال شده توسط رضا در 92/12/2:: 12:57 صبح

این گروه تحقیقاتی ـ که در سال اول از یک برنامه پنجساله قرار دارد ـ با بررسی آسمان جنوب، ستاره ای را در فاصله 6000 سال نوری زمین پیدا کردند که اکنون به عنوان قدیمی ترین نمونه شناخته شده محسوب می شود. گرچه این ستاره، نسل دومی است. ستاره ای که با بررسی آن مشخص شده اندکی (چند صدمیلیون تا چند میلیارد سال) بعد از مهبانگ یا همان بیگ بنگ و از باقیمانده ستاره دیگری شکل گرفته است. همچون برنامه انجام شده در گذشته برای بررسی آسمان شمالی، این گروه تحقیقاتی حاضر در شهر سیدنی با استفاده از تلسکوپ های قدرتمند، آسمان جنوب را مورد بررسی قرار دادند و این ستاره را شناسایی کردند. طبق آمار منتشر شده، گروه تحقیقاتی دانشگاه ملی استرالیا تاکنون موفق شده حدود 60 میلیون ستاره مختلف را با کمک عکسبرداری شناسایی کند.

ادامه مطلب...

قدیمی ترین ستاره کیهان کشف شد

ارسال شده توسط رضا در 92/11/21:: 9:55 عصر

به گفته دانشمندان این ستاره در فاصله 6 هزار سال نوری از زمین قرار گرفته است که این فاصله از نظر نجومی فاصله نزدیکی به حساب می آید.

گروهی از ستاره شناسان دانشگاه ملی استرالیا موفق شدند قدیمی ترین ستاره موجود در کیهان را که مدت کوتاهی پس از انفجار بزرگ (Big Bang) شکل گرفته است، شناسایی کنند.

به گفته ستاره شناسان این ستاره کمی پس از انفجار بزرگ و حدود 13.7میلیارد سال پیش شکل گرفته است.

ادامه مطلب...

ماهیت قمر سیبزمینی شکل “مریخ” + عکس

ارسال شده توسط رضا در 92/11/19:: 9:27 عصر

منشأ دو قمر کوچک مریخ به نام‌های فوبوس و دیموس که در سال 1877 کشف شدند همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. فوبوس از چگالی پایین برخوردار است که می‌تواند به معنای وجود فضای داخلی متخلخل درون آن باشد.

54647

ادامه مطلب...

مریخنورد کنجکاوی پنچر شد + تصاویر

ارسال شده توسط رضا در 92/11/19:: 9:13 عصر

مریخ‌نورد کنجکاوی در حین انجام مأموریت خود دچار نقص فنی خطرناکی شده و آینده مأموریت آن با خطر مواجه شد.

 5476

ادامه مطلب...

انتشار نخستین و نزدیکترین تصویر از سیاره زهره بعد از 40 سال از ط

ارسال شده توسط رضا در 92/11/17:: 11:17 عصر

 

 


گردباد ششضلعی عجیب +تصویر

ارسال شده توسط رضا در 92/11/16:: 8:36 عصر

گردباد شش‌ضلعی عجیب  +تصویر

ایسنا: تصویر جدید ناسا از قطب شمال زحل، جریان گردباد شش‌ضلعی‌شکل عجیب و حلقه‌های خیره‌کننده این سیاره را به نمایش می‌گذارد.

فضاپیمای کاسینی که در حال کنکاش زحل و قمرهای آن است و در فاصله 1.6 میلیون مایلی (2.5 میلیون کیلومتری) بالای این سیاره حلقه‌دار حرکت می‌کند، تصویر جدید را مخابره کرده است.

این گردباد شش‌ضلعی حدود 30 هزار کیلومتر عرض دارد و در واقع، جریان جتی است که از بادهای با سرعت 322 کیلومتر در ساعت، تشکیل شده است.

دانشمندان ویژگی آب‌و‌هوایی دیگری را که دقیقا به این پدیده شباهت داشته باشد، در هیچ جای منظومه شمسی مشاهده نکرده‌اند.

توفان‌های زمینی معمولا یک هفته به طول می‌انجامند، اما توفان زحل دهه‌ها و شاید قرن‌ها حضور داشته است.

این جریان جت شش‌ضلعی ممکن است تا مدت طولانی ماندگار باشد، زیرا خود سیاره زحل اساسا توپی عظیم گازی است و به دلیل فقدان خشکی‌های جامد بر روی آن، توفان مزبور باثبات می‌ماند.


آیا زمین به مریخی دیگر تبدیل میشود؟

ارسال شده توسط رضا در 92/11/8:: 6:59 عصر

میدان مغناطیسی زمین در حال ضعیف‌شدن است و این موضوع اثرات مخربی بر آب و هوا و سلامت انسان‌ها خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در اعماق زمین یک هسته‌ مذاب در حال تولید میدان مغناطیسی است و این میدان از سیاره خاکی در مقابل بادهای مخرب خورشیدی محافظت می‌کند. چنین میدان محافظی، هزاران کیلومتر به درون فضا گسترش یافته و نیروی مغناطیسی آن بر هر مولفه‌ای از ارتباطات جهانی گرفته تا مهاجرت حیوانات و الگوهای آب‌و‌هوایی تاثیرگذار است.

با این حال، این میدان که تا این اندازه برای حیات زمین حائز اهمیت است، طی 200 سال اخیر 15 درصد تضعیف شده و به ادعای دانشمندان مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بریتانیا، این موضوع نشان می‌دهد قطب‌های زمین در حال تغییر بوده و به دنبال آن، قطبیت میدان مغناطیسی آن در آستانه معکوس‌شدن است. اگرچه کارشناسان از زمان رخداد این امر آگاهی ندارند.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 329010
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ