سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 لحظه فضایی هیجانانگیز از نگاه «تایم

ارسال شده توسط رضا در 92/11/8:: 10:32 صبح

مجله تایم لحظات برتر فضایی سال 2013 از دیدگاه این نشریه علمی را اعلام کرد.

 به گزارش ایسنا، گزارش حاضر به تشریح این لحظات پرداخته است:

 کشف زیباترین سیاره کهکشان راه شیری

 سیاره زیبای Kepler-37b که توسط تلسکوپ فضایی کپلر کشف شد، در فاصله 200 میلیون سال نوری از زمین حول ستاره میزبانش می‌چرخد.

 عرض این سیاره فقط سه هزار و 860 کیلومتر گزارش شده و این میزان، دو سوم اندازه عطارد و فقط 10 درصد بزرگ‌تر از ماه است.

 یافتن چنین جهانی‌هایی آسان نیست و کپلر سیارات فراخورشیدی را با جستجوی نور جزئی، به هنگام عبور آن‌ها از مقابل سیارات میزبانشان، کشف می‌کند.

 سیاره 37b به اندازه‌ای کوچک است که نور ستاره‌اش را فقط حدود 0.2 درصد تیره می‌کند.

 این شیء به اندازه‌ای به ستاره میزبانش نزدیک است که هر بار مدارگردی‌اش را در 11 روز طی می‌کند.

 جرم کیهانی مزبور فاقد هوا بوده و به طور قابل‌توجهی داغ است و وجود ارگانیسم‌های زیستی در آن غیرممکن است.

ادامه مطلب...

مشاهده کسوف از فضا

ارسال شده توسط رضا در 92/11/7:: 10:42 عصر

تصویر اول در سال 1999 گرفته شده و سایه ماه روی اروپا قابل مشاهده است:

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

ادامه مطلب...

سیاره کپلر 62f : جهانی سرشار از آب!

ارسال شده توسط رضا در 92/11/7:: 6:26 عصر

ستاره شناسان با کمک داده های تلسکوپ فضایی کپلر و بررسی دو سیاره کپلر 62e و کپلر62f به شواهدی از وجود آب در آنها دست یافتند.

 

نمودار سیارات منظومه خورشیدی کپلر  62 در مقایسه با منظومه شمسی

 

 این منظومه خورشیدی و سیارات آن که در اوایل سال 2013 کشف شده بودند دوباره خبرساز شدند. نخستین داده ها و بررسی های جدید حاکی از آن است که سیاره «کپلر 62f» شبیه‌ترین سیاره به کره زمین و یکی از شانس های بزرگ برای پناه دادن به حیات میباشد. این سیاره در فاصله حدود 1200 سال نوری از ما واقع شده و تنها 1.4 برابر زمین است و در مدار یک ستاره که تا حدودی کم نورتر و کوچک تر از خورشید است در حال چرخش میباشد. تصور بر این است که این سیاره در منطقه قابل سکونت ( کمربند حیات ) از ستاره خود در حال گردش است.

 

سیاره کپلر62f, بزرگترین سیاره از 7 سیاره فراخورشیدی اعلام شده ای است که در اطراف ستاره کپلر 62 و کپلر 69 گردش میکند. یکی دیگر از کشفیات قابل توجه در همان زمان کپلر 62e بود که تقریبا هم اندازه زمین بود با 1.6 برابر شعاع زمین که در کمربند حیات ستاره خود نیز قرار دارد. مطالعه مدل سازی کپلر 62e و کپلر 62f پیشنهاد می دهد که سیاره به احتمال زیاد سرشار از آب است که می تواند به حیات متفاوتی نسبت به حیات ما منجر شود.

ادامه مطلب...

کشف سیاهچاله عجیب در اطراف یک ستاره سریع

ارسال شده توسط رضا در 92/11/7:: 6:25 عصر

ستاره شناسان اسپانیایی یک سیاهچاله خاموش را کشف کردند که با سرعت بالا در حال چرخش به دور یک ستاره سنگین است. این سیاهچاله همدم این ستاره میباشد، دانشمندان حدس می زنند این سیستم عجیب در سراسر کهکشان راه شیری رایج باشند.

 

mwc656-black-hole-system

تصویری هنری از یک ستاره‌ی سنگین رده‌ی B و سیاهچاله‌ی همدمش را مشاهده می کنید. این ستاره بسیار سریع می‌چرخد و با پرتاب مواد، قرصی از ماده به دور خود پدید آورده که به سوی قرص سیاهچاله کشیده می‌شوند.

سامانه ستاره ای MWC 656 که بنام ستاره رده B (ستاره BE ) شناخته می شود، فضای مشترکی با همدم یک ستاره بزرگ دارد، محققان طی گزارشی اعلام داشتند: این سیاهچاله هیچ اشعه ایکسی از خود ساطع نمی کند. مهم این است که سیاهچاله تنها نیست و همراه با یک ستاره شناخته شده در کیهان میباشد. این کشف پیشنهاد می کند که سیاهچاله های با همدم های بزرگ در سیستم های دوتایی بصورت غیر فعال هستند

ادامه مطلب...

آیا یوفوها واقعا وجود دارند؟

ارسال شده توسط رضا در 92/11/7:: 6:24 عصر

 ادوارد راپلت، رئیس کمیته سری تحقیقات نیروی هوایی ابالات متحده، زمانی در اوایل دهه 50 میلادی نوشت: « تمام جنجال ها درباره لغت « مدرک » به یک سوال ختم می شود؛ اینکه مدرک چیست؟ آیا یوفوها باید جلوی در ورودی کارمندان پنتاگون فرود آیند؟ یا مدرک این است که راداری زمینی یوفویی را ردیابی کند، هواپیمای جنگنده ای را برای رهگیری آن ارسال کند، خلبان جنگنده آن را ببیند و با رادار خود روی آن قفل کند. فقط برای اینکه یوفو را مجبور کند با سرعتی خارق العاده دور شود؟ یا مدرک این است که خلبان جنگنده ای به سمت یوفو شلیک کند و حتی با وجود تهدید به محاکمه ای در دادگاه نظامی روی حرف خود بایستد؟ آیا این مدرک محسوب می شود؟ »

 

UFO-Wallpaper-1280x720

لزلی کین، خبرنگار حوادث و نویسنده کتاب « یوفوها: ژنرال ها، خلبانان و مسئولان دولتی رسما سخن می گویند» به این نکته اشاره می کند که در 90 تا 95 درصد گزارشات مربوط به مشاهده یوفوها در نهایت مشخص می شود که ناظران در واقع شاهد، بالون های هواشناسی، گوی های آذرخش، هواپیما و سایر پدیده های زمینی بوده اند. اما آن 5 تا 10 درصد مشاهدات دیگر به آسانی قابل توضیح نیستند؛ اما بدان معنا هم نیست که این مساله فرا زمینی بودن منشاء آنها را اثبات می کند. با این وجود، کین استدلال می کند این فرضیه که یوفوها بازدید کنندگانی از دنیاهای دیگر هستند « نظریه ای منطقی است؛ و با توجه به داده هایی که ما در اختیار داریم باید مد نظر قرار گیرد.» اما مهمترین شواهدی که برای این فرضیه وجود دارند کدامند؟

ادامه مطلب...

استیون هاوکینگ: سیاهچاله وجود ندارد!

ارسال شده توسط رضا در 92/11/7:: 6:22 عصر

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی در مقاله‌ای که بطور آنلاین منتشر کرده، اینچنین گفته که بجای سیاه‌چاله در حقیقت «خاکستری‌چاله» وجود دارد. این ادعا بر پایه ی مقاله ی تازه ی هاوکینگ است که در آن مدعی شده در سیاهچاله “افق رویداد” وجود ندارد.

 

1.14583

پرفسور هاوکینگ افق رویداد را یک مرز به شدت آشفته می داند که اجازه ی نشت اطلاعات از درون سیاهچاله را به بیرون می دهد.

ادامه مطلب...

ظهور صخره اسرار آمیز بر روی مریخ

ارسال شده توسط رضا در 92/11/6:: 12:21 عصر

یک صخره اسرارآمیز که به ناگهان در جلوی مریخ‌نورد «فرصت» (Oppurtunity) ظاهر شده ممکن است شبیه یک دونات خوشمزه به نظر رسد، اما تا به حال چیزی شبیه به آن بر روی سطح مریخ دیده نشده است.

به گزارش همشهری این صخره عجیب مریخی در 8 ژانویه امسال بوسیله فرصت در نقطه‌ای که 13 روز پیش چنین چیزی در آن و جود نداشت، شناسایی شد. این صخره که دانشمندان آن را «جزیره قله‌ای» نامیده‌اند در بیرون به رنگ سفید و در میانه به رنگ سرخ است و پس از آن ظاهر شد که «فرصت» تازه یک مریخ‌نوردی کوتاه را تمام کرده بود.

ظهور صخره اسرار آمیز بر روی مریخ

ادامه مطلب...

کشف منبع جدید آب در فضا

ارسال شده توسط رضا در 92/11/5:: 5:45 عصر

انشمندان بتازگی منبع جدید آب را در منظومه شمسی کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، یخ آب فراوان‌ترین ماده جامد در جهان به شمار می‌آید و بخش اعظم آن به عنوان محصول فرعی شکل‌گیری ستاره‌ای خلق شده است.

اکنون، جان برادلی از آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور و تیم تحقیقاتی‌اش منبع جدید آب را در منظومه شمسی کشف کرده‌اند.

تحقیقات این دانشمندان نشان می‌دهد باد خورشیدی می‌تواند آب را روی غبار بین‌سیاره‌ای تشکیل دهد.

ادامه مطلب...

هاوکینگ منکر سیاهچالهها شد!

ارسال شده توسط رضا در 92/11/5:: 5:44 عصر
14-768.jpg مشهورترین دانشمند زنده جهان، در نظریه جدیدی که منکر وجود سیاه‌چاله‌ها شده، فیزیکدانان جهان را حیرت‌زده کرده است.

 ایسنا، استفن هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی در مقاله‌ای که بطور آنلاین منتشر کرده، اینچنین گفته که بجای سیاه‌چاله در حقیقت «خاکستری‌چاله» وجود دارد.

 هاوکینگ در این مقاله با عنوان «حفظ اطلاعات و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا برای سیاه‌چاله‌ها» تاکید کرده است: نبود افقهای رویداد بدین معنی است که سیاه‌چاله با این توضیح که نور نمی‌تواند تا بینهایت از آنها فرار کند، وجود ندارد.

 وی گفته که ایده یک افق رویداد، که نور از آن قادر به فرار نیست، بی‌محتواست.

ادامه مطلب...

این شیء عجیب روی سطح ماه چیست؟

ارسال شده توسط رضا در 92/11/1:: 10:40 صبح
دوربین گوگل تصاویر متناقض و عجیبی از یک شیء بزرگ را بر روی سطح ماه رصد کرده است.

به گزارش ایسنا، این شی مثلثی دارای ردیف‌هایی از هفت نقطه‌ نورمانند در طول لبه‌ است که به یک پایگاه یا کشتی‌فضایی بیگانه مرتبط شده‌اند.

شیء دو وجهی و مثلثی روی سطح ماه در یک ویدیوی جدید به رسانه‌ها ارسال شد.

این شیء غول‌پیکر که اندازه آن 125 در 90 متر گزارش شده، مانند لبه هدایت‌کننده یک کشتی‌فضایی مثلثی بزرگ به نظر می‌رسد و از هر هواپیمای ساخته‌شده روی زمین بزرگ‌تر است.

به نظر می‌رسد، اشکال دورانی و دارای فضابندی منظم هفت نقطه موجود روی این شیء کاملا مثلثی، به طور هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند.

گفته می‌شود، تا به امروز هیچ جرم دیگری کشف نشده که با این شیء یا هر شیء موجود روی سطح سیاره دیگری که توسط ماهواره‌ها یا کاوشگرها تفحص شده‌، مطابقت داشته باشد.

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 15 ، بازدید دیروز: 39 ، کل بازدیدها: 329426
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ