سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استدلالهای استفان هاوکینگ خنده دار است

ارسال شده توسط رضا در 91/6/6:: 11:26 عصر

 رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران، استدلال‌های «استفان هاوکینگ» مشهورترین ملحد جهان در خداشناسی را خنده‌دار توصیف کرد و گفت: این استدلال‌ها آنقدر ضعیف است که انسان نسبت به عقل او شک می‌‌کند!

حجت‌الاسلام رضا برنجکار رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران درباره اینکه آیا پوزیتیویسم و علم تجربی می‌تواند همه نیاز‌های بشر را پاسخ بگوید، اظهار داشت: «آگوست کنت» بنیانگذار مکتب پوزیتیویسم معتقد بود، علم به معنای علم تجربی است و علوم دیگری باید حذف شود.

وی افزود: مطابق دیدگاه کنت هر علمی که بتواند خودش را به مرحله پوزیتیویسم یعنی اثبات تجربه برساند، علم است.

برنجکار ادامه داد: حلقه وین ـ شامل جمعی از دانشمندان پوزیتویست ـ به باور افراطی‌تری در زمینه علم رسید مبنی بر اینکه علم غیر تجربی علم معنی‌داری نیست. اما شهید مطهری در کتاب «مقدمه‌ای بر جهان‌بینی» به نقد پوزیتیویسم وئ این باور افراطی پرداخت.

ادامه مطلب...

«نیل آرمسترانگ» درگذشت

ارسال شده توسط رضا در 91/6/5:: 1:56 عصر

«نیل آرمسترانگ» فضانورد سابق آمریکا و اولین کسی که پا بر روی ماه گذاشت درگذشت.

خبرگزاری فارس: «نیل آرمسترانگ» درگذشت

 

به نقل از رویترز، «نیل آرمسترانگ» فضانورد سابق آمریکا و اولین کسی که  پا بر روی ماه گذاشت در سن 82 سالگی درگذشت.

این در حالی است که آرمسترانگ در اوایل این ماه تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

آرمسترانگ متولد 5 اوت 1930، نخستین انسانی است که طی ماموریت «آپولو 11» در 20 ژوئیه 1969 (29 تیر 1348) بر کره ماه گام نهاد، وی فضانورد سابق ناسا، خلبان آزمایش کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود.


تصاویر ارسال شده از سطح کره مریخ

ارسال شده توسط رضا در 91/6/4:: 10:5 عصر

تیم آمریکایی مریخ نورد ناسا اولین عکس های ارسال شده از این مریخ نورد را دریافت کرده اند. این برای اولین بار است که انسان توانسته عکسهایی به این کیفیت و وضوح از سطح مریخ مشاهده کند. وقتی تصور کنید که فاصله ما تا سیاره مریخ بیش از 70 میلیون کیلومتر است آنگاه اهمیت عکس ها و ابعاد آن برای شما بهتر روشن خواهد شد.

 

اولین تصاویر ارسال شده از سطح مریخ (8 عکس)

اولین تصاویر ارسال شده از سطح مریخ (8 عکس)

ادامه مطلب...

هزاران نفر شاهد فرود آمدن مریخ نورد ناسا

ارسال شده توسط رضا در 91/6/4:: 10:2 عصر

دریچه ای تازه برای گسترش دانش بشر درباره سیاره خواهر زمین باز شده. روز گذشته (17 مرداد 1391) مریخ نورد کریاسیتی یا کنجکاوی، که ناسا، سازمان فضایی آمریکا حدود 8 ماه پیش فرستاده بود، روی سطح این سیاره فرود آمد. این مریخ نورد به دنبال نشانه های حیات در سیاره سرخ خواهد گشت. نزدیک به هزار نفر از طرفداران مریخ‌نورد کنجکاوی برای مشاهده پخش مستقیم این عملیات در میدان تایمز نیویورک،‌جایی که تصاویر مستقیما بر روی تلویزیون بزرگ LED پخش می‌شد گرد‌هم آمدند و زمانی که کنجکاوی با موفقیت بر روی مریخ نشست،‌صدای فریاد شادمانی این افراد تمامی منطقه را فرا گرفت.هزاران نفر شاهد فرود مریخ نورد ناسا (17 عکس)

ادامه مطلب...

تصویر دیدنی از زمین و مشتری

ارسال شده توسط رضا در 91/6/4:: 3:48 صبح

این عکس بی‌نظیری از زمین و مشتری و تعدادی از اقمار آن است که در یک فریم آمده، اما این عکس را چه کسی گرفته است؟

این تصویر در سال 2003 توسط دوربین یک ماهواره که در مدار مریخ می‌چرخید، گرفته شده است. فاصله دوربین تا زمین در این تصویر 86 میلیون مایل و فاصله مشتری تا آن 600 میلیون مایل است که البته در محاسبات فضایی مقادیر اندکی به حساب می‌آیند. 


بشقاب پرندهها در مریخ نیز رصد شدند + فیلم و عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/6/3:: 12:51 عصر

به نقل از روزنامه «هافینگتون‌پست»، انتشار عکس‌‌ها و فیلم‌هایی که اخیرا کاوشگر کنجکاوی از مریخ ارسال کرده، شایعات در مورد وجود فضایی‌ها را افزایش داده است.

مریخ‌نورد «کنجکاوی» که اوایل ماه جاری میلادی در عملیاتی نفس‌گیر توانست با موفقیت در مریخ فرود آید، اخیرا تصاویری را به زمین ارسال کرده، که در برخی از آن‌ها اشیای پرنده ناشناخته‌ای قابل مشاهده‌ است.

با انتشار این تصاویر، شایعه وجود یوفوها (اشیای پرنده منتسب به موجودات فضایی) بیش از پیش افزایش یافته است.

ادامه مطلب...

<      1   2   3      



بازدید امروز: 44 ، بازدید دیروز: 95 ، کل بازدیدها: 329751
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ