سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فضاپیمای آتلانتیس

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 11:10 عصر

فضاپیمای آتلانتیس (به انگلیسی: Space Shuttle Atlantis) نام یکی از فضاپیماهای در حال استفاده سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) است که ماموریت ارسال فضانوردان و قطعات فنی ایستگاه بین‌المللی فضایی را به عهده دارد.این فضاپیما چندی پیش برای تعمیر تلسکوپ فضایی هابل به فضا رفت.

ادامه مطلب...

تلسکوپ فضایی هابل

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 11:2 عصر

تلسکوپ فضایی هابل (به انگلیسی: Hubble Spapce Telescope) تلسکوپی است که در آوریل سال 1990 میلادی به فضا فرستاده شد. هابل در طول این سالها با نمایان کردن جلوه‌های شگفت‌انگیزی از عالم، به سوالات بسیاری پاسخ گفته‌است.

اگرچه چندسال اول ماموریت هابل به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات اپتیکی در ابزارهایش، خیلی درخشان نبود، ولی با انجام اولین ماموریت تعمیر و رسیدگی، این تلسکوپ به وضعیت مطلوب رسید و در خدمت دانشمندان دنیا قرار گرفت.که چند سالی است که باز نشسته شده‌است.
آخرین ماموریت تعمیراتی هابل (ماموریت تعمیر 3B) در سال 2002 میلادی انجام شد. در این ماموریت با تعویض بخش‌هایی از تلسکوپ فضایی، کارایی آن به میزان زیادی افزایش یافت. در این ماموریت صفحات خورشیدی تلسکوپ فضایی که آسیب دیده بودند، تعویض شدند. منبع تغذیه? نیروی الکتریکی که انرژی تلسکوپ را فراهم می‌کرد به کلی تعویض شد و برای این کار برق تلسکوپ فضایی برای اولین بار در فضا قطع شد و ارتباطش با مرکز کنترل و فرماندهی روی زمین هم همینطور. همچنین در این مأموریت، دوربین فروسرخ NICMOS که به دلیل مشکل سیستم خنک‌کننده بلااستفاده مانده بود، تعمیر و راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب...

اهداف موجودات بیگانه

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 10:58 عصر

موجودات بیگانه تا قبل از انفجار اولین بمب اتمی همواره اعمال بشر را دورا دور زیر نظر داشتند و این ماجرا تا آنجا که مدارک تاریخی نشان می دهد به هزاران سال پیش باز می گردد. اما پس از انفجار اولین بمب هسته ای، آنان دریافتند که این کودکان نادان (منظور آنان انسان است) دیر یا زود با آنچه که اختراع کرده اند هم خود رانابود خواهند کرد و هم کره زمین را و چنین حادثه وحشتناکی نتایج ویرانگری نیز بر منظومه شمسی و در مجموع کهکشان خواهد گذاشت، لذا قبل از آنکه مجبور به دخالت مستقیم شوند، برای جلوگیری از چنین حادثه ای می بایست راه حلی پیدا کنند.
مطالب بالا بخشی از مصاحبه خانم “دلورس کانن” است که در برنامه شبانه رادیو “C2C ” شرکت کرد و به سوالات مجری برنامه “جورج نوری” ، در رابطه با موجودات بیگانه و اهداف آنان در کره زمین و همچنین نوستروداموس پاسخ گفت.

ادامه مطلب...

توانایی ها و ناتوانی های بیگانگان در مقابل انسان

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 10:54 عصر

توانایی های تله پاتیکی
بیگانگان می تواند حافظه کوتاه مدت انسان را تحت کنترل خود در بیاورند.
قادر به سفر ذهنی فیزیکی به حافظه و آگاهی ما به منظور دستیابی به خاطرات و تصاویر موجود در ذهن هستند.
می توانند یک ذهنیت خوب و خیرخواهانه از خودشان در ذهن ما ایجاد کنند، حتی با وجود تجربیات دردناک و جراحاتی که در مواجهه به آنان دریافت می کنیم.
بازداشتن انسانها از استفاده تفنگ و صلاح های دیگر. بیگانگان از مهارت های تله پاتیکی بسیار قوی ای برای متوقف کردن اراده انسان برای شلیک سلاح بهره می برند.

ادامه مطلب...

حقیقت النین با استناد به شواهد

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 10:50 عصر
سوال جواب دانشمندان ناسا درباره خطر احتمالی النین

 نکته جالب سوالی درباره کوتوله قهوه ای بودن ماهیت النین است و سوالی دیگر که کوتوله ها قابل دیدن می باشند یا نه!
نکته ای که در بالا هم اشاره شد!اگر تصویری که در بخش آسمان گوگل و با فعال سازی اینفرا رد دیده می شود واقعا مربوط به النین باشد با گفته های دانشمند ناسا مطابقت دارد و همچنین داده های مرتبط با خود النین و حساس بودن مدارش نسبت به گرانش دیگر اجرام!
این دانشمند نشانه های یک کوتوله را تداخل و جاذبه قوی آن اعلام می دارد و همچنین مهم ترین سرنخی که عمدا جواب به آن را می پیچاند(به جای کتمان احتمال کوتوله بودن النین,تنها به کوچک بودن جرم و ناچیز بودن قدرتش اشاره می کند) و ان چیزی نیست جز قابلیت رویت کوتوله ها توسط اینفرا رد!

ادامه مطلب...

128 سال پیش، چه بلایی میخواسته بر سر زمین بیاید؟

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 10:47 عصر

تعدادی از اخترشناسان بر این باورند که اولین جسم پرنده بیگانه‌ای که تصویر آن به ثبت رسیده است، در واقع شهاب سنگ غول پیکر و قدرتمندی بوده که امکان برخورد آن با زمین وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که این تصویر در سال 1883 به ثبت رسید از آن به عنوان اولین مدرک ثبت شده از وجود اجسام پرنده بیگانه یاد شد. اما دانشمندان اکنون بر این باورند این جسم بزرگ شاید شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار بزرگی بوده که می‌توانسته با قدرتی برابر قدرت شهاب سنگی که منجر به انقراض دایناسورها شد، با زمین برخورد کند.

ادامه مطلب...

14 میلیارد سال عمر کیهان در یک تصویر

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 10:43 عصر
خلاصه کردن تاریخ 14 میلیارد ساله جهان ما در یک تصویر کار مشکل به نطر می‌رسد، اما دیوید ای آگویلار از مرکز فیزیک ستار‌ه‌ای هاروارد- اسمیتسونین در این تصویر سازی این کار را کرده است.

درست بلافاصله پس از مه‌بانگ یا انفجار بزرگ ( سمت چپ تصویر) جهان بسیار متراکم و داغ و مملو از الکترون‌ها و پروتون‌هایی بود که به طور مستقل در اطراف شناور بودند.

ادامه مطلب...

بهمن در سیاره سرخ / عکس

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 8:57 عصر

این ابر گردوغبار که پهنایش به 200 متر می‌رسد، گواهی است بر ریزش بهمن در سیاره سرخ. این تصویر رابه‌تازگی مدارگرد شناسایی مریخ ناسا، ام.آر.او ارسال کرده است.

نخستین نشانه‌های وقوع بهمن در سیاره سرخ به سال 2008 / 1387 ثبت شد. تغییرات دمای هوا بر اثر توالی فصول یا وزش بادهای شدید باعث تغییر استحکام خاک در تپه‌های پرشیب مریخ می‌شود و بهمنی از گردوخاک به راه می‌افتد.


آتشفشان هفترنگ در سیاره سرخ / عکس

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 8:51 عصر

آتشفشان ترازیس‌تولوس در سیاره مریخ 4 میلیارد سال عمر دارد و با ارتفاع 8هزار متری نسبت به زمین‌های اطراف، از اغلب کوه‌های روی زمین بزرگ‌تر است، اما در مقیاس مریخ یک کوه معمولی است!

ادامه مطلب...

از «نفرین سیاره سرخ» چیزی شنیدهاید؟

ارسال شده توسط رضا در 90/9/4:: 8:46 عصر

طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است که مریخ‌نورد بعدی ناسا به نام کیوریاسیتی (به معنای کنجکاوی) فردا به مدار زمین پرتاب شود و پس از چند روز رهسپار سیاره سرخ شود تا پس از در سفری آرام و 8ماهه، آگوست 2012/ مردادماه 1391 به این سیاره برسد. به گزارش نشنال‌جئوگرافیک،  پس از رسیدن به مریخ و به عنوان بخشی از یک سیستم جدید فرود محموله‌های عظیم بر روی دنیاهای دیگر، این روبات با استفاده از یک کابل عظیم به سوی سطح سیاره سرخ پایین فرستاده خواهد شد. اما پیش از همه این کارها، مریخ‌نورد کیوریاسیتی باید بتواند خود را از شر «نفرین مریخ» خلاص کند.
 

مریخ‌نورد بعدی
در عالم فعالیت‌های فضایی، بذله‌گویی در خصوص این نفرین بسیار نیش‌دار است. در نیم قرنی که از نخستین تلاش بشر برای ارسال یک کاوشگر به سیاره سرخ می‌گذرد، حدود دو سوم از 39 ماموریت انجام شده سرانجام ناخوشایندی داشته‌اند. بعضی از فضاپیماها روی زمین سقوط کردند و برخی دیگر در میانه مسیر از کار افتادند. یکی از سفینه‌های شوروی تنها اندکی پس از پرتاب منفجر شد، و سفینه دیگری هنگام تلاش برای فرود روی مریخ آتش گرفت.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      



بازدید امروز: 3 ، بازدید دیروز: 35 ، کل بازدیدها: 330241
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ