سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت یک پایگاه فضایی بین ماه و زمین/ سفر انسان به مریخ

ارسال شده توسط رضا در 91/7/5:: 4:44 عصر

ناسا درنظر دارد یک پایگاه انسانی در فضا بسازد که فراتر از طرف پنهان ماه مستقر شده تا به عنوان گذرگاه، نقطه عزیمتی برای اکتشافهای دارای سرنشین به مریخ باشد.

پایگاه فضایی که قرار است ناسا دورتر از نیمه پنهان بنا کند، در 450 هزار کیلومتری زمین قرار می گیرد، این درحالی است که ایستگاه بین المللی فضایی تنها 370 کیلومتر با زمین فاصله دارد.

ساخت این پایگاه می تواند افقهای انسان را گسترش دهد اما این اقدام نیازمند حل یک مشکل و چگونگی حفاظت فضانوردان در مقابع تشعشعات است و همچنین تأمین ملزومات آن که نیز معضل بزرگی است چرا که طی فاصله این پایگاه با زمین نیز خود مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ناسا احتمال مستقر کردن یک ایستگاه فضایی در یک نقطه ثابت در آن سوی ماه را بررسی می کند

ادامه مطلب...

تکه های اولیه آینه عظیم الجثه تلسکوپ فضایی به ناسا رسید

ارسال شده توسط رضا در 91/7/5:: 4:39 عصر

نخستین دو تکه اولیه آینه عظیم الجثه تلسکوپ فضایی جیمز وب به دست مهندسان ناسا رسید.

 قرار است تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال 2018 جایگزین هابل شود.

این آینه های شش ضلعی که در  کارخانه ای کلورادو ساخته می شوند پس از بررسی، کنار گذاشته می شوند تا زمان مونتاژ آن به تلسکوپ در سال 2015 فرا برسد.
 
 
حدود 18 عدد از این تکه های آینه ای، آینه اولیه 6.5 متری  تلسکوپ فضایی جیمز وب را تشکیل می دهد که بیش از دو برابر اندازه آینه اصلی هابل است.
 
این دو تکه آینه 17 سپتامبر از  کلورادو به مرکز پرتاب فضایی گودارد ناسا در مریلند - جایی که تلسکوپ در حال مونتاژ است- فرستاده شد.
 

ادامه مطلب...

اولین آزمایش علمی کنجکاوی در مریخ +عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/7/4:: 9:26 عصر

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا برای اولین بار توانست خود را به تکه سنگی مریخی رسانده و با بازوی روباتیکش آن را لمس کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) طی روزهای گذشته درحال بررسی سنگ هرمی شکل مرموزی به نام جیک ماتیژویک بوده‌ و تعدادی از ابزار‌های بازوی روباتیک خود را بر روی این هرم کوچک مورد آزمایش قرار داده است. این ابزارها شامل طیف‌نگار پرتو ایکس Alpha Particle یا APXS که ترکیب عناصر سنگ را محاسبه می‌کند، و تصویربرداری MAHLI هستند.

کنجکاوی این عملیات تماس را در روز شنبه و یکشنبه انجام داده‌است. در پی انجام این ماموریت تیم کنترل کنجکاوی بر روی توئیتر این روبات نوشتند: یک کار علمی انجام دادم! اولین تماس علمی با سنگ هدف، جیک! در حدود 1.1 میلیون  نفر در صفحه توئیتر این روبات عضویت دارند.


ادامه مطلب...

ثبت تصویر کهکشان پس از 13میلیارد سال

ارسال شده توسط رضا در 91/7/1:: 10:45 عصر

ناسا تصویرهای یک کهکشان دورافتاده و تنها را ثبت کرده که اشعه نور 13.2 میلیارد سفر کرده تا این تصویر ثبت شده است.

به گزارش مهر، به علت ویژگی‌های نور در سرتاسر کیهان، ما می توانیم کهکشانی را با قدمتی بسیار طولانی و فاصله ای بسیار دور مشاهده کنیم، درحالی که نور این کهکشان زمانی به بیرون تابیده است که سن آن تنها 500 میلیون سال بوده است، اما امروز در تاریکی فرورفته است.

این کهکشان از پشت یک خوشه بزرگ عبور کرده و این خوشه مثل یک لنز بسیار بزرگ عمل کرده و این نور را 15 برابر کرده است و برای ما یک نگاه اجمالی از نخستین روزهای کیهان فراهم کرده است.

دورترین جسم کیهانی که تاکنون مشاهده شده است: هابل با نگاه به تاریکی اشعه های تقویت شده کهکشان MACS J1149+2223 را ثبت کرده است


ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5      



بازدید امروز: 17 ، بازدید دیروز: 55 ، کل بازدیدها: 330173
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ