سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احکام نجوم از دیدگاه امام صادق (ع)

ارسال شده توسط رضا در 90/7/2:: 8:43 صبح
 از امام‌صادق(ع)و سایر پیشوایان‌ مذهب‌ جعفرى‌ علیهم‌السلام ‌روایات فراوانى درباره دلالت نجوم برظهور پیامبران و ائمه علیهم‌السلام ‏وارد شده است .

 

على زمانى قمشه‏اى - از جمله این دلائل عبارتند از:

1 - امام محمد باقر(ع) فرموده است: «نبوت حضرت نوح از طریق علم‏نجوم به دست آمد» [1](و مردم از آن خبردار شدند).

2 - امام صادق(ع) فرمود: «آزر منجم نمرود بود و جز به فرمان اوکارى انجام نمى‏داد «آزر» شبى اوضاع کواکب را مشاهده کرد،صبحگاهان به نمرود گفت: دیشب امر عجیبى مشاهده کردم، نمرود گفت:

چیست؟ گفت: در زمان ما کودکى به دنیا خواهد آمد که نابودى ما به‏دست اوست و به همین زودى مادرش به او آبستن خواهد گشت. نمرودشگفت‏زده پرسید آیا مادرش هنوز به او آبستن نشده؟ گفت: نه، نمرودفرمان داد مردها از زنها جدا گردند در همین زمان مادر ابراهیم(ع) به ابراهیم آبستن شد، نمرود چون از این امر اطلاع یافت فرمان دادزنان متخصص امر زایمان و جنین‏شناس، شکم زنان شهر از جمله مادرابراهیم را معاینه کردند، پس از معاینه مادر ابراهیم(ع) گفتند:

ادامه مطلب...

ماهواره 6تنی ناسا به کدام نقطه زمین میخورد؟

ارسال شده توسط رضا در 90/7/2:: 8:19 صبح

ماهواره 6 تنی ناسا که از سال 2005 / 1384 از کار افتاده، چند هفته‌ای است که به‌سرعت به زمین نزدیک می‌شود و طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، بین ساعت 3 تا 8 صبح شنبه 2 مهر وارد جو داخلی زمین می‌شود.

به گزارش اسپیس‌فلایت‌ناو، ماهواره در سپتامبر 1991 / شهریور 1370 برای مطالعه لایه ازن و پدیده‌های جو فوقانی در مدار زمین قرار گرفته بود، پیش‌از تدوین استانداردهای جدید ناسا درمورد سقوط ماهواره‌ها طراحی شده بود. پس از پایان ماموریت این ماهواره در دسامبر 2005 / آذر 1384 مهندسان مانوری برای سقوط کنترل‌شده این ماهواره سنگین‌وزن طراحی کردند که متاسفانه با شکست مواجه و به کاهش شدید ارتفاع ماهواره منجر شد

.

 

ادامه مطلب...

<   <<   6      



بازدید امروز: 5 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 330106
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ