سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقوط شی ناشناخته در سیبری+تصویر

ارسال شده توسط رضا در 91/1/6:: 6:37 عصر

داستان های زیادی مربوط به مشاهدات اشیاء ناشناخته از سالهای بسیار دور در بین مردم رواج داشته است. فرضیه های مختلفی در مورد ریشه این وسایل و اشیاء وجود دارد که تاکنون هیچ کدام از این نظریات به قطعیت نرسیده اند.

اما در تازه ترین مورد مربوط به این اشیاء بقایای یک جسم ناشناخته فضایی در روستایی در منطقه سیبری روسیه سقوط کرده است و دانشمندان روس در حال تلاش برای پی بردن به اسرار مربوط به این جسم ناشناخته هستند. مردم محلی پس از کشف این شی ناشناخته ، این جسم را که نزدیک به 200 کیلوگرم وزن و 2 متر ارتفاع دارد را به دست مقامات مسئول رسانده اند.

ادامه مطلب...

کشف یک انفجار پرتو گاما با ماهیت دوگانه

ارسال شده توسط رضا در 91/1/4:: 10:24 صبح

 

[تصویر:  download.php?img=553]

انفجار عجیب کیهانی که اولین بار در کریسمس 2010 توسط رصدخان? فضایی سوئیفت (SWIFT)ناسا کشف شد می‌تواند توسط یک ابرنواختر از گونه­ای جدید و یا در اثر برخوردی غیرعادی در همین نزدیکی، یعنی کهکشان خودمان، ایجاد شده باشد.

انفجارهای پرتو گاما (GRBs) درخشان­ترین انفجارهای کیهانی هستند که تنها طی چند ثانیه انرژی­ای معادل کل انرژی تابش شده از خورشید در کل دوران حیاتش از خود گسیل می­کنند. این انفجارها که اخترشناسان آن را "انفجار کریسمسی" می‌نامند، به قدری استثنایی است که می‌توان از جنبه های گوناگون آن را مدل‌سازی کرد. "کریستینا توئنه "(Chiristina Thoene)، نویسند? مطالعات ابرنواختری در مؤسسه اخترفیزیک آندولوسیای اسپانیا می‌گوید:"انفجار کریسمسی باخود این پیام را دارد که خانواد? انفجارهای پرتوی گاما متنوع تر از آن­چه می‌پنداریم هستند. تنها با کشف سریع صدها عدد از آنها توسط سوئیفت می‌توانیم برخی دیگر از هم نژادهای مرکزگریز آنها را به دام اندازیم."

  نقط? مشترک دو سناریویی که در این‌باره مطرح شد وجود ستاره‌ای نوترونی با هست? به هم فشرده است که وقتی ستاره‌ای با چندین جرم خورشید منفجر می‌شود، شکل می‌گیرد. زمانی که سوخت ستاره تمام می شود، زیر فشار وزن خود در هم فرو می­ریزد و هسته­اش را نیم میلیونیوم جرم زمین فشرده کرده و در فضایی به انداز? یک شهر جمع می‌شود.

تلسکوپ هشدار انفجارِ سوئیفت این انفجار کریسمسی را که به نام GRB101225Aنیز خوانده می‌شود، در تاریخ 4 دی 1389/25دسامبر 2010 در صورت فلکی آندرومدا کشف کرد. انتشار پرتوی گامای آن دست کم 28 دقیقه طول کشید که بسیار غیرعادی و طولانی است. هابل و تلسکوپ های زمینی در رصدهایی که به دنبال آن انجام دادند نتوانستند فاصل? آن را تخمین بزنند


آخرین ملاقات شاتلهای فضایی / عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/1/3:: 4:3 عصر

اگرچه ماموریت شاتل‌های فضایی به پایان رسیده است، بازنشسته شده‌اند، و در حال رفتن به سمت آخرین استراحتگاه خود هستند؛ اما هنوز هم بسیار مورد توجهند. این عکس که آخرین ملاقات رودرروی شاتل آتلانتیس و شاتل دیسکاوری را به تصویر می‌کشد، توسط سورش آتاپاتو گرفته شده است.

به گزارش پاپ‌ساینس، با وجود پایان سفرهای فضایی شاتل‌ها، این جابجایی در مرکز فضایی کندی فلوریدا آمریکا به هیچ وجه یک جابجایی معمولی و پیش پا افتاده نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آغاز یک مرحله مهم و پرمعنی در تاریخ تقریبا 40 ساله شاتل‌های فضایی است. قرار است شاتل‌ها پس از جداسازی قطعات حساس و قابل استفاده مانند سیستم پیشرانش مرکزی، و پاکسازی مواد زائد و خطرناک مانند بقایای سوخت و مواد خنک‌کننده از روی بدنه آنها، برای بازدید عموم به موزه فرستاده شوند.
رابرت کابانا، فضانورد چهار برنامه شاتل و رئیس فعلی مرکز فضایی کندی می‌گوید: «ما باید این را بپذیریم. زمان گذر از این مرحله فرا رسیده است. هر چه بود، گذشته است و ما نمی‌توانیم کاری درباره آن انجام دهیم. باید به تکامل و پیشرفت خود ادامه دهیم.»


<   <<   6      



بازدید امروز: 41 ، بازدید دیروز: 95 ، کل بازدیدها: 329748
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ