سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز ثبتنام برای زندگی در کره مریخ

ارسال شده توسط رضا در 91/8/29:: 8:37 عصر

یک پژوهشگر و محقق نجوم گفت: آرزوی دیرین بشریت درباره زندگی کردن در دیگر کرات تا 10 سال آینده به تحقق می‌پیوندد و ثبت نام برای زندگی در کره مریخ از سال 2013 میلادی آغاز می‌شود.


عمران مرادی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان ‌با اشاره به اینکه نیل آرمسترانگ که در روز چهارم شهریورماه فوت کرد آرزوی بشریت برای قدم نهان بر کره ماه را تحقق بخشید، اظهار کرد: تا پیش از سفر انسان به ماه این موضوع باورنکردنی به نظر می‌رسید اما امروزه اینگونه سفر به فضا امری عادی شده است به گونه‌ای که انسان‌ها به فکر سفر به مریخ افتاده‌ا‌ند.
وی ادامه داد: اگر در پروژه سفر به مریخ مشکلی پیش نیاید افرادی که برای این سفر انتخاب می‌شوند به مدت 10 سال تحت تعلیم قرار می‌گیرند و در شرایط سختی مشابه مریخ زندگی می‌کنند تا توان آنها برای زیستن در کره مریخ آزمایش شود.

 
این کارشناس نجوم تاکید کرد: در طول این 10 سال همچنین مریخ‌نوردها و روبات‌ها اتاقک‌هایی برای سکونت این افراد در مریخ آماده می‌کنند و مواد غذایی و وسایل لازم نیز به این کره سرخ فرستاده می‌شود.
وی با بیان اینکه این سفر بلیط برگشت ندارد، تصریح کرد: پس از آماده شدن شرایط نخستین گروه چهار نفره مهاجران زمینی به مریخ سفر می‌کنند و شرایط را برای سفر بقیه گروه‌ها آماده می‌کنند که البته این مسافران مریخ باید تا آخر عمر در کره مریخ زندگی کنند.مرادی با بیان اینکه جو مریخ بسیار رقیق‌تر از جو زمین است، تاکید کرد: این افراد تحت شرایط حفاظت شده، در محیط‌های سربسته و با استفاده از کپسول‌های اکسیژن زندگی می‌کنند.

 
وی افزود: البته این افراد گازهای مورد نیاز برای زندگی خود را از جو مریخ جداسازی کرده و با استفاده از این گازهامی‌توانند  آب نیز تولید کنند، این در حالی است که چنین کارهایی در ماه به دلیل نداشتن جو امکان‌پذیر نیست و باید اکسیژن از زمین به آنجا منتقل شود.این کارشناس نجوم گفت: شرایط زندگی در مریخ سخت است و این افراد امکان استفاده از هوای آزاد این سیاره را ندارند.
وی اضافه کرد: به احتمال قوی مسافران اولیه مریخ از میان افرادی انتخاب می‌شوند که شرایط ذهنی، جسمانی و مهارت‌های لازم را دارا باشند و با اعزام آنها و دیگر گروه‌ها به این سیاره یکی دیگر از آرزوهای بشریت نیز به تحقق می‌پیوندد.





بازدید امروز: 33 ، بازدید دیروز: 120 ، کل بازدیدها: 329949
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ