سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انفجار شگفت انگیز خورشید+ عکس

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 10:35 عصر

یک فضاپیمای ناسا از انفجار خورشیدی تصاویری تهیه کرده و دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید این تصاویر را منتشر کرده‌اند. دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید که از سازمانهای ناسا محسوب می شود این تصاویر را با جمله " انفجار بزرگ اکنون در خورشید رخ می دهد" منتشر کرده اند.


ناسا اعلام کرد: تشعشعات یا فوران های خورشیدی انفجارهای بزرگی هستند که در سطح خورشید صورت می گیرد که میزان گرمای آن به میلیونها درجه می رسد و انرژی حاصل از آن به اندازه یک میلیارد مگاتن تی ان تی است. مقامات سازمان رصد دینامیک خورشیدی نیز اظهار داشتند: این تشعشات انفجاری در امتداد لبه شرقی خورشید رخ داد و طی آن میزان قابل توجهی از پلاسمای خورشیدی از آن خارج شد.


آخرین عبور دیسکاوری از فراز کنگره آمریکا

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 10:29 عصر

بررسی احتمال 99 درصدی حیات در مریخ

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 10:26 عصر

 تحلیلهای ریاضیاتی از نمونه های بدست آمده از خاک مریخ نشان می دهد که نمکهای موجود در خاک این سیاره ارزیابی های اولیه را نقض کرده و ثابت می کند که این نمونه خاکها نشان دهنده زندگی میکروبی در مریخ است. وایکینگ 1 اولین فضاپیما از دو فضاپیمایی بود که طی برنامه وایکینگ ناسا به مریخ فرستاده شد، شواهدی از میکروبهای فرازمینی در نمونه خاکهای سیاره قرمز به دست آورد. این فضاپیما قرار بود تنها سه ماه فعالیت کند، اما توانست به ارسال اطلاعات بپردازد.


شاید 36 سال پیش در مریخ حیات کشف شده باشد!

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 9:12 عصر

نتایج یک تحلیل جدید بر روی یافته‌های قدیمی کاوشگر وایکینگ نشان می‌دهد که شاید این کاوشگر 36 سال پیش به درستی حیات میکروبی را در مریخ شناسایی کرده است!

 

ادامه مطلب...

تصاویری از آخرین پرواز دیسکاوری/ پیرترین شاتل ناسا در موزه آرام

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 2:40 عصر

شاتل دیسکاوری به عنوان پیرترین شاتل ناسا دیروز سه‌شنبه 29 فروردین آخرین پرواز خود را از طریق یک شاتل بر 747 برفراز آسمان پایتخت آمریکا انجام داد و درموزه اسمیتسونین این شهر آرام می‌گیرد.

ادامه مطلب...

احتمال 99 درصدی زندگی در مریخ / شبیه سازی مغز انسان

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 2:33 عصر

بررسی احتمال 99 درصدی زندگی در مریخ، کشف ژن مغزی افراد باهوش، شبیه سازی مغز انسان، تصاویر شگفت انگیز انفجار خورشیدی و زشت‌ترین جوجه طوطی که پس از تولد از سوی والدنش رها شد برخی از اخبار خواندنی فناوریها در یک هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تحلیلهای جدید با هدف کشف ترکیبهای تازه از نمونه خاک مریخ انجام شده و به رغم تعجب دانشمندان آنها توانستند به شواهد وجود زندگی در این خاک پی ببرند آنها با بررسی خاک مریخ اعلام کردند تا 99 درصد حیات در مریخ وجود دارد.

ادامه مطلب...

زمان پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی بینالمللی اعلا

ارسال شده توسط رضا در 91/1/31:: 2:24 عصر

سازمان فضایی ناسا از ترخیص یک فضاپیمای باری متعلق به شرکت اسپیس برای پرواز آزمایشی به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر داد.

 ماموریت «دراگون» اولین پرواز یک فضاپیمای خصوصی به سوی ایستگاه فضایی محسوب شده که یک مجموعه مداری 100 میلیارد دلاری مشترک میان آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن وکانادا در ارتفاع 386 کیلومتری زمین است.

ناسا در پی پایان برنامه 30 ساله شاتل خود اکنون بر روی شرکتهای اسپیس ایکس و اوربیتال ساینس برای انتقال تدارکات و تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی حساب می‌کند.

قراردادهای ترکیبی این دو شرکت برای انتقال محموله‌ها حدود 3.8 میلیارد دلار است.

مایک سوفردینی، مدیر برنامه ایستگاه فضایی در نشست مطبوعاتی پس از بازبینی ناسا از ماموریت پیش روی ناسا اظهار کرد: به منظور عملکرد موفق ایستگاه فضایی، این سیستمها باید به آنجا منتقل شوند.

ادامه مطلب...

کشف جوانترین کهکشان جهان

ارسال شده توسط رضا در 91/1/29:: 2:52 عصر

ستاره شناسان اروپایی و آمریکایی مدعی یک معیار جدید برای کشف اولین کهکشان‌های جهان شده‌اند.

به گزارش (ایسنا)، تیمی از محققان آمریکایی و اروپایی با بهره‌گیری از یک لنز زوم کیهانی که در آن گرانش یک جرم بزرگ به بزرگنمایی نور اجسام در پیش‌زمینه دور می‌پردازند، موفق به شناسایی یک کهکشانی بسیار دورافتاده موسوم به MACS1149-JD1 شده‌اند که نور آن 490 میلیون سال پس از انفجار بزرگ تابیده شده است.

این زمانی است که جهان تنها 3.6 درصد از عمر کنونی خود را دارا بوده است.

ستاره‌شناسان پیش از این موفق به شناسایی شواهدی از چند کهکشان دورافتاده و جوان شده بودند، اما این جسم جدید بدلیل اطمینان موجود در سنجشهای «تبدیل به سرخ» که یک جانشین برای فاصله بوده، بسیار جالب توجه است.

ادامه مطلب...

شکار یوفوی مملو از ستاره توسط تلسکوپ هابل

ارسال شده توسط رضا در 91/1/29:: 2:43 عصر

تلسکوپ فضایی هابل موفق به شکار یک یوفو شده است که به جای آدم فضایی، مملو از ستاره است.

به گزارش  ایسنا کهکشان یوفو یا NGC 2683 در فاصله 35 میلیون سال نوری با زمین قرار دارد و جزء کهکشان‌های مارپیچی محسوب می‌شود. این کهکشان در سال 1788 میلادی توسط «ویلیام هرسل» در صورت فلکی سیاهگوش (Lynx) در شمال آسمان کشف شد.

محققان نجوم معتقدند، کهکشان NGC 2683 یک کهکشان مارپیچی بسته است، اما تصاویر دریافتی از تلسکوپ‌ها امکان دیدن ساختار کامل کهکشان را دشوار می‌کند.

به گفته محققان ناسا، تصاویر جدید تلسکوپ هابل فرصت بسیار مناسبی برای بررسی خطوط گرد و غبار بدور بازوهای مارپیچی مقابل هسته طلایی کهکشان یوفو فراهم می‌کند. همچنین خوشه‌های درخشان ستارگان جوان آبی رنگ در سراسر دیسک کهکشانی، مناطق شکل گیری ستاره‌ها را مشخص می کنند.

محققان با ترکیب دو تصویر دوربین‌های پیشرفته تلسکوپ هابل در نور مرئی و مادون قرمز موفق به ایجاد یک تصویر جدید از کهکشان یوفو شدند که به تازگی منتشر شده است و شکاف بین آشکار سازهای نور در تلسکوپ هابل از طریق تصاویر تلسکوپ‌های زمینی مرتفع شدند.

تلسکوپ فضایی هابل در مأموریت مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا، طی دو دهه اخیر مناظر دیدنی از کیهان را ثبت کرده است.


یافتههای جدید از منطقه شیشهای اسرار آمیز مریخ!

ارسال شده توسط رضا در 91/1/29:: 2:36 عصر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، بخش تاریک و اسرار آمیز مریخ از مواد شیشه مانند، حاصل از فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته‌اند.

 مساحت منطقه تاریک در بخش شمالی سیاره سرخ بیش از 10 میلیون کیلومتر مربع است. در نتایج طیف سنجی های قبلی اعلام شده بود که ترکیب این منطقه با سایر مناطق مریخ که عمدتا از بازالت ساخته شده‌اند، بسیار متفاوت است.

«بریونی هوگان» و « جیم بل» از محققان دانشگاه آریزونا تصاویر طیف‌های مادون قرمز که توسط مدارگرد مریخ Mars Express جمع‌آوری شده‌اند را مورد بررسی قرار دادند. این تصاویر نشان می‌دهد که سطح منطقه تاریک مریخ پوشیده از مواد شیشه مانند است.

این ماده براق شبیه ابسیدین (شیشه آتشفشانی) است که زمان سرد شدن سریع گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد.

بر اساس نتایج طیف سنجی، ‌دانه‌های شیشه مانند که در اندازه شن هستند، با پوسته غنی از سیلیکا پوشیده شده‌اند.

هنوز نحوه شکل گیری دانه‌های شیشه‌ای بر سطح مریخ مشخص نشده است، اما «هورگان» معتقد است که ماگمای ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی در برخورد با یخ و برف سطح سیاره باعث شکل گیری آنها شده اند.

محققان معتقدند که این مناطق می تواند نقاط بالقوه برای زندگی باشد، چراکه دارای آب غنی از مواد شیمیایی است.


   1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 329537
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ