سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کپسول فضایی سایوز راهی فضا شد

ارسال شده توسط رضا در 91/8/2:: 7:37 عصر
29-202.jpg

کپسول فضایی سایوز حامل سه فضانورد روس و آمریکایی امروز سه شنبه از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان راهی فضا شد.

 به گزارش  (ایسنا)، کپسول فضایی سایوز TMA-06M‌ روز سه شنبه 23 اکتبر (دوم آبان) ساعت 10:51 به وقت گرینویچ (14:21 به وقت تهران) از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شد.

 «اولگ نوویتسکی» و «اوگنی تارلکین»، کیهان نوردان روس که نخستین سفر به ایستگاه فضایی را تجربه می کنند، در این مأموریت پنج ماهه با «کوین فورد» فضانورد ناسا و فرمانده بعدی ایستگاه فضایی همراه هستند.

 این فضانوردان در قالب سی و سومین مأموریت اکتشافی فضایی به فضانوردان مستقر در ISS‌ شامل «سونیتا ویلیامز»، «یوری مالنچنکو» و «آکیهیکو هوشیده» ملحق می شوند و همزمان با بازگشت این سه فضانورد در اواسط ماه آینده میلادی، مأموریت سی و چهارم آغاز می شود.

 

سفر فضانوردان دو روز به طول می انجامد و خدمه جدید روز پنج شنبه 25 اکتبر (چهارم آبان) به فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ ملحق می شوند.

 

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد دلار با مشارکت آژانس های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن ساخته و فعالیت خود را از سال 1998 رسما آغاز کرد و از سال 2000 میلادی به طور مستمر برای اقامت فضانوردان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

 

 

(از راست) تارلکین و نوویتسکی (فضانوردان روس) به همراه فورد (فضانورد ناسا)

 

 

 

موشک سایوز آماده انتقال کپسول فضایی بسمت ایستگاه فضایی

 





بازدید امروز: 42 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330637
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ