سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخورددهنده بزرگ هادرونی از منظر ارقام

ارسال شده توسط رضا در 91/4/16:: 3:29 عصر
getty-212.jpg

برخورددهنده بزرگ هادرونی بزرگترین شتاب‌دهنده جهان است، یک ماشین صنعتی عظیم که به برخورد پروتون‌ها به یکدیگر برای کشف ذرات زیراتمی کوچکتر می‌پردازد.

با شلیک مستقیم دو پرتو متضاد پروتون به یکدیگر در سرعتی نزدیک به سرعت نور، ‌برخوددهنده هادرونی می تواند آنها به تکه‌هایی خرد کرده و از آشکارسازهای عظیم خود برای بررسی آنها برای نشانه‌هایی از اجزای سازنده جهان استفاده کند.

 

در میان این تکه‌ها ممکن است ذره گریزان بوزون هیگز باشد که تصور می‌شود جرم تمام ماده جهان را تامین می‌کند.

سایت تلگراف در گرماگرم اخبار داغ مشاهده شواهد قوی بر وجود این ذره اسرارآمیز توسط دانشمندان سرن به ارائه حقایق و ارقامی در مورد این برخورددهنده پرداخته که از سوی آزمایشگاه سرن در ژنو تامین شده است.

26.565 کیلومتر: دور دقیق حلقه عظیمی که پرتوهای پروتون‌ها از درون آن شلیک می‌شوند.

9300: تعداد آهنرباهای مورد استفاده برای هدایت پرتوها از میان تونل

271.3 - درجه سانتیگراد: دمای هر آهنربا که با استفاده از نیتروژن مایع و هلیوم سرد شده‌اند. سیستم خنک‌کننده برخورددهنده بزرگ هادرونی به عنوان بزرگترین فریزر دنیا شناخته شده است.

11245: تعداد دفعاتی که هر کدام از چند تریلیون پروتون درون یک پرتو یک مدار برخورددهنده را در هر ثانیه تکمیل می‌کنند. این بدین معنی است که آنها با 99.999991 درصد سرعت نور حرکت می‌کنند.

هیچ چیز: چیز دیگری که درون این شتاب‌دهنده وجود دارد. برای اجتناب از برخورد پرتوهای پروتون با مولکولهای گاز، آنها از درون یک خلاء فوق بالا شلیک می‌شوند که مانند فضای خارجی خالی است.





بازدید امروز: 61 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330761
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ