سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز نخستین المپیک فضانوردان در فضا همزمان با رقابتهای لندن!

ارسال شده توسط رضا در 91/3/27:: 2:58 عصر
230-7.jpg 

همزمان با برگزاری مسابقات المپیک لندن، گروهی از فضانوردان که تابستان جاری راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد، قصد دارند رقابت های ورزشی فضایی را همزمان با این رویداد مهم برگزار کنند.

«سونیتا ویلیامز» فضانورد ناسا به همراه «آکیهیکو هوشیدا» از آژانس اکتشافات فضایی ژاپن و «یوری مالنچنکو» فضانورد روس 14 جولای (24 تیر) به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهند کرد.

این گروه که قصد دارند چهار ماه در ایستگاه فضایی مستقر شوند، به همراه سایر فضانوردان و همزمان با برگزاری مسابقات المپیک لندن از 27 جولای تا 12 آگوست (6 تا 22 مرداد) رقابت‌های المپیک تابستانی فضایی را برگزار می‌کنند.

«هوشیدا» در مصاحبه مطبوعاتی پیش از آغاز این مأموریت تأکید کرد: هنوز در خصوص نوع ورزش هایی که قرار است در فضا انجام دهیم، تصمیم نگرفته‌ایم، اما انجام هر کاری که باعث تشویق به انجام ورزش شود، بسیار مهم است.

پیش از این نیز همزمان با مسابقات المپیک زمستانی 2010 در ونکوور کانادا، 11 فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و شاتل فضایی اندیور، مجموعه مسابقاتی مانند اسکی فضایی، شنا در حالت بی وزنی و لژ سواری در خلأ را برگزار کردند.





بازدید امروز: 41 ، بازدید دیروز: 18 ، کل بازدیدها: 329837
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ