سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه شبیه یک سکه سیاه می شود

ارسال شده توسط رضا در 91/2/29:: 6:19 عصر

در ساعات اولیه عصرگاه روز یکشنبه 20 می (31 اردیبهشت ماه) کسوف خورشیدی منظره جالب توجهی از یک حلقه آتش را در آسمان پدید می آورد.

به گزارش مهر، کسوف خورشیدی زمانی رخ می دهد که ماه مستقیم میان زمین و خورشید قرار می گیرد از این رو روز یکشنبه کسوف خورشیدی در قسمت اعظم آمریکا و کانادا قابل مشاهده خواهد بود.

طی این کسوف سالانه، ماه شبیه یک سکه سیاه در مقابل خورشید به عنوان یک سکه درخشان قرار می گیرد و حلقه ای از آتش را در آسمان ایجاد می کند.

این کسوف سالانه زمانی رخ می دهد که ماه در نزدیکترین یا دورترین فاصله خود از زمین در مدار غیر مدور خود قرار دارد.

کسوفهای سالانه می تواند بسیار جالب توجه باشند اما از آنجا که کسوف کامل نیستند باید آنها را از طریق فیلترهای امنیتی تماشا کرد چرا که نگاه کردن مستقیم در این حالت به نور خورشید می تواند به چشمانتان آسیب بزند.

براساس گزارش لایو ساینس، در کسوف روز یکشنبه ماه 94 درصد از نور خورشید را می پوشاند و از این هم راستایی ماه، خورشید و زمین یک حلقه آتش پدیدار می شود. آسمان در این حالت تاریک نمی شود اما برای چند دقیقه ای به یک شفق ساختگی تبدیل خواهد شد.

زمین در گردش به دور خورشید و ماه در گردش به دور زمین در مدارهای بیضی‌شکل اما نزدیک به دایره حرکت می‌کنند. شعاع مدار گردش زمین به دور خورشید تقریباً 150 میلیون کیلومتر حدود 400 برابر بزرگتر از شعاع مدار گردش ماه به دور زمین (تقریباً 380 هزار کیلومتر) است و این در حالی است که اندازه واقعی خورشید نیز حدود 400 برابر بزرگتر از اندازه واقعی ماه است. این وضعیت باعث شده ‌است که اندازه ظاهری ماه و خورشید از دید اهالی کره زمین تقریباً یکسان باشد.





بازدید امروز: 57 ، بازدید دیروز: 56 ، کل بازدیدها: 330072
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ