سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فضاپیمای روسی «سایوز» با موفقیت پرتاب شد

ارسال شده توسط رضا در 91/2/26:: 3:59 عصر

فضاپیمای روسی «سایوز» اواخر شب گذشته (دوشنبه) با همراهی سه سکنه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی، سفر دو روزه خود را به سوی این مدارگرد آغاز کرد.

 جو آکابا، ‌فضانورد ناسا، گنادی پادالکا و سرگئی روین روسی بر روی فضاپیمای سایوز TMA-04M از مرکز فضایی بایکنور قزاقستان در ساعت 11:01 به وقت محلی به سوی ایستگاه پرواز کردند.

این فضاپیما قرار است روز پنج‌شنبه به ایستگاه فضایی ملحق شود.

این فضانوردان به محض ورود جمع حاضر در ایستگاه را به شش تن خواهند رساند. دیگر همکاران آنها در ماموریت اکسپدیشن 31 شامل دون پتیت، فضانورد ناسا، آندره کویپرس هلندی و فرمانده اولگ کونوننکو هستند که از اواخر ماه آوریل به تنهایی کنترل ایستگاه را بر عهده دارند.

این پرواز ابتدا قرار بود در تاریخ 29 مارس صورت بگیرد اما یک تاخیر شش هفته‌ای برای انجام یک آزمون فشار بر روی فضاپیمای اولیه ساوز باعث تعویض آن با این نمونه جدید و پرتاب این فضانوردان در شب گذشته شد.

گروه جدید قرار است برای چهار ماه در ایستگاه باقی مانده و در اواسط ماه سپتامبر به زمین بازگردند.

پادالکا در حال حاضر دو سابقه حضور طولانی‌مدت در ایستگاه را در پرونده خود داشته اما برای دو فضانورد دیگر این تجربه با سایوز کاملا جدید است.

آکابا پیش از این یکبار در ماموریت STS-119 شاتل دیسکاوری در سال 2009 به مدت دو هفته به تنهایی از ایستگاه دیدن کرده بود اما برای روین این تجربه اولین حضور در مدار خواهد بود.

آکابا، پادالکا و روین هر سه به عنوان مهندس پروازی به فرماندهی کونوننکو در ایستگاه حضور خواهند داشت.

 





بازدید امروز: 58 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330758
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ