سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«مترسک» مریخنورد «کنجکاوی» ناسا آزمایش شد

ارسال شده توسط رضا در 91/2/25:: 9:19 عصر

اعضای تیم ماموریت آزمایشگاه علمی مریخ ناسا برای ارتقای دانش خود از بهترین شیوه فعالیت مریخ‌نورد کنجکاوی در سیاره قرمز، به آزمایش یک کاوشگر در بیابان موهاوی کالیفرنیا دست زدند.

کاوشگر آزمایشی مورد استفاده دانشمندان در این تجربه، از یک نسخه تمام عیار از سیستم تحرک کاوشگر «کنجکاوی» برخوردار بوده که قرار است در ماه اوت در سطح سیاره مریخ فرود بیاید.

این کاوشگر آزمایشی که «مترسک» نام دارد ، برای اطمینان از قابلیت تحرک، تصویربرداری و در نهایت نمونه‌برداری کنجکاوی در سطح مریخ مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین وزن مترسک طوری تعیین شده تا با وزن کنجکاوی در گرانش مریخ برابری کند.

اطلاعات بدست آمده از این آزمایشات در قسمتهای بادگیر و در جهت باد تپه‌های این بیابان توسط دانشمندان برای تصمیم‌گیری در مورد هدایت کنجکاوری بر تپه‌های نزدیک کوهی در مرکز دهانه گیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که ابتدا باید فضاپیمای آزمایشگاه علمی مریخ که در نوامبر 2011 به فضا پرتاب شده، کاوشگر کنجکاوی را به سلامت در سطح مریخ فرود بیاورد. فرود ایمن در مریخ هیچگاه تضمین نشده و این ماموریت از شیوه‌های مبتکرانه برای فرود بزرگترین مریخ‌نورد ناسا در کوچکترین منطقه هدف که تا کنون در مریخ انتخاب شده، استفاده خواهد کرد.

پیشرفت در فرود دقیق‌تر محموله‌های سنگین‌تر بر سطح مریخ، از گامهای رو به جلو برای ماموریت‌های انسانی به این سیاره محسوب می‌شود.

مریخ‌نورد کنجکاوری قرار است در اوایل ماه اوت 2012 در مریخ فرود آمده، ماموریت ابتدایی دو ساله خود را آغاز کند.

محققان قصد دارند از این کاوشگر برای بررسی لایه‌های تپه مرکزی دهانه گیل موسوم به «کوه شارپ» استفاه کنند. این ماموریت به بررسی شواهد یک دریاچه قدیمی خشک‌شده و امکان وجود حیات میکروبی در گذشته یا حال این ناحیه خواهد پرداخت.

انتهای پیام

 

آزمایش کاوشگر آزمایشی مترسک برای اطمینان از سیستم حرکتی کنجکاوی

 

 

آزمایش کاوشگر آزمایشی مترسک برای اطمینان از سیستم حرکتی کنجکاوی

 

 

مریخ‌نورد کنجکاوی




بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330776
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ