سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل سرنشیندار نخستین فضاپیمای خصوصی رونمایی شد

ارسال شده توسط رضا در 91/2/25:: 9:17 عصر

مدل کپسول سرنشین‌دار «دراگون» در ابعاد واقعی در نخستین نمایشگاه سالانه فناوری فضاپیماها در لس آنجلس رونمایی شد.

به گزارشخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت SpaceX‌ که قرار است بزودی کپسول «دراگون» را به عنوان نخستین فضاپیمای باری بخش خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کند، از مدل سرنشین دار این فضاپیما رونمایی کرد.

تیمی متشکل از مهندسان ناسا و فضانوردان سابق شاتل فضایی کار بررسی کپسول فضایی سرنشین دار «دراگون» و قدرت مانور فضانوردان درون کپسول را مورد بررسی قرار داده‌اند

بررسی‌های کلیدی شامل وضعیت ورود و خروج بداخل کپسول در موارد عادی و شرایط اضطراری، همچنین ارزیابی سیستم کنترل از جمله مواردی است که توسط محققان ناسا انجام شده است.

«گرت رایسمن» از فضانوردان سابق ناسا و مدیر توسعه فضاپیمای سرنشین دار شرکت SpaceX اعلام کرد: طراحی کپسول سرنشین‌دار دراگون به گونه‌ای است که حداکثر آزادی عمل را برای هفت خدمه فضاپیما فراهم می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پرتاب نخستین کپسول باری بخش خصوصی توسط موشک فالکون 9 ، در 19 می (30 اردیبهشت) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا انجام می‌شود و این فضاپیما تجهیزات مورد نیاز شش فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی (ISS) را به فضا منتقل خواهد کرد.

به گفته مسؤولان شرکت SpaceX در صورت اتصال موفقیت‌آمیز کپسول باری دراگون به ایستگاه بین‌المللی‌، کار ساخت کپسول سرنشین‌دار بلافاصله آغاز می‌شود.

 

 
مدلی از کپسول سرنشین دار SpaceX




بازدید امروز: 59 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330759
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ