سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گردش های کپلری / گردشی دو بعدی در فضایی سه بعدی

ارسال شده توسط رضا در 91/2/24:: 10:5 عصر

1391-02-23-4

در حدود 150 سال پیش، قبل از اینکه نپتون در تاریکی شب دیده شود، ریاضیدان فرانسوی ، اروباین له وریر حدس زد که وجود سیارات بر پایه انحرافات جزئی اورانوس استوار است.

 

 

 تیمی تحقیقاتی به رهبری دکتر دیوید نسورنی از مرکز تحقیقاتی جنوب غربی، سیاره کشف نشده دیگری را مشاهده کردند، البته سیاره ای که به دور ستاره ای دور از ما گردش می کند و برای اولین بار برای کشف این سیاره از تکنیک کشف سیاراتی مانند نپتون در خارج از منظومه شمسی استفاده کردند.
با استفاده از شیوه محاسباتی بسیار دشوار برای یافتن تأثیرات جاذبه، مشهور به تئوری اختلال جاذبه، له وریر از دیدگاه وجود نپتون دفاع کرد و از وجوداین دنیای پنهان در درجه ای قوس دار که در گذشته توسط یوهان گاله در رصدخانه برلین کشف شده بود، خبر داد.

تلسکوپ های امروزی می توانند سیارات را در منظومه های بسیار دور شناسایی کنند و تلسکوپ کپلر ناسا که در سال 2009 به بهره برداری رسید، جزو پیش تازان این عرصه بوده است. این تلسکوپ به طور مرتب در حال بررسی نور ناشی از بیش از 150 هزار ستاره است و اگر نور ستاره ای کمرنگ شود به این معنی است که سیاره ای به دور ستاره در حال گردش است.

دکتر نسورنی دراین باره می گوید:" برای سیاره ای که به صورت کپلری به دور ستاره خود می چرخد، حرکت، زمان بندی و دیگر ویژگی ها مشاهده شده نباید تغییر داشته باشد. هر چند رویدادهای بسیاری می توانند انواری نظیر گردش کپلری ایجاد کنند اما باید دقت داشت که این انوار انحرافی دوره ای هستند و مانند گردش سیارات همیشگی نیستند."

 





بازدید امروز: 8 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330775
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ