سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام مرگ بزرگترین ماهواره اکتشافی زمین

ارسال شده توسط رضا در 91/2/21:: 4:30 عصر

محققان آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ پس از گذشت یک ماه از خاموشی ماهواره اکتشافی انویسات، مرگ کامل این ماهواره را اعلام کردند.

 ماهواره انویسات (Envisat) به عنوان بزرگترین ماهواره اکتشافی زمین با کاربردهای غیرنظامی با هزینه‌ای بالغ بر 2.9 میلیارد دلار ساخته شد.

این ماهواره برای یک مأموریت پنج ساله طراحی شده بود؛ اما توانست طی 10 سال گذشته تصاویر بی‌نظیری از فراز زمین تهیه و مخابره کند.

مشکلات انویسات از هشتم آوریل (بیستم فروردین) آغاز و ارتباط ماهواره با ایستگاه‌های زمینی قطع شد و تلاش کارشناسان برای برقراری ارتباط مجدد و دریافت سیگنال ناکام ماند.

مقامات آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ پس از گذشت یک ماه از خاموشی ماهواره انویسات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، با وجود تلاش کارشناسان و ارسال دستورات از ایستگاه های زمینی برای راه‌اندازی مجدد، تمامی تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده و هیچ سیگنالی از ماهواره دریافت نشده است.

اگرچه امید بسیار کمی به بازگشت ماهواره انویسات وجود دارد، اما محققان طی دو ماه آینده تلاش‌های خود را برای برقراری ارتباط مجدد با ماهواره صورت خواهند داد.

ماهواره اکتشافی انویسات با 14 متر طول و 4.8 متر عرض یکی از دستاوردهای علمی برجسته محققان ESA‌ محسوب می‌شد و اکنون در برابر خطر تبدیل شدن به زباله فضایی با وزن هشت هزار کیلوگرم قرار دارد.





بازدید امروز: 66 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330766
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ