سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا مشتری قابل سکونت است؟

ارسال شده توسط رضا در 91/2/19:: 9:18 عصر

1391-02-19-11

در جستجوی سیارات مانند زمین، سرنخ ها و مدل های مفیدی وجود داشت که به دانشمندان فهماند برخی از سیستم هایی که به نظر قابل اسکان بوده اند، هیچ گاه برای زندگی مفید نخواهند بود.

 

 تحقیق جدید از طرف تیم تحقیقاتی شامل آلن باس از کارنگی تحقیق بر روی سیاراتی با اندازه مشتری را متوقف کرده اند، چرا که سایاراتی با حرارت مشتری مسلما شکل گیری حیات را مختل می کنند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی جیسون ایتیفن از مرکز تحقیقات فضایی فرمی با استفاده از داده های مأمور فضایی کپلر، به بررسی سیاراتی شبیه به مشتری پرداخت، سیاراتی کاملا شبیه به مشتری و طول روزی سه روزه. اگر این سیارات بسیار داغ باشند و همراهانی کوچکتر در اندازه های زمین در اطرافشانحضور داشته باشد، آن گاه تقریبا زمین و خورشید را تداعی می کنند.

در حال حاضر 63 سیاره در اندازه های مشتری توسط کپلر کشف شده که در هیچ یک نشانه ای از وجود سیاره ای همراه در اندازه زمین وجود ندارد. البته در این میان دو فرضیه وجود دارد یکی اینکه در اطراف این سیارات اصلا سیاره کوچکی حضور ندارد یا اینکه این سیارات آنقدر کوچکند که با این روش ها قابل مشاهده نیستند. در نهایت امکان وجود این سیارات در اطراف مشتری ها هست اما احتمالا نوع گردش آن ها باعث می شود دانشمندان قادر به دیدن آن ها نباشند.





بازدید امروز: 61 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330761
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ