سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظریه ماده تاریک در یک قدمی درک راز این ماده مرموز

ارسال شده توسط رضا در 91/2/4:: 2:32 عصر

1391-01-31-9

مطالعه حرکت ستارگان در کهکشان راه شیری هیچ مدرکی دال بر وجود مواد تاریک  به دست نمی‌دهد. براساس تئوری قبول شده وایدلی، تصور می‌شد که منظومه خورشیدی همسایه، باید دارای ماده تاریک باشد – با استناد به حجم تشکیل دهنده 83 درصدی کل دنیا از ماده تاریک

 مظالعه تازه توسط تیم تحقیقاتی رصدخانه اروپایی لاسیلادر شیلی دریافت که این تئوری‌ها با دیده‌های دانشمندان هیچ سنخیتی ندارد .

این تیم تحقیقاتی مبنای کار خود را براساس حرکت بیش از 400 ستاره در حداکثر فاصله 13 هزار کیلومتری از سطح خورشید طرح‌ریزی کردند. با استفاده از این داده‌ها، دانشمندان میزان مواد اطراف خورشید را 4 برابر بیشتر از اندازه‌گیری‌های قبلی محاسبه کردند.

گمان می‌رود که مواد تاریک موادی هستند که دیده نمی‌شوند، بلکه خود را با نیروی گرانشی که بر روی مواد اطرافشان اعمال می‌کنند نشان می‌دهند. این مسئله دقیقا تئوری را بیان می‌کرد که پاسخ این سوال بود:"چرا قسمت‌های بیرونی کهکشان‌ها سریع‌تر نقاط درونی می‌چرخند؟"

تئوری مواد تاریک همچنان در حال تکامل است و حال نقشی بسیار اساسی در تئوری پیدایش جهان هستی ایفا می‌کند. امروزه کاملا ثابت شده که این ماده مرموز بیشترین جرم کل کهکشان را تشکیل می‌دهد علی‌رغم این حقیقت که تمام تلاش‌ها برای مشاهده و یا به دست آوردن ویژگی‌های این ماده بی‌نتیجه مانده است.





بازدید امروز: 66 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330766
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ