سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استیون هاوکینگ :خداوند خالق جهان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال شده توسط رضا در 91/1/22:: 9:26 عصر

اظهارنظرهای جدید پروفسور هاوکینگ در کتاب تازه خود نشان می‌دهد که وی دیدگاه‌های قبلی خود در مورد آفرینش و دین را کنار گذاشته است.

بخشی از مقاله:
او می‏نویسد، “علتی که شرایط سیاره‏ ی ما را منطبق و مناسب می‏سازد – خورشید واحد، ترکیب خوش اقبالانه‏اش با زمین – فاصله‏ی خورشید و جرم خورشیدی، بسیار کمتر قابل توجه است، و به مراتب شواهد قانع کننده‏ی کمتری وجود دارد که زمین فقط برای لطف به نوع بشر طراحی شده باشد.”

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/4/47/%D8%AC%D9%84%D8%AF_%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF.JPG/200px-%D8%AC%D9%84%D8%AF_%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF.JPG

استیون هاوکینگ: خداوند خالق جهان نیست
به نقل از پژوهشکده تخصصی فیزیک و فلسفه
لندن (رویترز) – فیزیکدان برجسته‏ی بریتانیایی، استیون هاوکینگ، در کتاب جدید خود استدلال کرده است که خداوند جهان را نیافریده و “انفجار بزرگ” پیامد اجتناب ناپذیری از قوانین فیزیک بوده است.
مطابق با روزنامه‏ی تایمز که در روز سه‏شنبه منتشر شد؛ او در “طرح عظیم،” اثر مشترکش با فیزیکدان آمریکایی، لئونارد ملودینو، می‏گوید که سری جدید نظریه‏‏ها یک آفریننده برای جهان ساخته است.

هاوکینگ می‏نویسد، “چون قانونی مثل جاذبه وجود دارد، جهان تاکنون توانسته و خواهد توانست که خود به خود، از هیچ به وجود آید. ایجاد خودبه‏خودی، دلیل وجود چیزها است به جای نبودن‏شان، چرا جهان به وجود آمد، چرا ما به وجود آمدیم.”
“لازم نیست دعا کنید تا ورقه‏ای آبی رنگ پیدا شود و روند جهان را تنظیم کند.”
هاوکینگ، 68، با کتاب “تاریخچه‏ی زمان،” که در سال 1988 منتشر شده بود و شرحی بر منشا و مبدا جهان بود، و برای فعالیت‏هایش درباره‏ی سیاهچاله‏ها، کیهان‏شناسی و گرانش کوانتومی به شهرت رسید.
از سال 1974، این دانشمند بر روی پیوند دو پایه ‏ی فیزیک جدید کار کرده است – نظریه ‏ی نسبیت عمومی آلبرت انیشتین، که به جرم و پدیده‏ها و اثرات آن در مقیاس بزرگ مربوط می‏شود، و نظریه‏ی کوانتوم، که ذرات زیراتمی را پوشش می‏دهد.
آخرین نظرات پیشنهادی او، دیدگاه قبلی‏اش را که درباره‏ی دین اظهار داشته بود نقض می‏کند. او اخیراً نوشت که قوانین فیزیک به این معنی است که در واقع لازم نیست معتقد باشیم خدا در انفجار بزرگ دست داشته است.
او در تاریخچه‏ی زمان نوشت… “کشف یک نظریه‏ی کامل، می‏تواند منجر به پیروزی خرد بشر شود.”
او در آخرین کتاب خود گفته است که اکتشافات سال 1992 درباره‏ی چرخش سیارات به دور ستاره‏ای غیر از خورشید، برای به چالش کشیدن دیدگاه پدر فیزیک، اسحاق نیوتون کمک کرده است، که می‏گفته جهان نمی‏توانسته از هرج و مرج به وجود آمده باشد و توسط خداوند آفریده شده است.
او می‏نویسد، “علتی که شرایط سیاره‏ی ما را منطبق و مناسب می‏سازد – خورشید واحد، ترکیب خوش اقبالانه‏اش با زمین – فاصله‏ی خورشید و جرم خورشیدی، بسیار کمتر قابل توجه است، و به مراتب شواهد قانع کننده‏ی کمتری وجود دارد که زمین فقط برای لطف به نوع بشر طراحی شده باشد.”
هاوکینگ، که فقط از طریق صدای کامپیوتری سینت سایزر قادر به تکلم است، دیستروفی ماهیچه‏ای دارد که طی سال‏ها پیشرفت سمت چت بدن او را کاملاً فلج کرده است.
بیماری او وقتی که تازه بیست ساله بود شروع شد، اما در ادامه به عنوان یکی از پیشتازان دنیای علم شناخته شد، همچنین در “پیشتازان فضا” و کارتون “فیوچراما” و “سیمپسون‏ها” به عنوان مهمان ظاهر شد.
سال گذشته او اعلام کرد که از کرسی ریاضیات لوکاس در دانشگاه کمبریج کناره‎گیری کرده است، موقعیتی که یکبار نیوتن بدست آورده بود و هاوکینگ از سال 1979 بر این سمت بود.

(ویرایش توسط استیو ادیسون)


http://www.vatanportal.com/wp-content/uploads/2011/08/Untitled.jpg


خوب اظهارات پروفسور هاوکینگ را خواندیم ، حال باید به چیز های دیگر توجه کنیم :

پیامبران الهی و معصومین دین شیعیان ، باید همه ی جوانب راببینیم . پیامبران الهی همگی معجزاتی داشته اند که در تاریخ ثبت شده است از همه مهمتر همه ی آن ها  فقط  خدای یکتا را پرستش میکردند و حرفشان یکی بود . و هر کدام پی در پی مکمل دین و شریعت خداوند بر زمین بودند ، از مهمترین سخنان آنها درمورد این جهان ظهور فردی بود که اگر بیاید تمامی بدی ها از بین می رود و سخنشان درمورد مرگ  بازگشت دوباره ی انسان به زندگی جاودانه بود .

و این مطلب را باید گفت که هر انسانی ممکن است اشتباه کند ، بعضی از اشتباهات قابل جبران هستند و بعضی غیر قابل جبران . چرا ما هم باید حتماً معجزه ای ببینیم تا خدا را باور کنیم . او نزدیکترین است نزد ما و دوستمان دارد. این کافی نیست؟ .

اگر فردا یک نظریه ی دیگر درمورد خدا و قوانین الهی داده شود باید این نظریات را باور کنیم ، پی آن را بگیریم و سرانجام به جایی برسیم که جوابش را نمیدانیم .  اتفاقاً همان جا است که تصمیم میگیریم . خدا هست یا نیست . 


حضرت علی ( علیه السلام ) در سخنی با کافرانی که  به هیچ وجه خدا را قبول نداشتند و قبول نمیکردند در آخر فرمودند :

بنا را به این میگزاریم که خداوند وجود ندارد در این صورت ما فقط کمی در این دنیا  سختی کشیدیم  و  زندگی کردیم اما  و ا ی  به حال شما که آخرتی وجود دارد و دیگر راه برگشتی ندارید .

 

....





بازدید امروز: 18 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 330936
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ