سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی در اردیبهشت ماه

ارسال شده توسط رضا در 91/1/10:: 11:21 عصر
space-1.jpg

مقامات فضایی ناسا از تاریخ جدید پرتاب اولین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی در اواخر ماه آوریل خبر دادند.

 طبق خبر ناسا در سایت توئیتر، شرکت اسپیس ایکس اکنون قصد دارد فضاپیمای بدون سرنشین دراگون خود را در روز 30 آوریل(11 اردیبهشت) در ساعت 16:22 به وقت گرینویچ در یک پرواز نمایشی به پایگاه مداری ارسال کند.

این پرواز آزمایشی ابتدا قرار بود در اوایل فوریه انجام شود اما این ماموریت برای آزمایش‌های بیشتر بر روی فضاپیما و نرم‌افزار آن به تعویق افتاد.

فضاپیمای دراگون در پرواز خود به سوی ایستگاه بر روی موشک فالکون 9 سوار بوده و در صورت موفقیت، نخستین فضاپیمای خصوصی خواهد بود که تاکنون با ایستگاه ملاقات کرده و در آن کناره گرفته است.

این پرواز که نشان‌دهنده یک گام حیاتی به جلو برای صنعت پرواز فضایی خصوصی بوده، برای آزمایش قابلیت این فضاپیمای روباتیک برای انتقال محموله به ایستگاه فضایی طراحی شده است. با نزدیک شدن این فضاپیما به اییستگاه فضایی، فضانوردان ساکن در مدارگرد با بازوی روباتیک ایستگاه آنرا در فضا گرفته و به ایستگاه متصل خواهند کرد.

این پرواز، دومین پرواز شرکت اسپیس‌ایکس تحت برنامه سرویس‌های انتقال مداری خصوصی ناسا بوده که با هدف توسعه مجموعه جدیدی از فضاپیماهای باری خصوصی برای ارسال مواد غذایی، سخت افزار و نیروی محرکه طراحی شده است.





بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 330937
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ