سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رونمایی ناسا از اطلس جدید جهانی

ارسال شده توسط رضا در 90/12/28:: 7:40 عصر

سازمان ناسا به تازگی به انتشار یک اطلس جدید از بیش از 560 میلیون ستاره، کهکشان و سیارک پرداخته که بیشتر آنها تاکنون مشاهده نشده بودند.

 بیش از 18 هزار تصویر توسط تلسکوپ فضایی مادون قرمز وایز ناسا ثبت شده‌اند.

دانشمندان با استفاده از این تلسکوپ موفق به کشف ستاره‌های کوتوله Y شدند که تارترین ستاره‌های خانواده‌های کوتوله‌های قهوه‌ای هستند. طبق استانداردهای خورشیدی، این ستاره‌ها، فوق‌العاده سرد محسوب می‌شوند. یکی از این ستاره‌ها که در سال 2011 کشف شده از دمای 26 درجه سانتیگراد برخوردار است. در مقابل، دمای سطحی خورشید بیش از 5500 درجه سانتیگراد است.

دانشمندان همچنین توانستند نخستین سیارک با مدار یکسان با زمین را با این تلسکوپ شناسایی کنند. سیارات نپتون، مشتری و مریخ نیز از این سیارک‌های موسوم به تروجان برخوردارند اما شناسایی تروجان زمین با سختی مواجه بوده چرا که این سیارک‌ها تنها در نور روز قابل مشاهده هستند.

همچنین تلسکوپ وایز در پژوهشی در مورد سیارک‌های نزدیک به زمین نشان داد که اجسام مقیاس میانگین کمتری به نسبت تصورات پیشین وجود دارند.

تلسکوپ وایز که در دسامبر 2009 به فضا پرتاب شده، سال 2010 را به جستجوی تمام آسمان با استفاده از چهار طیف نوری مادون قرمز پرداخته که این تلسکوپ را قادر به ثبت اجسام بسیار تار و غیرقابل مشاهده کرد.

در این فرآیند، وایز به جمع‌آوری بیش از 2.7 میلیون تصویر و 15 تریلیون بایت داده پرداخته که دانشمندان از آن زمان در حال بررسی آنها هستند.





بازدید امروز: 36 ، بازدید دیروز: 56 ، کل بازدیدها: 330051
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ