سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شدت طوفان خورشیدی کمتر از پیش بینی ها

ارسال شده توسط رضا در 90/12/20:: 9:37 عصر

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند ابعاد و تاثیرات طوفان خورشیدی که صبح دیروز به میدان مغناطیسی زمین رسید ، به شدت و قدرتی که پژوهشگران پیشتر تصور می کردند ، نبوده است .

 جو کانچز از پژوهشگران اداره ملی اقیانوس شناسی و هواشناسی آمریکا دیشب در کنفرانسی خبری در واشنگتن با بیان این مطلب اعلام کرد :‌ « در مجموع این طوفان خورشیدی به بزرگی که تصور می کردیم نبود. »‌

وی افزود امواج طوفان خورشیدی حدود ساعت یازده صبح روز پنجشنبه به وقت گرینویچ به میدان مغناطیسی زمین رسید و موجب قطع برخی از ارتباطات رادیویی در نواحی قطبی شد ولی بر خطوط الکترونیکی و ارتباطاتی دیگر نقاط تاثیری نگذاشت .

به گزارش خبرگزاری شین هوا ، شدت طوفانهای خورشیدی مانند طوفان های زمینی و گردباد با سامانه ای ویژه درجه بندی می شود که در مورد طوفان های خورشیدی ، جی یک کم خطرترین و جی پنج شدیدترین طوفان درجه بندی می شود . دانشمندان ابتدا شدت طوفان خورشیدی دیروز را جی سه تخمین زده بودند ولی بعدا شدت این طوفان جی یک تعیین شد .

پیشتر دانشمندان اعلام کرده بودند از روز پنجشنبه، زمین تحت تاثیر شدید ترین فوران خورشیدی در پنج سال گذشته قرار می گیرد که طی این فرآیند، بر اثر بمباران ذرات الکترومغناطیس پلاسمای خورشیدی ، ارسال اطلاعات ماهواره ای و نیز شبکه های توزیع برق با اختلالاتی همراه خواهد بود.





بازدید امروز: 66 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330766
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ