سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نخستین تیم فضانورد ایرانی تشکیل میشود

ارسال شده توسط رضا در 90/12/12:: 6:18 عصر

رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: نخستین تیم فضانورد ایرانی با همکاری کشورهای روسیه و چین و دیگر کشورهای علاقه مند در کشور تربیت می شوند.

دکتر "محمد ابراهیمی" در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: بحث های اولیه با کشورهای یاد شده صورت گرفته است اما از آنجا که گام های دیگر این پروژه باید به صورت موازی صورت گیرد منتظر انجام مراحل دیگر پروژه اعزام انسان به فضا هستیم.

وی اظهار داشت: در صورت رسیدن پژوهش ها به نتایج قابل قبول و زیرسیستم ها به حد متعادل مراحل نهایی انتخاب فضانورد در کشور آغاز خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه هوافضا خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه در این زمینه با کشورهای روسیه و چین انجام شده است و کشورهای یاد شده آمادگی خود را برای راه اندازی دوره های تربیت فضانورد در ایران اعلام کرده اند و قرار است تا اولین فضانوردان ایران در این کشورها به منظور سازگاری با شرایط فضا تحت آموزش های ویژه قرار گیرند.

ابراهیمی درباره پروژه اعزام انسان به فضا گفت: مرحله بعدی اعزام انسان به فضا دارای 2مرحله مطالعات اولیه درباره سفینه حامل انسان به فضا و انجام عملیات واقعی به منظور به دست آوردن فناوری است که با پرتاب کاوشگرها و اعزام موجودات کوچک به فضا این ماموریت پیگیری می شود.

وی افزود: پروژه اعزام انسان به فضا در مراحل بعدی به تدریج با بزرگ تر کردن اندازه محموله های اعزامی به فضا در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید.





بازدید امروز: 12 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330779
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ