سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی و کار کودکان در فضا، با لگوی آموزشی «ایستگاه فضایی بینالمل

ارسال شده توسط رضا در 90/12/9:: 11:25 صبح

 ساتوشی فوروکاوا، فضانورد ژاپنی ایستگاه با استفاده از لوازم لگو به ساخت این ایستگاه پرداخته در حالیکه نمونه واقعی آن با کمک بیش از 200 فضانورد از 12 کشور جهان در فضا، کنار هم جمع شده است.

این نمونه 0.6 متری چیزی بیشتر از یک اسباب بازی است. فوروکاوا پس از اتصال قطعات لگو به یکدیگر فیلمهایی از آن ضبط کرده تا برای آموزش کودکان در مورد زندگی و کار در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

البته ساخت این لگو در فضا با سختی انجام شده است؛ چراکه به دلیل نبود گرانش، تمام قطعات در فضا معلق می‌ماندند. از این رو فضانوردان از یک محفظه مخصوص و دستکش‌های خاص برای سر هم کردن این مدل استفاده کردند.

ایستگاه فضایی واقعی در مه 2011 به طور رسمی طی ماموریت ماقبل آخر برنامه شاتل فضایی تکمیل شده و این لگو نیز با همان پرواز به ایستگاه وارد شد.

البته عمر این اسباب بازی به دلیل خطر اشتعال آن بسیار کوتاه بوده و تنها دو ساعت توانست در هوای باز کابین باقی بماند. فوروکاوا پس از پایان ضبط ویدیوها مجبور به جداسازی قطعات و برگرداندن آنها در جای قبلی خود شد. البته وی علاوه بر ایستگاه فضایی، با این قطعات به ساخت مدلهایی از کاوشگرهای اکتشافی ماه و مریخ، تلسکوپ فضایی هابل و ماهواره ارتباطی و جی‌پی‌اس نیز پرداخت.





بازدید امروز: 60 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330760
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ