سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصویری زیبا از خورشیدگرفتگی در فضا!

ارسال شده توسط رضا در 90/12/6:: 12:40 صبح

رصدخانه دینامیک خورشیدی در فرصتی جالب موفق به ثبت تصاویری از یک خورشید گرفتگی جزئی در فضا شده است.

 این فضاپیما توانست صحنه عبور ماه از روی بخشی از خورشید را در مدار زمین همزمان در فاصله 36 هزار کیلومتری زمین در طول موجهای مختلف نور شدید فرابنفش ثبت کند.
 




در این پدیده‌، ماه در جریان عبوری خود در جلو چشم‌انداز پروژه رصدخانه دینامیک خورشیدی برای رصد یک منطقه فعال خورشید قرار گرفت. این انسداد منجر به یک قطعی در انرژی دریافتی توسط ابزار تحولات شدید فرابنفش شد که به دانشمندان در سنجش انرژی ساطع شده از منطقه فعال کمک می‌کند.



به گفته محققان، این پدیده همچنین از مزایای دیگری برای این رصدخانه برخوردار است از جمله این که محققان می‌توانند به سنجش ویژگی‌های درون مداری تلسکوپ و چگونگی شکست نور در اطراف اپتیک‌ها و شبکه‌های پشتیبانی فیلتر بپردازند. این کار به تصحیح اطلاعات این رصدخانه از تاثیرات ابزاری و وضوح بیشتر تصاویر کمک می‌کند.

ساکنان زمین در روز 20 مه، قادر به مشاهده یک خورشیدگرفتگی جزئی با چشمان خود خواهند بود. این پدیده البته در مناطق شرق آسیا، اقیانوس آرام و غرب آمریکای شمالی دیده خواهد شد.

همچنین برخی که از شانس بهتری برخوردارند قادر به مشاهده یک خورشید گرفتگی دیگر خواهند بود که در آن خورشید به طور کامل در پشت ماه قرار گرفته اما به دلیل حجم کوچکتر ماه، یک هاله درخشان در اطراف این جرم سیاه رنگ دیده خواهد شد. این پدیده در سواحل غربی و جنوب شرق آمریکا قابل مشاهده خواهد بود.

پاییز سال آینده نیز یک خورشیدگرفتگی کلی در روز 13 نوامبر از بخشهای از استرالیا و اقیانوس آرام مشاهده خواهد شد.




بازدید امروز: 62 ، بازدید دیروز: 105 ، کل بازدیدها: 330762
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ