سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویم مأموریتهای فضایی 2012

ارسال شده توسط رضا در 90/10/18:: 11:45 صبح

سایت اسپیس در گزارشی به ارائه برنامه زمانی پروازهای فضایی 2012 پرداخته که البته ممکن است بعدها با تغییراتی روبه‌رو شود.

 

ژانویه

 

یک موشک لانگ مارچ 4B به انتقال ماهواره حسگر از راه دور زیوآن سه از تیایوان چین به فضا پرتاب خواهد شد. ماهواره ارتباطی VesselSat 2 نیز برای شرکت Orbcomm به فضا پرتاب خواهد شد که زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

 

موشک دلتا چهار شرکت مشترک اتحاد پرتاب مشترک لاک‌هید مارتین و بوئینگ به انتقال یک فضاپیمای ارتباطی ثابت برای ارتش آمریکا به فضا خواهد پرداخت

 

یک موشک روسی پروتون به انتقال یک ماهواره ارتباط از راه دور موسوم به SES 4 خواهد پرداخت. این ماهواره قرار است به ارائه خدمات برای آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، اروپا و خاورمیانه بپردازد. زمان اولیه پرتاب این ماهواره برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده بود که که بعدها در پی برخی مسائل فنی از تاریخ 26 دسامبر نیز به عقب افتاد.

یک موشک سیوز به انتقال یک فضاپیمای باری پراگرس برای ارسال تدارکات به ایستگاه فضایی از پایگاه بایکونور قزاقستان خواهد پرداخت.

 

یک موشک وگای اروپا، اولین پرواز خود را از گوان فرانسه برای انتقال ماهواره نسبیت لیزری(LARES)، ماهواره کوچکی موسوم به آلماست و 9 ماهواره کیوب‌ست به فضا انجام خواهد داد.

 

یک موشک لانگ مارچ 3A یک ماهواره هواشناسی ثابت موسوم به فنگیون 2F را از چین به فضا منتقل خواهد کرد که هنوز تاریخ دقیق برای آن ارائه نشده است.

 

پرتاب یک ماهواره سیریوس FM6 برای شرکت سیریوس ایکس‌ام رادیو از پایگاه بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب خواهد شد که تاریخ معینی برای آن اعلام نشده است.

 

فوریه

 

شرکت اسپیس ایکس، موشک فالکون 9 و دومین فضاپیمای دراگون خود را در پروازی نمایشی برای حمل بار و ورد به ایستگاه فضایی پرتاب خواهد کرد. این ماموریت بخشی از برنامه خدمات انتقال مداری تجاری ناسا محسوب می‌شود. همچنین دو ماهواره کوچک ارتباطی نیز در این فضاپیما قرار خواهد گرفت.

 

موشک اطلس پنج شرکت اتحادیه پرتاب مشترک به انتقال اولین ماهواره سامانه عینی کاربر متحرک برای نیروی دریایی آمریکا به فضا خواهد پرداخت که به ارتقای ارتباطات زمینی میان نیروهای آمریکایی کمک خواهد کرد.

 

پرتاب یک ماهواره Yahsat 1B برای شرکت ارتباطی ابوظبی توسط موشک پروتون روسیه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان انجام خواهد پذیرفت. این فضاپیما به ارائه خدمات تجاری و دولتی در منطقه خاورمیانه، اروپا، آفریقا و جنوب‌شرق آسیا می‌پردازد.

 

موشک تاروس دو یا آنتارس شرکت اوربیتال ساینس به اجرای یک پرواز آزمایشی به عنوانی بخشی از برنامه خدمات انتقال مداری تجاری ناسا خواهد پرداخت که زمان و تاریخ دقیق آن از ویرجینیا متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

موشک H-2A در اولین ماموریت مشاهده تغییرات جهانی به انتقال دو ماهواره مشاهده‌گر زمین از مرکز فضایی تانگاشیمای ژاپن برای پیگیری بارش جهانی و چرخه آب به فضا خواهد رفت. همچنین ماهواره کومپ‌ست سه کره‌جنوبی نیز قرار است برای مشاهده زمین به فضا پرتاب شود که تاریخ دقیق برای آن تعیین نشده است.

 

مارس

 

موشک آریان پنج ای‌اس به انتقال سومین فضاپیمای باری ATV سازمان فضایی اروپا از گویان فرانسه به ایستگاه فضایی خواهد پرداخت. این فضاپیما که اواردو آمالدی نام گرفته به ارسال تدارکات و تجهیزات به این پیگاه مداری خواهد پرداخت. تاریخ ورود این فضاپیما به ایستگاه فضایی برای 19 مارس (29 اسفند) برنامه‌ریزی شده است.

 

موشک پگاسوس ایکس‌ال شرکت اوربیتال ساینس، فضاپیمای مجموعه تلسکوپ طیفی هسته‌ای را از خلیج کواجالین به فضا پرتاب خواهد کرد. این تلسکوپ به ستاره‌شناسان در مطالعه پرتوهای ایکس پرانرژی جهان کمک خواهد کرد.

 

موشک دلتا چهار اتحادیه پرتاب مشترک یک محموله محرمانه را برای دفتر اکتشافت ملی آمریکا که مسؤولیت پرتاب ماهواره‌های جاسوسی این کشور را برعهده دارد، به فضا ارسال خواهد کرد.

 

خودروی پرتابی ماهواره قطبی هند به انتقال ماهواره مشاهده‌گر زمین RISAT 1 به مدار خواهد پرداخت که شامل یک محموله راداری برای نظارت بر هواشناسی، مشاهدات شبانه‌روزی امنیت ملی و مطالعات محیطی خواهد بود.

 

 آوریل

 

یک موشک سیوز روسیه ، یک فضاپیمای سرنشین‌دار سیوز را به همراه سه ساکن جدید ایستگاه فضایی، به این مدارگرد خواهد فرستاد. این فضاپیما برای حدود شش ماه در ایستگاه باقی مانده و به عنوان یک قایق نجات برای ساکنان آن عمل خواهد کرد.

 

پرتاب چهل و هفتمین فضاپیمای بدون سرنشین پراگرس به ایستگاه فضایی توسط یک موشک سیوز روسیه از پایگاه بایکونور قزاقستان انجام خواهد پذیرفت.

 

پرتاب موشک اطلس پنج شرکت اتحادیه پرتاب مشترک برای انتقال دومین ماهواره فرکانس بسیار بالای پیشرفته به مدار برای این تاریخ برنامه‌ریزی شده است که به ارائه خدمات ارتباطی ایمن برای ارتش آمریکا خواهد پرداخت.

 

موشک آنتارس دوی شرکت اوربیتال ساینس به پرتاب اولین فضاپیمای باری سیگنوس این شرکت در یک پرتاب آزمایشی به ایستگاه فضایی خواهد پرداخت که ساعت دقیق آن هنوز اعلام نشده است.





بازدید امروز: 51 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 329579
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ