سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت بزرگترین فضاپیمای جهان توسط بنیانگذار مایکروسافت

ارسال شده توسط رضا در 90/9/25:: 12:53 صبح

«پل آلن» که از علاقه زیادی به فضا برخوردار بوده، امیدوار است بتواند موشکهای بدون سرنشین را از روی یک هواپیمای بزرگ ناقل پرتاب کرده تا بدین وسیله ماهواره‌های دولتی و تجاری را به فضا ارسال کرده و در نهایت انسان را دوباره به فضا بازگرداند.

این طرح چندی پس از پایان کار برنامه 30 ساله شاتل ناسا پیشنهاد شده که مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاری تجاری در تامین خودروهای فضایی باز کرده است.

موشک مورد نظر «آلن» قرار است از روی بزرگترین هواپیمای باربری جهان که از شش موتور جامبو جت برخوردار بوده،‌ پرتاب شود. طرح ساخت این هواپیما اکنون در دست شرکت Scaled Composites که یکی از واحدهای شرکت نورثروپ گرومان است، قرار دارد.

طول بالهای این هواپیما حدود 117 متر بوده که بزرگتر از یک زمین فوتبال و 70 درصد طویلتر از بالهای بوئینگ 747 است.

ساخت موشک نیز قرار است توسط شرکت اسپیس‌ایکس انجام شود که در انتها توسط شرکت تخصصی موشک و هوانوردی Dynetics به هواپیما متصل خواهد شد.

اولین پرواز آزمایشی این هواپیما برای سال 2015 و اولین پرتاب تجاری آن برای سال بعد آن برنامه‌ریزی شده است.

«آلن»، کار اجرایی این پروژه را توسط شرکت خود، Stratolaunch Systems، انجام خواهد داد که شعار آن «هر مدار در هر زمان» است.

این میلیاردر 48 ساله که در جایگاه پنجاه و هفتمین ثروتمند جهان قرار دارد، هنوز به جزئیات میزان هزینه این پروژه اشاره نکرده،‌اما بطور کلی به مبلغ 200 میلیون دلار یا بیشتر اشاره کرده است.

جلوتر از وی، «جف بزوس»، بنیانگذار موشک آمازون با شرکت «بلواوریجین» در تلاش برای تسهیل خدمات فضایی مشغول ساخت یک فضاپیمای خصوصی برای ناساست.

آلن در سال 1975 به همراه بیل گیتس شرکتی را بنا نهاد که اکنون با نام «مایکروسافت»، بزرگترین شرکت نرم‌افزار جهان است. وی سپس در سال 1983 در پی ابتلا به سرطان از این شرکت جدا شد.





بازدید امروز: 15 ، بازدید دیروز: 47 ، کل بازدیدها: 330218
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ