سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشف سیارات با استفاده از ستارهای لرزان

ارسال شده توسط رضا در 90/9/14:: 3:35 عصر

ستاره‌شناسان 18 سیاره جدید کشف کردند. این کشف بزرگ‌ترین تعداد سیاره کشف شده به دور یک ستاره‌است حتی بیشتر از خورشید.
کشف سیارات جدید همچنان ادامه دارد. طوری که در یک چشم به هم زدن 18 سیاره توسط تیم ستاره‌شناسی به رهبری مرکز تکنولوژی کالیفرنیا کشف شد.
جان جانسون استادیار ستاره‌شناسی مرکز تکنولوژی Caltech در باه این کشف جدید می گوید:" این بزرگترین –از نظر تعداد—کشفی بود که در زمینه سیارات و ستارگان تنها در یک اعلامیه توسط  Kepler Misson به جهانیان اعلام شد."
Kepler Mission نام تلسکوپی فضاییست که توانسته تا به امروز بیش از 1200 سیاره را به ثبت برساند. هرچند که اندازه این سیارات همچنان نامشخص است. با استفاده از رصدخانه Keck در هاوایی – درکنار مشاهداتی که توسط رصد‌خانه‌های McDonald و Fairborn صورت گرفته – ستاره‌شناسان توانسته اند در حدود 300 ستاره را به ثبت برسانند. دانش‌مندان بیشتر بر روی ستاره‌هایی تمرکز می‌کنند که دارای سنو سال بالا و اندازه‌ای حداقل یک‌ونیم برابر خورشید باشند. علت این امر این است که ستارگانی با این سن و اندازه مراحل اولیه زندگی خود را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر به ستاره‌ای مبدل شده‌اند که Subgiant – ستاره‌هایی که از ستارگان عادی کمی نورانی‌ترند و امکان وجود سیارات و زندگی در سیارات اطرافشان بیشتر است-- نامیده می شوند.
برای یافتن سیارات، ستاره‌شناسان به دنبال این‌چنین ستارگانی می گردند که بر سر جای خود تکان می‌خورند و علت این امر کشش بر اثر نیروی جاذبه سیارات منظومه آن ستاره‌است. با جست‌جو برای یافتن این‌ستاره‌ها به دنبال امواج و اشعه‌هایی می‌گردند که دارای طول موج بالا بوده و به علت تکان‌خوردن ستاره‌ها ایجاد می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی ستاره‌شناسان تا به حال موفق به کشف 18 سیاره به اندازه مشتری از منظومه شمسی شده‌اند.





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 98 ، کل بازدیدها: 330872
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ