سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولد یک ستاره، راز بزرگ جهان هستی

ارسال شده توسط رضا در 90/9/14:: 3:34 عصر

یک تیم جهانی ستاره‌شناسی توانستند منطقه‌ای ستاره‌ساز در اطراف کهکشان راه‌شیری، بسیار شبیه به این کهکشان را شناسایی کنند و جزئیاتی از این منظقه به دست بیاورند.
به گزارش اوج نیوز، این امر سبب نزدیک شدن هرچه بیشتر دراطراف تولید ستارگان خواهد شد. ابر عظیم ماژلانی یک کهشان شناخته شده در میان ستاره شناسان است چه از نظر نزدیکی و چه از نظر زیبایی خاص این کهکشان گه عکسی ناگرفته از کهکشان راه شیری است.
تونی وونگ، پروفسور ستاره‌شناسی دانشگاه Illinois دراین‌باره می‌گوید:" اگر شما کهکشان‌ها را مانند یک دیسک تصور کنید، LMC دقیقا مانند رونویس این دیسک است که به ما این امکان را می‌دهد که تنها با یک نگاه بدانیم چهچیزیدر این دیسک قرار دارد." هرچند ستاره‌شناسانهمچناندر حال بررسی تئوری‌هایی هستند که در زمینه چگونگی شکل‌گیری ستارگان شکل می‌گیرد. ستاره‌شناسان دانش چندانی در ارتباط با پروسه تولد ستاره‌ها ندارند. تیم تحقیقاتی وونگ در حال کار کردن بر روی ابرهای مولکولی – تکه‌های متراکم گاز – جایی که ستاره‌‌ها متولد می شوند، هستند. با مطالعه این ابرهای مولکولی و ارتباطاتشان با ستارگان جدید در کهکشان‌ها، تیم امید دارد تا مطالب بیشتری درارتباط با چگونگی دگردیسی این ابرها و تبدیلشان به ستاره‌ها بیشتر بدانند.





بازدید امروز: 97 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330864
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ