سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حفر چاه در ماه!

ارسال شده توسط رضا در 90/7/27:: 6:23 عصر

در پی اعلام ناسا برای خصوصی کردن پروازهای فضایی، یکی از رؤسای شرکتهای خصوصی طرف قرارداد با این سازمان تصمیم به حفر یک چاه در سطح ماه دارد.

شرکت «مون اکسپرس (Moon Express)» قصد دارد تا با استفاده از پروازهای فضاپیماهای خصوصی، به حمل کاوشگرهای ماه و بسترهای حفاری خود به این قمر بپردازد.

در حقیقت مقامات این شرکت قصد دارند با حفر چاه در این قمر، اقدام به حفاری مواد معدنی نادر در زمین کنند.

به گفته ناوین جین، از موسسان و رییس شرکت مون اکسپرس که با شبکه خبری فاکس نیوز گفت‌و‌گو می‌کرد، ماه به عنوان نزدیکترین همسایه فضایی زمین در حقیقت منبعی غنی از مواد معدنی گرانبها بوده و حاوی 20 برابر تیتانیوم و پلاتین بیشتر از هر منطقه زمینی است. همچنین این قمر از ماده هلیوم سه سرشار است که به نظر بسیاری از محققان، آینده سوخت در زمین و فضا را در دست دارد.

از دیگر برنامه‌های تجاری این شرکت، استفاده از ماه به عنوان ابزاری برای جلب توجه مردم با کارهایی مانند ثبت تصاویر خانوادگی در این قمر و تحویل آنها به افراد یا انتقال دی‌ان‌ای افراد به این مکان است.

شرکت مون‌اکسپرس به عنوان جزئی از برنامه 10 میلیون دلاری داده‌های نمایش مبتکرانه ماه (ILDD) ناسا، قراردادی با این سازمان برای حفر چاه در ماه انععقاد کرده و همچنین در پی جایزه 30 میلیون دلاری Lunar X گوگل نیز هست.

جین بر این باور است که قرارداد ناسا به این شرکت اجازه خواهد تا کار حفاری در ماه را تا سال 2013 آغاز کند.

 وی همچنین پایان برنامه شاتلهای ناسا را پایان سفر به ماه نخوانده و آن را به نوعی رد مسؤولیت از دولت به شرکتهای خصوصی عنوان کرد. جین بر این باور است با کمتر از 100 میلیون دلار می‌توان دوباره به ماه بازگشت.

وی در ادامه از جمله اهداف خود را استفاده از ماه به عنوان هشتمین قاره برای حل مشکل انرژی در زمین یاد کرد. این میلیاردر، هزینه‌برترین بخش این پروژه را انتقال از زمین به ماه عنوان کرد.





بازدید امروز: 14 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 330115
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ