سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این رشته، بند ناف جهان است

ارسال شده توسط رضا در 90/7/10:: 9:12 صبح

ستاره‌شناسان دانشگاه ملی استرالیایی توانسته‌اند شواهدی از وجود یک رشته را پیدا کنند که اساس جهان را شکل داده است.

 در این یافته‌ها که در مجله Astrophysical Journal منتشر شده، محققان موفق به شناسایی شاهدی از یک رشته گسترده از ماده شدند که کهکشان راه شیری را به خوشه‌های کهکشانی دیگر متصل کرده و آنها نیز به شکل مشابهی با بقیه جهان متصل هستند.

به گفته دکتر استفان کلر از دانشکده تحقیقات نجوم و فیزیک نجومی، این محققان با آزمایش موقعیت گروه‌بندی‌های قدیم ستارگان، موسوم به خوشه‌های کروی دریافتند که خوشه‌ها به جای این که در جای جای آسمان پخش باشند، یک سطح محدود را در اطراف کهکشان راه شیری شکل داده‌اند. همچنین همراهان ماهواره‌ای کوچک این کهکشان نیز در این سطح قرار داشتند.

به گفته محققان، این رشته خوشه‌های ستاره‌ای اطراف کهکشان راه‌شیری، این کهکشان را تغذیه کرده‌اند.

به گفته کلر، دو نوع ماده باعث شکل‌گیری جهان شده که یکی ماده غالب و مرموز تاریک و دیگری ماده معمولی به شکل کهکشانها، ستارگان و سیارات است. در نتیجه وقوع مهبانگ و غلبه ماده تاریک، ماده معمولی مانند کف بر روی موج، در صفحات و رشته‌های گسترده به هم متصل در طول فضاهای خالی عظیم کیهانی هدایت شده است. اگرچه، گرانش، ماده را بر روی این رشته‌های به هم پیوسته تا بزرگترین توده‌های ماده کشیده است و طبق یافته‌های دانشمندان، خوشه‌های کروی و کهکشانهای ماهواره‌ای کهکشان راه شیری، این رشته کیهانی را دنبال کرده‌اند.





بازدید امروز: 48 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330815
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ