سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با حضور فضانورد نام آور روسی در اصفهان /کلنگ احداث نخستین موزه ف

ارسال شده توسط رضا در 90/7/8:: 11:36 صبح

ویکتور گارباتکو، فضانورد و رییس دانشگاه فنی هوایی مسکو
 
 

همزمان با برپایی نمایشگاه «انسان و فضا» که هفته آینده با حضور یک فضانورد برجسته روسی در اصفهان آغاز می‌شود، مسابقه‌ای با عنوان «ایران‌شناسی فضایی» براساس تصاویر فضایی تهیه شده از ایران برگزار می شود.

حمیدرضا کریم پور، صاحب‌امتیاز و سردبیر ماهنامه آسمان شب در گفت‌و‌گو اعلام کرد: در جریان نمایشگاه انسان و فضا که از 15 تا 20 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، 20 قطعه عکس که توسط فضانوردان از مدار زمین و از فراز ایران گرفته شده است، در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. این تصاویر بدون شرح خواهند بود و بازدیدکنندگان محل‌ها را شناسایی کرده و برای شرکت در مسابقه، نام آنها را به پیامک 30002009 ارسال می‌کنند. اسامی برندگان این مسابقه همزمان با روز فناوری فضایی ایران (14 بهمن ماه) اعلام خواهد شد و به 10 تن از کسانی که پاسخ صحیح را ارسال کنند، از طرف ماهنامه آسمان شب جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه های پیش‌بینی شده در هفته جهانی فضا افزود: در بزرگ‌ترین نمایشگاه فضانوردی در خاورمیانه که شامل حدود یکصد تابلو از تاریخ کیهانوردی و پیشرفت‌های فضایی و موفقیت‌های ایران در فضا است؛ مجموعه بسیار با ارزشی از مجسمه‌ها، ماکت، ناو‌های کیهانی و موشک‌ها، تمبرو پاکت‌های منتشر شده در مورد فضانوردی، برخی اشیای بازگشته از فضا، مجموعه‌ای از غذاهای کیهان‌نوردان در سفرهای مداری، پوسترهای نجومی و فضایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

از جمله اشیای با ارزش دیگری که علاقمندان می‌توانند آن را از نزدیک ببینند، مجموعه کارت پستال مینیاتورهای استاد فرشچیان و کتاب نخستین‌های فضایی نوشته سیروس برزو است که حدود پنج سال پیش به فضا فرستاده شد و به عنوان نخستین مجموعه ایرانی که به مدار زمین سفر کرده، ثبت تاریخی شده است.

کریم‌پور گفت: در این نمایشگاه همچنین برای نخستین بار در ایران از قرآنی رونمایی می‌شود که توسط الکساندر کالری در سال گذشته به فضا برده شد.

وی افزود: در نمایشگاه انسان و فضا همچنین بخشی به پیشرفت‌های فضایی ایران اختصاص دراد و بازدیدکنندگان با ثمره تلاش کارشناسان و دانشمندان کشورمان آشنا خواهند شد. در این بخش ماکت موشک سفیر، ماهواره‌های امید و رصد، همچنین تصاویری از این دستاوردها در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

سردبیر ماهنامه آسمان شب در مورد اقدامات آتی این نشریه خاطر نشان کرد: هم‌زمان با هفته جهانی فضا، کلنگ نخستین موزه فضایی خاورمیانه با حضور ویکتور گارباتکو، فضانورد و رییس دانشگاه فنی هوایی مسکو، زده خواهد شد و افزود: ما برنامه درازمدتی را تدوین کرده‌ایم که در آن ترویج دانش فضانوردی با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه‌های فضایی در استان‌ها و شهرهای مختلف ایران پیش‌بینی شده است که به تدریج اعلام خواهد شد و علاقمندان به این فناوری، که بدون شک، آینده‌ساز صنعت کشور است، در مراکز آموزشی و علمی می‌توانند برای همکاری در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با ما تماس بگیرند و هماهنگی کنند.

وی افزود: ما آماده برگزاری نمایشگاه‌های ترویجی، کارگاه‌های آموزشی، نشست و همایش‌های علمی در مورد فضا و فضانوردی در تمامی نقاط کشور هستیم و دست همکاری مراکز آموزشی و علمی را صمیمانه می‌فشاریم.

 





بازدید امروز: 37 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330804
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ