سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخورد دومین ماهواره با زمین؟!

ارسال شده توسط رضا در 90/7/6:: 10:40 صبح

در آستانه سقوط ماهواره تحقیقاتی جو فوقانی ناسا در اقیانوس آرام، یکی از گزارشگران روزنامه تلگراف در مورد ماهواره دومی که در حال ورود به جو زمین در ماه آینده است، هشدار داد.

 ماهواره روسات، یک تلسکوپ فضایی 2.4 تنی است که توسط مرکز هوافضای آلمان ساخته شده و پس از نقص در سیستم هدایت در سال 1999 غیر فعال شد.

به گفته اندی بلوکسهام، گزارشگر روزنامه تلگراف،‌ مقامات ابتدا براین باور بودند که این ماهواره احتمالا به طور کامل در جو زمین خواهد سوخت، اما اکنون معتقدند که قطعات این ماهواره با وزن نزدیک به 360 کیلوگرم ممکن است تا اواخر ماه اکتبر روی سطح زمین فرود بیایند.

بلوکسهام افزود: انتظار می‌رود بیش از 30 قطعه فلز و فیبر کربن، دمای بالای ورود مجدد به جو زمین را تحمل کرده و با زمین برخورد کنند. در میان این قطعات تعدادی آینه بزرگ نیز وجود خواهد داشت که برای حفاظت از مجموعه پرتو ایکس تلسکوپ به صورت مقاوم در برابر گرما طراحی شده بودند.

به گفته کارشناسان، روسات از سیستم رانش برای حرکت دادن آن در یک مسیر کنترل شده ورود مجدد به جو برخوردار نبوده و زمان و مکان ورود آن به دلیل نوسانات حاصل از توفان خورشیدی قابل پیش‌بینی نیست.

روسات، دومین ماهواره‌ای است که در طول یک ماه با زمین برخورد می‌کند.

اوایل هفته جاری، ماهواره تحقیقاتی جو فوقانی ناسا وارد جو زمین شده و در جایی در اقیانوس آرام سقوط کرد.

بیشتر این ماهواره در جو سوخت و حدود 26 قطعه آن در بخش‌های مختلف و ناشناخته فرود آمد.





بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 67 ، کل بازدیدها: 330799
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ