سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیباترین تصاویر نجومی هفته

ارسال شده توسط رضا در 90/6/30:: 8:14 عصر
در گزیده عکسهای این هفته که مجله نشنال جئوگرافی طبقه بندی کرده است تصاویری از تلسکوپهای فضای هابل، اسپیتزر و هرشل دیده می شوند.
مجله نشنال جئوگرافی همانند هفته های گذشته گزیده ای از زیباترین تصاویر نجومی مربوط به 7 روز گذشته را منتشر کرده است که از جمله آنها می توان به تصویر زیبای 5 قمر زحل و مرداب تابناک در سحابی NGC 6523 اشاره کرد.

 در گزیده عکسهای این هفته که مجله نشنال جئوگرافی طبقه بندی کرده است تصاویری از تلسکوپهای فضای هابل، اسپیتزر و هرشل دیده می شوند.

 


همچنین تصاویر ماهواره ای از فورانهای آتشفشانی و عکسهایی از تشکیل ستارگان نوزاد انتخاب شده اند.


پنجگانه زحل ـ در این تصویر دیدنی که توسط کاوشگر مدارگرد کاسینی گرفته شده است 5 قمر به طور باشکوهی در پس زمینه سیاره حلقه دار زحل قرار گرفته اند.
در این پنجگانه قمرهای زحل، از چپ به راست قمرهای ژانوس، پاندورا، انسلادوس، میماس و رئا دیده می شوند. کاوشگر کاسینی از فاصله حدود 1.1 میلیون کیلومتری از رئا و 1.8 میلیون کیلومتری از انسلادوس این عکسبرداری شگفت انگیز را انجام داده است.
 

مرداب تابناک ـ چرخش گرد و غبارهای تابناک در این تصویر که شبیه به یک جریان نورانی هستند 14 سپتامبر در طیف مادون قرمز و توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر از ستارگان نوزاد در سحابی مرداب گرفته شده اند. این سحابی که همچنین با عنوان NGC 6523 نیز شناخته می شود در فاصله هزار و 700 سال نوری از ما قرار دارد.
 
 
رشد کهکشانی ـ به تازگی این عکس که در رنگهای مصنوعی گرفته شده است یک دود کوچک که از فوران آتشفشان «کیزمن» (مرکز تصویر) خارج می شود را نشان می دهد. در این عکس، پوشش گیاهی شبه جزیره «کامچاتکا» در روسیه با رنگ قرمز مشخص شده است. این عکس را ماهواره Terra (زمین) ناسا در 5 سپتامبر گرفته است.
 
 
تولد آهسته ستاره ای ـ اطلاعاتی که رصدخانه فضایی مادون قرمز هرشل آژانس فضایی اروپا در 13 سپتامبر جمع آوری کرده است نشان می دهد که برخلاف یک تئوری مورد قبول، کهکشانها نباید برای تولد ستارگان به شدت به هم برخورد کرده باشند. در این عکس هرشل توانسته است نور کهکشانهای بسیار دوری را رصد کند که میلیاردها سال قبل وجود داشته اند و نور آنها اکنون به ما رسیده است.
 
پس از بررسی این کهکشانها دانشمندان دریافتند که بسیاری از ستارگان بدون نیاز به برخوردهای میان کهکشانی و توسط یک کهکشان به تنهایی و به آهستگی تشکیل می شود.
 
 
امواج درخشان ـ این دودهای فیروزه ای با آبهای دریای برنتس واقع در شمال اسکاندیناوی در این عکس ماهواره ای جاودانه شده اند. این تصویر را ماهواره Aqua (آب) ناسا در 10 سپتامبر گرفته است.




بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 18 ، کل بازدیدها: 329807
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ