سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناسا اعلام کرد: سقوط زودهنگام ماهواره شش تنی بر زمین در هفته آین

ارسال شده توسط رضا در 90/6/26:: 4:22 عصر

کارشناسان مداری گزارش کرده‌اند که ماهواره تحقیقاتی جو بالای ناسا قرار است زودتر از تاریخ پیش‌بینی شده و تا یک هفته آینده بر زمین سقوط کند.

 ناسا پیش از این تاریخ سقوط این جسم شش و نیم تنی معیوب را در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر پیش‌بینی کرده بود، اما اکنون این زمان به 23 تا 25 سپتامبر کاهش یافته است.

نیکلاس جانسون، رئیس اداره برنامه زباله‌های مداری ناسا در مرکز فضایی جاننسون تگزاس اظهار کرد: اکنون تصویر واضحتر شده، فعالیت خورشیدی نسبت به اوایل هفته افزایش یافته و این امر به سرعت گرفتن پیش‌بینی منجر می‌شود.

بالا رفتن فعالیت خورشیدی به گرمتر شدن و گسترش جو بالایی منجر شده که به کشش بیشتر برای ماهواره‌های حاضر در مدارهای در حال انقضا منجر می‌شود.

به گفته کارشناسان، مدار این ماهواره اتوبوسی شکل تا به امروز 230 در 255 کیلومتر بوده در حالی که مدار قبلی آن در هفته پیش 250 در 280 کیلومتر بود. البته به گفته کارشناسان این موقعیت تا روز جمعه دوباره به روزرسانی خواهد شد.

این ماهواره تحقیقاتی که از سال 1991 تا 2005 به نظارت بر تغییرات جوی پرداخته و سپس با پایان یافتن ماموریت آن به مدار دفع منتقل شده، ممکن است هر جا در عرض جغرافیایی بین شمال کانادا و جنوب آمریکای جنوبی فرو بیافتد.

بنابه محاسبات دانشمندان ناسا، این ماهواره در زمان نزدیکی با زمین به 26 تکه تقسیم شده و بزرگترین قطعه آن انتظار می‌رود حدود 150 کیلوگرم وزن داشته باشد.

به گفته کارشناسان احتمال برخورد هر کدام از این قطعه‌ها با انسانها یک در 3200 خواهد بود.

مکان دقیق سقوط این جسم غول‌پیکر هنوز مشخص نیست.





بازدید امروز: 48 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330643
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ