سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عجیبترین سیارههای خارج از منظومه ما +عکس

ارسال شده توسط رضا در 90/3/3:: 10:45 عصر

گزیده‌ای از تصاویر عجیب‌ترین سیاره‌های خارج از منظومه شمسی از سریع‌ترین سیاره گرفته تا متراکم‌ترین آن‌ها را در این گزارش مشاهده کنید.

به نقل از اسپیس، گزیده‌ای از تصاویر عجیب‌ترین سیاره‌های خارج از منظومه شمسی از سریع‌ترین سیاره گرفته تا متراکم‌ترین آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

سیاره‌HAT-P-1 سبک‌تر از یک توپ چوب پنبه‌ای و یکی از پربادترین سیاره‌های خارج از منظومه شمسی است. حجم این سیاره نصف حجم سیاره مشتری اما عرض آن 1.76 برابر عرض مشتری است. HAT-P-1 به کمک یک لوله بزرگ می‌تواند در آب شناور باشد.

سوپر نپتون



با توجه به اینکه قطر نپتون 3.8 برابر قطر زمین و حجم آن 17 برابر حجم زمین است، قطر این سیاره جدید با نام HAT-P-11b، 4.7 برابر قطر زمین و حجم آن 25برابر زمین است. سیاره کشف شده در فاصله بسیار نزدیک از ستاره مادر خود در حال چرخش است برای همین، دمای خیلی زیادی دارد.


سیاره کج (شیب‌دار)


سیارهXO-3b با یک شیب 27 درجه‌ای از خط استوای ستاره مادر خود حرکت می‌کند و نمونه‌ای از سیاره‌ای است که در مسیر وارونه به دور ستاره مادر خود می‌چرخد. پلوتون نیز تا قبل از اینکه به موقعیت یک سیاره کوتوله تنزل پیدا کند، نمونه‌ای شناخته شده از این نوع سیاره‌ها بود.


سریع‌ترین سیاره


سیارهSWEEPS-10 با فاصله یک میلیون و 191 هزار کیلومتر به دور ستاره مادر خود در حال حرکت است. این فاصله بسیار کم است و در نتیجه هر سال در این سیاره، 10 ساعت طول می‌کشد. این سیاره در زمره سیاره‌های پرنیرو خارج از منظومه شمسی است که USPPs نامیده می‌شوند و حرکت مداری آن‌ها در کم‌تر از یک روز تکمیل می‌شود.


دنیای آبی


سیاره فرا خورشیدی GJ 1214b یک سیاره سنگی و غنی از آب است که در فاصله 40 سال نوری قرار دارد و به دور یک ستاره کوتوله قرمز می‌چرخد. این سیاره 3 برابر زمین و حجم آن 6.5 برابرحجم زمین است. این سیاره فراخورشیدی، تنها سیاره خارج از منظومه شمسی «سوپر زمین» ( سیاره‌هایی که از نظر حجمی بین زمین و نپتون قرار می‌گیرند) به شمار می‌رود.

شناسایی اتمسفر سیاره


سیارهHD 189733b یکی از سیاره‌هایی است که منجمان موفق به شناسایی اتمسفر آن شده‌اند. گاز متان درخشان که هم به صورت طبیعی و هم از طریق یک محصول فرعی و زیستی قابل تولید است، در این سیاره شناسایی شده است.


سیاره تهدید شده


سیارهWASP-18b درست در لحظه کیهانی قبل از مرگش توسط منجمان دیده شد. این سیاره یکی از بی‌طالع‌ترین سیاره‌هاست که در کم‌تر از یک روز با سرعت زیاد به دور ستاره مادرش می‌چرخد. دانشمندان معتقدند وقتی که این مقدار سرعت با نیروی ثقل سیاره همراه شود، کشش‌های گرانشی قوی ایجاد می‌کند که باعث تغییر مدار سیاره‌ها می‌شود.
در صورتی که مدار حرکتی سیاره سریع‌تر از ستاره باشد، به تدریج به سمت خورشیدش حرکت و وارد آن ‌شده و نابود می‌شود.


قابل سکونت‌ترین


سیارهGliese 581d یکی از چندین سیاره موجود در سیستم ستاره‌ای Gliese 581 است و می‌تواند قابل سکونت‌ترین سیاره موجود باشد. 8 برابر زمین حجم دارد و روی مداری قرار گرفته که آب دارد.


متراکم‌ترین


سیاره COROT-exo-3b یکی از متراکم‌ترین سیاره‌های شناخته شده است. این سیاره به بزرگی مشتری است اما حجم آن 20 برابر بیشتر است.
 





بازدید امروز: 88 ، بازدید دیروز: 100 ، کل بازدیدها: 330683
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ