سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر شبیهسازی شده به یک اخترواره

ارسال شده توسط رضا در 90/2/28:: 9:1 صبح

تیمی از فضانوردان ناسا به منظور آغاز اولین سفر شبیه سازی شده این آژانس به یک اخترواره به عمق 18 متری آب می روند تا تکنیکها، ابزارها و راهکارهای مورد نیاز برای سفر به یک اخترواره را تعیین کنند.

 فرستادن فضانوردان به اخترواره ها یکی از برترین اهداف ناسا در برنامه تغییر یافته اکتشافات فضایی ناسا است باراک اوباما سال گذشته به ناسا اعلام کرد تا سال 2025 خود را برای انجام چنین ماموریتی آماده کند. تا آن زمان ناسا بر روی بازگشتن به ماه تمرکز کرده بود و سخنان اوباما به این مفهوم بود که ناسا باید برنامه های فضایی خود را تغییر داده و به شکلی متفاوت تجهیز کند.

از این رو در این هفته مهندسان ناسا ماموریتی شبیه سازی شده که توسط ستاد ماموریتهای دشوار یا NEEMO برنامه ریزی شده است را آغاز خواهند کرد تا ناسا را برای رسیدن به هدف جدیدش آماده کنند.

"بیل تاد" مدیر پروژه NEEMO می گوید: حتی متخصصان نیز نمی دانند سطح یک اخترواره چه شکلی می تواند داشته باشد. شاید جرمی وجود داشته باشد که ما هنوز نمی دانیم قرار است از نزدیک با آن ملاقات کنیم و از این رو باید بهترین شیوه ها برای انجام چنین ماموریتی را بیابیم.

فضانوردان برای اجرای این ماموریت در لابراتوار زیر آبی "آکواریس" به عمق 18 متری آب رفته و مهارتهای خود را در راهپیمایی فضایی بر روی مجموعه ای از دیواره ها و صخره ها مورد آزمایش قرار می دهند. در واقع ناسا در زیر آب یک اخترواره کوچک خلق کرده است تا بتواند نوع ابزارها، تکنیکها و فعالیتهایی که برای اکتشاف چنین جرمی در فضا به آن نیاز خواهد بود را تعیین کند.

ناسا در حال حاضر با فعالیت در خلاء هیچ مشکلی ندارد و عوامل اصلی و قابل تامل درباره سفر به یک اخترواره، غیر قابل پیش بینی بودن محیط، کوچک بودن ابعاد و عدم وجود تجهیزاتی مشابه آنچه در ایستگاه وجود دارند برای محافظت از فضانوردان است.

از جمله ابزاری که فضانوردان در این ماموریت زیر آبی مورد آزمایش قرار می دهند یک تیرک هشت متری و 136 کیلوگرمی با قابلیت خارج شدن از فضاپیما و قفل شدن به سطح سنگی اخترواره، تیرکی 9 کیلوگرمی با قابلیت پیچ شدن به سطح اخترواره و به منظور کمک به حرکت فضانوردان بر روی سنگ کیهانی، دو کوله پشتی موتوردار، و ابزار نمونه برداری از خاک خواهند بود.





بازدید امروز: 26 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 330127
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ