سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهت دانشمندان از کشف سیاره نوزادی که ستاره ندارد

ارسال شده توسط رضا در 92/7/19:: 8:23 عصر
 
ستاره شناسان یک سیاره جوان و تازه متولد شده را کشف کرده اند که به تنهایی در کهکشان راه شیری شناور است و هیچ ستاره ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این سیاره که " PSO J318.5-22 " نام گذاری شده، ستاره میزبان ندارد، 80 سال نوری از زمین فاصله دارد و جرم آن شش برابر مشتری است.

این ستاره 12 میلیون سال پیش شکل گرفته و از آنجا که این مدت زمانی در بین عمر سیارات بسیار کم تلقی می شود، این سیاره نوزاد محسوب می شود.

این سیاره توسط نشانه گرمایی اندک و منحصر به فردش توسط تلسکوپ های هاوایی شناسایی شده و گفته می شود ویژگی هایی آن مشابه سیارات غول پیکر گازی است که به دور ستاره های جوان می گردند.

مایکل لیو مجری این تحقیقات از موسسه ستاره شناسی دانشگاه هاوایی گفت: هرگز پیش از این جرمی را که به این گونه در فضا شناور باشد ندیده ایم. این سیاره تمامی ویژگی های سیارات جوان که به دور ستاره های دیگر می گردند را دارد اما نکته عجیب تنها بودن این سیاره در فضاست.

وی اظهار داشت : پیش از این تصور وجود چنین جرم آسمانی ، ما را شگفت زده می کرد اما اکنون می دانیم که چنین اجرامی وجود دارند.

این سیاره که یکی از اجرام کم جرم شناور کشف شده تا به امروز است ، از نظر جرم ، رنگ و انرژی خروجی مشابه سیارات جوانی است که به دور ستاره های جوان می گردند.

نیال دیکون از بخش ستاره شناسی موسسه مکس پلانک در آلمان می گوید : مطالعه سیاراتی که توسط تصویربرداری مستقیم شناسایی می شوند بسیار دشوار است چرا که درست در کنار ستاره های میزبان بسیار درخشان خود قرار دارند. 

به گفته وی از آنجا که PSO J318.5-22  به دور ستاره ای نمی گردد مطالعه آن برای داشمندان ساده تر خواهد بود.





بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 98 ، کل بازدیدها: 330867
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ